Forumdelen sponsras av

Internet funkar inte fast jag är kopplad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Internet funkar inte fast jag är kopplad.

Tjena nu har jag lite problem här med min dator som jag har kopplad till en fungerande router men lyckas inte ha något internet under dagarna men senare mot kvällen vid 21 tiden funkar allt bra igen, någon som vet vad felet är? Måste tillägga att det funkar på farsans dator som är kopplad med internetkabel till samma router. Har prövat byta internetkabel men det funkade ej. Hjälp uppskattas

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

@svmuel: Vad är det för router? På flera routrar kan du schemalägga uppkopplingen på enskilda enheter

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

@NordhNet: Vet inte riktigt vad routern heter men vi har haft likadan för typ 2 veckor sen och då funkade internet det är just typ de 3 senaste dagarna det har varit såhär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av svmuel:

@NordhNet: Vet inte riktigt vad routern heter men vi har haft likadan för typ 2 veckor sen och då funkade internet det är just typ de 3 senaste dagarna det har varit såhär

Fråga pappa om han har lagt in någon spärr på dig under dagarna, han kanske tycker att du sitter för mycket på nätet

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:Fractal Design Newton R2, 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Asus GeForce GTX660 SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Han har inte gjort det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2006

Det är inte hundkopplet du ska ha! Testa koppla in nätverkssladden istället!

Eller skriv cmd i startmenyn, och skriv ping google.com vad får du för resultat då?
Har du fått en ip adress tilldelad?
Vad har du för internetuppkoppling? ADSL? Fiber?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Det står sent=4, recieved=2, lost=2 när jag pingar.
Hur vet jag om jag har en ip adress tilldelad då?
Ja jag har ju inte fiber antar väl att det är adsl då om det är det enda andra alternativet

Skickades från m.sweclockers.com