Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av f@boy:

Jag kör en V70 -06 som jag är nöjd med, ska jag bli idiotförklarad av bilkännare nu också för att jag inte har en V90??

Frågan du ska ställa dig är varför du känner dig idiotförklarad? Jag har i alla fall ingen anledning till att idiotförklara någon.

Däremot har jag haft den här diskussionen i 20 år (köpte min första proj år 2001) och redan då var Tupplur inget alternativ när man fick chansen att jämföra. Inte ens med dåtidens 800x600-projektorer var Tupplur ett bra alternativ. Lägg till att rullgardinen onekligen är lite olika genom åren också. Varierar rätt tydligt mellan beige och gul. Bilden är från 2011 och den Tupplur som såldes då. Tror den årgången är tillverkad i Polen och det är projicerat på baksidan, den sida som inte är lackad och därför ger bättre bild. Med tydligt magentastick då.

Tupplur är inte att köra en Volvo V70 från 2006. Att köra Euroscreen rullduk är som att köra V70 från 2006. Det fungerar, det ordnar saken och det kunde förstås vara elegantare. Men i alla fall rätt produkt för ändamålet

Tupplur som projektorduk är att snuva sig själv på den bildkvalitet man faktiskt har betalat för i form av en projektor. Det fungerar ifall det är stänkig fest, barnkalas eller liknande där ingen tittar på bilden på det sättet. Och i den situationen är en skickligt målad mdf i matt färg ett bättre alternativ för den som kan räkna hem kostnaden bakom det arbetet.

Permalänk
Medlem

När jag hade projektor så var jag också först inne på nån billig DIY lösning eller bara köra rakt på väggen. "Hur mycket skillnad kan det göra egentligen?" tänkte jag... det skulle visa sig att det gör en JÄVLA skillnad! Efter en 2 timmars inbokad genomgång av olika projektorer och dukar på "The Rock" i Lund så kom jag fram till att vilken duk du har påverkar bilden mer än vilken projektor du har, så som vissa gör, lägger allt krut på projjen och sen kör budget på duken är så jävla bortkastade pengar. Det slutade med att jag köpte en begagnad ramspänd 90" duk för 4000:- (nypris ~10000:-) som jag var svinnöjd med!

(Helt OT, fy fan va jag saknar min projj+hembio... saker man offrar när man skaffar familj 😁😁)

Skickades från m.sweclockers.com