Tips på företag för praktik/jobb under sommaren!

Permalänk
Medlem

Tips på företag för praktik/jobb under sommaren!

Hej Swecs utvecklare!

Det är så att jag just nu är i slutet på min 5åriga utbildning Civilingenjör Datavetenskap (Programmering 65% och Matematik 35%).
Har dom senaste tre åren jobbat på ett företag i Stockholm som håller på med inbyggda system, men känner att det är dags och testa något nytt innan studierna tar slut.

Sitter på kunskaper som C,Java,Python,Haskell med mer. Har även jobbat de senaste två åren på Universitet som handledare i programmeringskurser.

Det jag nu skulle vilja ha hjälp med är att ifall det finns någon här som kan rekommendera ett företag i Stockholm som brukar ta in sommarjobbare inom programmering?

Eller något roligt företag i allmänhet som ni tycker man ska ta en titt på. Är bosatt i Stockholm under sommaren och efter examen.

Uppskattar alla möjliga relevanta svar!

Mvh

Permalänk
Skrivet av Lokso:

Hej Swecs utvecklare!

Det är så att jag just nu är i slutet på min 5åriga utbildning Civilingenjör Datavetenskap (Programmering 65% och Matematik 35%).
Har dom senaste tre åren jobbat på ett företag i Stockholm som håller på med inbyggda system, men känner att det är dags och testa något nytt innan studierna tar slut.

Sitter på kunskaper som C,Java,Python,Haskell med mer. Har även jobbat de senaste två åren på Universitet som handledare i programmeringskurser.

Det jag nu skulle vilja ha hjälp med är att ifall det finns någon här som kan rekommendera ett företag i Stockholm som brukar ta in sommarjobbare inom programmering?

Eller något roligt företag i allmänhet som ni tycker man ska ta en titt på. Är bosatt i Stockholm under sommaren och efter examen.

Uppskattar alla möjliga relevanta svar!

Mvh

Jag kan inte hjälpa dig så mycket, men kan du tipsa mig till företaget där du jobbade i stockholm? Pm:a mig då jag har kunskaper kring
C#, asp.net. De är jag starkast på, då jag har byggt upp hela systemet från grunden och har tillämpat verktygen väldigt mycket.

Det jag kan tipsa dig att jobba i stockholm är ett spelföretag, du må tjäna mindre på att jobba med ett spel, men du skapar någonting som många gillar. Annars webbbaserade sidor som är eftertraktade