Försenad Leverans - 1080 Ti

Permalänk

Försenad Leverans - 1080 Ti

Hej Inet!

Jag undrade lite vad som hände med leveransen på eran "Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti 11GB AORUS Waterforce"
som först var försenad och sedan stod det osäkert datum av leverans.

Undrade bara ifall de tog slut direkt när de kom eller ifall de aldrig kom in i lagret och kan detta ha någonting med crypto-farmingen och dess efterfrågan på grafikkort generellt?

Vad jag har hört så är ti serien ganska säker från just den typen av datorer.

Vet ni ungefär hur långtid det tar innan ni får in fler av denna varan? Kan tyvärr inte byta till något annat för min build

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Douglas920:

Vad jag har hört så är ti serien ganska säker från just den typen av datorer.

Jag kan verkligen inte påstå att jag är insatt i miningscenen men baserat på kommentarer man läser här på Sweclockers verkar det tyvärr som att även 1080Ti har börjat bli effektiv som miningkort, kanske p.g.a. att folk börjat bryta nya kryptovalutor?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

@ågren: Ajdå :c jag trodde inte det va värt det på Ti då den är rätt mycket dyrare än vanliga serien för den där lilla extra "cherryn ontop" ,då de kanske var mer prisvärt med två kort i serien under istället.

Permalänk
Inet

@Douglas920:

Hej,

Tyvärr har vi inte uppskattade leveransdatum på dessa.
Vi får dock mindre leveranser kontinuerligt, men inte alltid tillräckligt många för att visa grönt.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

@Inet: Nu när du ändå är här så hade jag en fråga till

Angående "G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL17 Trident Z RGB" så finns 16 gb ram versionen bara i 4 pack eller 8 pack, det går inte på något sätt att beställa bara 2X16GB?

Då allt över 32 gb ram (och även 32 gb ram) är ganska överdrivet ifall man inte är en miner eller dylikt då.

Ifall inte, då går det antagligen inte att be om 2 av dessa ifall man har beställt montering av inet :)?

Tack!

Permalänk
Inet

@Douglas920:

Hej!

Tyvärr finns inte 3600 CL16 i 16x2-kit, utan endast i 4x8.

Däremot finns 3600 CL17 i 16x2-kit, vilket vi lade upp nu: https://www.inet.se/5300578

Hoppas det hjälper!

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

@Inet: det hjälpte, tack så mycket :)!