Vart köper man premium Gamingskrivbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

Asså ärligt talat, parkerar du bilen mellan skärmen och tangentbordet? Och om, vad är det för bil isf?
Jag kör på en platta med måtten 180 X 80 cm och tycker att dessa 80 cm i djupen är redan bra mycket plats.
Hur bredd ens individuella skrivord skall vara låter jag vara upp till individen, men 120 cm djup????
Jag kan tänka mig att det gör nytta om du är musiker och har en mixer eller ett piano-keybobard framför dig, men annars ...

Bara avståndet mellan ögonen och "27" skärmen skulle vara för långt. Och jag är säkert ingen som kliver in i skärmen som vissa andra gör när dom spelar tex. haha

Har tangentbordet ungefär en halvmeter in på bordet, mer när jag spelar cs för då vrider jag det lite (så typ 60cm in på bordet).
120cm djup ger mig möjligtheten att alltid vara 1m~ från skärmen vilket jag tycker är optimalt för 2560x1440 på 27".

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av South_156:

Hallå!

Tänkte fråga var man kan få tag på riktigt stora "Gamingskrivbord" de behöver ha plats för 3st 27" skärmar samt 2st 2.0 högtalare.
Är det någon som vet så är det bara att länka på

Budget: 8 000:- (gärna mindre)

Tack på förhand!

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70273799/#/9027379...

900:-

Kört med sådana här bänkskivor i två olika lgh. Så sjukt nice! Börja med att fästa en regel bak på väggen som du lägger bänkskivan ovanpå. Detta för att kunna fästa den ordentligt i typ en regel ifall du inte har betongvägg. Jag har fördelen att jag har vägg åt båda hållen så jag har gjort det samma där. Skulle annars gå att sätta ben i ändarna för att ge det stöd utåt.

Blir skivan för lång så brukar det finnas ställen man kan såga till saker för en billig peng, typ k-rauta.

Permalänk
Medlem

Regel på väggen is the shit

Kan rekommendera lösningen ovanför, att du fäster reglar i väggen som du lägger skivan på. I mitt fall satte jag reglar även på sidorna, då jag hade ett smalt utrymme i ett förråd, det är fantastiskt skönt att inte ha några som helst ben att slå emot med fötterna. Usel bild nedan, då det enda jag hittade var en skärmdump från en film. Stökigt på skrivbordet med, men det sväljer utan problem en 23-tum och en 28-tums monitor, skrivare, mikrofon, grendosa, usb-uttag och diverse sladdar och lösa papper liggande.
http://www.luiga.se/upload/xx_sweclockers_skrivbord.jpg

Det syns inte på bilden, men det är en vitlaserad stavskiva av furu (billigare än ek). Och jag bad snickeriet att även fasa av kanterna något i överkant och väldigt mycket i underkant, så att man inte behöver känna några hårda kanter. Tror jag betalade 1600:- för skivan, limmad, skuren efter mina mått och fasad. Vitlaseringen skötte jag själv.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Skrivet av Yomster:

Sex ben är det på mitt och det beror på om man köper bra ben eller ej om det blir rangligt.
Mitt är inte rangligt alls.

ok!

Vad har du för BEN ?

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

https://www.kinnarps.se/produkter/bord/skrivbord/series[p]-1/
Detta skrivbord finns i 200cmx80cm. Väldigt anpassningsbart med många tillval och i olika färger. Kinnarps produkter håller väldigt hög kvalitet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Jag är mer inne på att köpa några rejäla konsoler att montera skrivbordet mot väggen (Tänker åh vad skönt att slippa benen)... Samtidigt brottas jag med dilemmat "kommer det att hålla?!?

Borde fungera utan problem!
Ska ju bara hålla vikten av de i dag lätta skärmarna och ett tangentbord. (Datorlådan kan stå under bordet eller hängas på väggen.)

När jag var ung använde jag konsolmonterade butikshyllor (utrangerade från Konsum) som skrivbord och (fullmatad) bokhylla på en gipsvägg. Funkade klockrent!

Annat var det förr när en monitor kunde väga över 20kg. (43" CRT från Tandberg för ~15 år sedan gick lös på 90kg. Skulle inte vilja ha sådan på konsol...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockstone:

ok!

Vad har du för BEN ?

Rätt tjocka typ 40-50mm som sitter svetsade i en skiva som sedan sitter skruvad med 6 eller 8 skruvar i bordsskivan.