Vart köper man premium Gamingskrivbord?

Permalänk
Skrivet av jooha:

Jag gick med denna ritning till ett lokalt snickeri, gjorde den i 27mm massiv ek med höj-och-sänkbart underrede. Datorn hänger på undersidan för att få upp den från golvet. I bakkant på undersidan hänger en kabelränna.
Otroligt skönt att sitta "inne" i bordet med stöd för armbågarna.

Vad fick du ge för det?

Permalänk
Medlem

Jag köpte bänkskiva i limmad ek med postkant 3050x625x28 och färdiga ben på typ Jula eller något sådant (där det var billigast för tillfället). Cirka 1500 spänn för 3 meter skrivbord.
Edit: 3x27" skärm i rad.

Permalänk
Medlem

jag tog en vårat gamla köksbord en ekskiva modell stor och satte ikea ben. simple as that

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Lego Master

IKEA-skivor och ben. Tror jag gav kanske 1500 totalt för tre bord med ben till samtliga.

Nu körde jag 24"-skärmar när jag tog bilden 2016, men har en 27" i mitten nu, och det fungerar alldeles utmärkt fortfarande.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett höj och sänkbart bort från IKEA och det var en riktigt bra investering! Använder det inte supermycket för att stå upp men det är guld att kunna ställa in bordet perfekt efter hur man vill sitta i stolen!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OSkar000:

om rummet tillåter det så skulle jag satsa på ett hörnskrivbord modell större. Tyvärr har Ikeas vettiga modeller utgått sen många år tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Bekant har blivit marginellt bättre sedan Ikea dödade den trevliga Galant-serien. Går åter få skivor med 80cm djup. Men fortfarande sämre mot gamla serien och inte så kul med rundade hörn om man vill ställa ihop två skivor.

Permalänk
Inaktiv

Generellt tips till tråden:
Kom ihåg att tänka på förstärkning av skivan beroende på storlek och materialval och vad som lastas på bordet.

Skrivet av Yomster:

Jag köpte bänkskiva i limmad ek med postkant 3050x625x28 och färdiga ben på typ Jula eller något sådant (där det var billigast för tillfället). Cirka 1500 spänn för 3 meter skrivbord.
Edit: 3x27" skärm i rad.

https://i.imgur.com/QZQAtsK.jpg

Fungerar placeringen bra för dig? Trivs personligen inte bra med att ha ryggen mot ytterdörren.

Antar att lägenheten kanske är liten och du använder den yta du har tillgänglig. Gillar hur mycket du fått upp på den med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Jag skulle ha köpt en gedigen bänkskiva och fixat ett gäng ben jag trivs med

https://i.imgur.com/Ns8Z3zH.jpg

Vad heter det fästet till skärmarna, som du har? Kan du länka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Jag byggde mitt egna bord med en bänkskiva av massiv ek från K-Rauta. Det var den djupaste jag kunde hitta vid tillfället, men dessvärre kommer jag inte ihåg exakta mått just nu. Jag köpta två skivor vilka jag monterade ihop så att formade ett avrundat hörn (därav behovet av en extra djup skiva) . På det monterade jag ben från Ikea, samt lite kabelrännor och grejer.

Utöver själv konstruktionen frästa jag större avrundning på skivorna och oljade dom.

Jag ska bygga ett nytt snart så ämnet är aktuellt igen. Det blir nog samma grej igen fast kanske med höj- och sänkbara ben denna gång.

Vad det gäller djup så vill man ju inte gärna ha ett för grunt skrivbord. Speciellt inte om man som mig vilar armarna på bordet. Men med det sagt har jag har nog inte skärmen mer än typ 40-45 cm från skrivbordets kant ändå, vilket kanske ger ett avstånd till ögon på max 60 cm. Vilket alltså betyder att 80-90 cm djupt borde räcka fint. MEN jag sitter i ett hörn vilket förstås påverkar ytan armarna kan vila på.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av South_156:

Hallå!

Tänkte fråga var man kan få tag på riktigt stora "Gamingskrivbord" de behöver ha plats för 3st 27" skärmar samt 2st 2.0 högtalare.
Är det någon som vet så är det bara att länka på

Budget: 8 000:- (gärna mindre)

Tack på förhand!

Detta hade jag problem med förut. Hade ett riktigt stort skrivbord (fanns överallt förut, i alla vanliga möbelbutiker). Fanns plats med flera skärmar/laptops, hållare för dator, flera skåp och luckor osv. Men det började gå sönder och vi blev tvungna att slänga det i en flytt. Nu finns det inget liknande nånstans. Har man tur kan man hitta det på blocket..

Fick bli ett stort "bekant" från Ikea, höj- och sänkbart.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Vill slå ett slag för:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99022499/

Har ett utan hörn-stilen men då är det "bara" 80cm djupt. Duger bra för mig dock. Höj/sänkbarheten är riktigt bra.

Permalänk

ikea med elmotor livstids garanti. rickigt skönt att kunna stå ibland om man spelar ett par dagar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Vad fick du ge för det?

Skivan från k-rauta kostade 995 om jag inte minns fel, CNC fräsning ca 600.
Köpte ett begagnat bord med höj-och-sänkbart underrede för 1000.
Totalen blev 2700 med lite olja till skivan.

Permalänk

Är det någon som använt flera elektriskt höj-och sänkbara Bekant ben från Ikea på ett och samma bord? Alltså går de att koppla ihop och köra två benpar på en och samma kontroll?

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Inte läst igenom tråden men Kinnarps höj o sänkbart är det som gäller.

Visa signatur

Maskin: i7, 32GB ram, Nvidia GTX 1080, Samsung SSD, XFX 850W, 2 x Acer 22" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win10 64bit

Permalänk
Medlem

Det närmaste ett speciellt "gamingskrivbord" du kommer idag:

https://www.obutto.eu/en/

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Jag blir galen på alla fula, skrikande färger de ska ha på all "gaming-utrustning," inkl. skrivbord och stolar. Aldrig i livet jag hade köpt ett "gaming-skrivbord" om det inte hade varit för att ha i barnrummet. Knappt ens där. Blir galen på fulheten.

Acers Predator-skärmar är ännu ett bra exempel. Tänker framförallt på de där med röda ben och en röd Predator-logga. Herregud vad fula de är. Spelar ingen roll hur bra skärmen är då. Det går liksom inte att köpa en sån produkt om det inte är tänkt för mindre barn, men sådan utrustning köper man knappast för just mindre barn med tanke på priset.

Permalänk
Medlem

Ett höj och sänkbart kontorsbord skulle va najs så man kan stå o spela viss del av tiden, inte bra o sitta still hela tiden !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Jag blir galen på alla fula, skrikande färger de ska ha på all "gaming-utrustning," inkl. skrivbord och stolar. Aldrig i livet jag hade köpt ett "gaming-skrivbord" om det inte hade varit för att ha i barnrummet. Knappt ens där. Blir galen på fulheten.

Acers Predator-skärmar är ännu ett bra exempel. Tänker framförallt på de där med röda ben och en röd Predator-logga. Herregud vad fula de är. Spelar ingen roll hur bra skärmen är då. Det går liksom inte att köpa en sån produkt om det inte är tänkt för mindre barn, men sådan utrustning köper man knappast för just mindre barn med tanke på priset.

Kör Acer predator XB271HU och visserligen kanske inte foten är den finaste, därför jag kört upp den på en VESA skärmhållare tillsammans med 2st andra skärmar, en större fot för 3 skärmar

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Skrivet av Yomster:

Jag köpte bänkskiva i limmad ek med postkant 3050x625x28 och färdiga ben på typ Jula eller något sådant (där det var billigast för tillfället). Cirka 1500 spänn för 3 meter skrivbord.
Edit: 3x27" skärm i rad.

https://i.imgur.com/QZQAtsK.jpg

Dessa bord med en skiva och 4 ben måste vara extremt rangliga ?

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

För er som letar efter höj-sänkbara skrivbord finns det från 3700 inkl moms. (fri frakt) på https://www.elite-kontorsmobler.se/61-hoj-och-sankbart-skrivb...

Ska beställa nu i mars, 200x80cm modellen.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

För det priset är det ett skämt att inte ha höj och sänkbart.
Synd att det inte finns företag som https://www.upliftdesk.com/ i Sverige, där man själv kan customiza sin build och val.

Sverige har värdelöst utbud på saker ;/

Sure man kan göra det själv.
Köpa skiva efter tycke, köpa höj,sänkbart underrede(flesta här är också värdelösa utan profiler som sparar olika höjder osv), borra hål för vilka tillsatser man vill ha osv.

Vore dock mer nice att ha ett företag där man bara väljer och beställer

Kinnarps finns, men kostar en hel del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ketric:

För er som letar efter höj-sänkbara skrivbord finns det från 3700 inkl moms. (fri frakt) på https://www.elite-kontorsmobler.se/61-hoj-och-sankbart-skrivb...

Ska beställa nu i mars, 200x80cm modellen.

Det där var ett bra tips, tackar! 3140 SEK (160x80cm) exkl. moms är ju inte farligt för ett skrivbord

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Tips på ett billigt bord som klarar en Acer X34? Funderade på en sådan skärm men tror mitt nuvarande bord säger stopp (60cm brett).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Som nämnts tidigare av andra, så köpte även jag Bekant sitta/stå kontorsskrivbord (hörnskrivbordet 160x110) från IKEA. Sjukt nöjd. Var inte säker på om jag skulle använda det så mycket men har märkt att jag använder det hela tiden. Skönt att stå ibland när man surfar runt, även bra om man ska variera mellan att spela spel med tangentbord/mus och kontroll. Brukar vilja ha det lite högre när jag spelar med kontroll.

Kör även med 2 ergotron fästen för att hålla 3 st 27" skärmar uppe. Har två stycken skärmar bredvid varandra på hörnet och sedan min gaming skärm mitt framför mig. Gör även att man får massor av plats på skrivbordet samt ytterligare justering för att få skärmarna där jag vill ha dem.

Permalänk
Medlem

Den här killen lan göra ett skitsnyggt skrivbord åt dig.
https://www.facebook.com/wikstrominterior/

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

IKEA-skivor och ben. Tror jag gav kanske 1500 totalt för tre bord med ben till samtliga.

Jag har en liknande setup som köptes för 17 år sedan. Bara hörnbordet räcker långt.

Skrivet av rockstone:

Dessa bord med en skiva och 4 ben måste vara extremt rangliga?

Inte det minsta!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Föreslår att du ta någon utav Bauhaus massiva träbänkskivor och ett par trevliga höj och sänkbara ben från Ikea.
Har jag själv gjort och resultatet blev mycket bra.
https://www.bauhaus.se/kok-och-tvattstuga/bankskivor/massiv-t...
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60261626/

Detta var precis det jag skulle föreslå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻