Warframe asking to Optimize your install?

Permalänk
Medlem

Warframe asking to Optimize your install?

Jag har warframe installerat på en HDD. När jag startar spelet så får jag det här medelandet som säger Optimize your install? It also says "speed up mission loading and trim wested hard drive space (3726 MB)? Warining it may take a while to finish.

Wtf är det jag har aldrig fått upp det medelandet innan. Det slutar inte komma upp heller. Jag har alltid något jäkla problem med warframe. Är det inte ports så är det vcredist eller nått annan jäkla skit. Bara fungera xD

Permalänk
Moderator
Forumledare

@cooldude: Om det är den exakta stavningen så gör det inte. Låter mer som någon mysko reklam.
Nu känner jag inte till warframe men om du har det installerat genom steam kan du alltid installera om det därgenom.

Sen hade det nog inte skadat att scanna genom datorn med ett bra antivirus samt malwarebytes

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cooldude:

Jag har warframe installerat på en HDD. När jag startar spelet så får jag det här medelandet som säger Optimize your install? It also says "speed up mission loading and trim wested hard drive space (3726 MB)? Warining it may take a while to finish.

Wtf är det jag har aldrig fått upp det medelandet innan. Det slutar inte komma upp heller. Jag har alltid något jäkla problem med warframe. Är det inte ports så är det vcredist eller nått annan jäkla skit. Bara fungera xD

Avinstallera skiten. Dra sedan ner Malwarebytes och något valfritt gratis antivirus och sök på djupet, och i felsäkert läge.
Hur man går på att installera saker med sådana stavningar är bra konstigt. Det är verkligen inget i det där som sätter igång några varningslampor?

Koppla också ifrån eventuella externa backup enheter ifall du har fått något virus, så kanske det inte sprider sig dit innan du får bort det.

Permalänk

Såvida det inte är ett externt program som poppar upp utan enbart Warframes egna launcher så är det en inbyggd funktion för optimering/rensning av "download cache". Med alla ständiga uppdateringar spelet går igenom blir den ganska mättad tillslut och det kan öka söktiderna på långsammare diskar. Jag vet inte om någon av er spelat WoW och kommer ihåg hur deras nedladdnings mapp för uppdateringar kunde se ut efter tag, överfylld med onödiga filer som bara tog plats.

Visa signatur

Under construction...