Måste få hjälp med Game of Thronesböcker! Engelska vs Svenska titlar!?

Permalänk
Medlem

Måste få hjälp med Game of Thronesböcker! Engelska vs Svenska titlar!?

Patetiskt av mig att inte kunna lista ut detta själv. Sliter snart mitt hår och känner mig dummare och dummare ju mer jag söker efter detta själv så för att bespara mig psykbryt frågar jag er kloka swecare.

Finns alla GoTböcker ute på svenska och vad är deras respektive titlar?

Blev sugen att köpa på mig köpa på mig böckerna. Spelar egentligen ingen roll om det är på engelska men började kolla upp de svenska och där sket sig det för mig att hitta respektive titlar......... :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Kampen om järntronen, kungarnas krig, svärdets makt, kråkornas fest och drakarnas dans. Bokserien heter för övrigt sagan om is och eld.

Permalänk
Medlem

@Beginner: Du borde dock läsa på engelska, blir så otroligt mycket bättre. Jag läser nuförtiden alla böcker som originellt vart skrivna på engelska i engelsk version. Så otroligt mycket som missas i översättningar.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av conquer:

Kampen om järntronen, kungarnas krig, svärdets makt, kråkornas fest och drakarnas dans. Bokserien heter för övrigt sagan om is och eld.

Tackar!! Fem böcker på svenska och sex på engelska?

Skrivet av AReal_Human:

@Beginner: Du borde dock läsa på engelska, blir så otroligt mycket bättre. Jag läser nuförtiden alla böcker som originellt vart skrivna på engelska i engelsk version. Så otroligt mycket som missas i översättningar.

Jag vet. Lutar starkt åt engelska pocketversionerna. Blev bara nyfiken på svenska versionerna och blev tossig med att inte fatta vilka böcker som är vilka.

Var dum och sökte "Game of Thrones" på Adlibris och fick upp 431 sökresultat. (Tror det var 431 iallafall)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar!! Fem böcker på svenska och sex på engelska?

Jag vet. Lutar starkt åt engelska pocketversionerna. Blev bara nyfiken på svenska versionerna och blev tossig med att inte fatta vilka böcker som är vilka.

Var dum och sökte "Game of Thrones" på Adlibris och fick upp 431 sökresultat. (Tror det var 431 iallafall)

Finns ingen sjätte bok än ens på engelska, förmodligen kommer den i år men man vet aldrig med George. Han är ju inte precis den snabbaste i branschen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av conquer:

Finns ingen sjätte bok än ens på engelska, förmodligen kommer den i år men man vet aldrig med George. Han är ju inte precis den snabbaste i branschen...

Tack för infon och rättelsen. Helt väck på hur många böcker som givits ut. Tyckte jag såg sex st i pocketbundeln på engelska men ser nu att det är fem.

Hur som haver. Beställde https://www.adlibris.com/se/bok/a-game-of-thrones-5-books-box... nyss. Gillar egentligen inte pocketböcker men kör på denna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@AReal_Human: En klassiker (iallfall för vissa) är ju Eddings och hästen Faran...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Yey. Då vet jag det för framtiden. Tack.

Visa signatur