Moderkort med Intels styrkretsar B360, H370 och H310 från MSI på bild

Permalänk
Melding Plague

Moderkort med Intels styrkretsar B360, H370 och H310 från MSI på bild

Utbudet av moderkort för Intels processorer kompletteras inom kort med tre nya styrkretsar, och nu hittar modeller från MSI ut på bild.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

måste verkligen gratulera intel till deras drag. dem har lyckats att mjölka sina kunder så hoppas bra att man nu först 4 månader senare inför dem billigare moderkort. gratis.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Det är väldigt snålt av Intel att inte tillåta överklockning på de billigare styrkretsarna. Jämför man t. ex med AMD så har ju de överklockningsstöd på B350-styrkretsen. Men det är ju smart rent ekonomiskt för det verkar vara tillräckligt många som prompt ska ha intel oavsett hur de manipulerar och fulspelar, så de lär inte bli straffade av kunderna för det här tilltaget, men jag tycker allt att det är snålt av dem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Inga ITX-modeller? Kommer det ett prisvärt så blir det antagligen uppgradering med i5 8400 i min lilla burk.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

måste verkligen gratulera intel till deras drag. dem har lyckats att mjölka sina kunder så hoppas bra att man nu först 4 månader senare inför dem billigare moderkort. gratis.

Svårt att se att folk skulle köpa dessa billigare varianter. Det flesta kör väl K-prollar och då behövs väl Z370 för överklockning ändå. Onödigt annars att köpa K-prollar.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Svårt att se att folk skulle köpa dessa billigare varianter. Det flesta kör väl K-prollar och då behövs väl Z370 för överklockning ändå. Onödigt annars att köpa K-prollar.

nä. absolute inte. dem flesta som är riktig djupa enthusiaster ja, dem köper K-processorer. men titta man på när folk kommer här och fråga efter köp rekommendationer i en viss budget så har det oftast rekommenderas icke k processorer över t.ex. ryzen cpuer.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Hjemrdeil:

Svårt att se att folk skulle köpa dessa billigare varianter. Det flesta kör väl K-prollar och då behövs väl Z370 för överklockning ändå. Onödigt annars att köpa K-prollar.

Marknaden är inte oss 1-2 % som köper "feta saker och klockar eller ens köper en dator och bygger den själv"

Marknaden är den resterande 98 %

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Jag skulle gärna vilja se ett itx kort

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt när folk blir upphetsade av nya moderkort PÅ BILD. De ser EXAKT likadana ut som förra året, som för 2 år sen och som för 5 år sen. Kanske att RAM minnesplatserna flyttats 2mm åt höger och lite andra färger. Är det något jag missar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

nä. absolute inte. dem flesta som är riktig djupa enthusiaster ja, dem köper K-processorer. men titta man på när folk kommer här och fråga efter köp rekommendationer i en viss budget så har det oftast rekommenderas icke k processorer över t.ex. ryzen cpuer.

Tycker du det är konstigt att folk köper låsta cpuer?
Det finns mängder av folk som inte tycker det är roligt eller har lust och överklocka. Då kan man även spara massa pengar billigare moderkort, billigare kyllösning och när det kommer till Intel billigare cpuer.
Därmed sagt så uppskattar jag att AMD kör med upplåst på alla cpuer men det är ingen dealbreaker.

Innan någon misstolkar med billigare cpuer för låsta intel cpuer så menar jag kontra deras k modeller och ej kontra AMDs.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köper du ett sådant här chip så kan du inte överklocka p g a chippet och köper du AMD så kan du inte överklocka p g a att CPU:n redan är mer eller mindre maxad. What is the difference?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3