Permalänk

Vart sitter 144Hz?

Hej allihopa! Jag har en fråga till er när det gäller en 144Hz skräm.
Det är så att min katt lyckades välta min oinkopplade spelskärm
(Acer GN246HL LED) så den har fått en spricka på högra hörn och den högra sidan av skärmen är streck höger och vänster. Min fråga är jag har en till 24" skärm BenQ som jag inte använder som endast är 60Hz om jag byter Lcd skärmen kommer den använda sig av 144Hz eller 60 Hz från BenQ? Alltså sitter dom i Lcd skrärmen eller i kortet på skärmen?
Sorry om det är en konstig fråga, men har ingen annan att vända mig till. Tack för svar !

Permalänk
Medlem

Panelen måste väl klara av 144hz så tror inte de går att bara byta så

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk

@m1ck3h: Det är väl det jag fruktar, finns det något annat man kan göra ? :/

Permalänk
Medlem

Det är säkert en blandning av både och. LCD-kristallerna i skärmpanelen måste kunna vridas snabbt nog för att inte släpa efter för mycket om det ska vara någon mening att driva dom i högre uppdateringsfrekvenser. Kretskortet i skärmen innehåller kretsarna som styr skärmpanelen och bör vara komponenten som rapporterar till datorn vilka lägen den kan hantera.
Vet inte om du kommer kunna blanda kretskort med en annan skärmpanel utan vidare dock, allt måste ju stämma överens, annars kan saker gå sönder.

Permalänk

@s0sdaf: Precis, jag tror inte heller 60Hz lcd tål den frekvensen.

Permalänk
Medlem

Bara ta den på hemförsäkringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det låter som att du kommer sitta med två trasiga skärmar i knät snart.
Bit i det sura äpplet och lämna en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Bara ta den på hemförsäkringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, en ny skärm för 1500-2000kr är bättre än att betala 3500kr+

Permalänk
Medlem

Säg för fan inte att det var din katt som gjorde det bara om du tar det på försäkringen för då är det kört. Jag gjorde det misstaget med att nämna att min katt tuggat sönder min telefonskärm å där blev det minsann inte ett öre.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x