Kondensatorer från railgun, ALS60A222QH550

Permalänk

Kondensatorer från railgun, ALS60A222QH550

Tja!

Byggde ett railgun som skolarbete och fick då tre av kondensatorerna från projektet över. Dessa har bara laddats upp/ur kanske 10 gånger totalt, så jag skulle definitivt säga att de är i nyskick.

Modellen är alltså KEMET ALS60A222QH550, 2.2mf, 550V, och de köptes i mitten av januari på Elfa. Specifikationer finns här

Nyprised på dessa är i dagsläget 634kr styck, men det är bara att buda på ifall någon skulle vara intresserad av en eller alla tre! Kan skicka men då betalar köparen frakten, annars finns de att hämta i Linköping!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Man blir ju sjukt nyfiken på bilder/video av din railgun om inte annat!

Permalänk
Skrivet av laukan82:

Man blir ju sjukt nyfiken på bilder/video av din railgun om inte annat!

Kan tyvärr inte dela förs efter gymnasiearbetet är rättat och betygsatt i så fall, men det fungerade att skjuta ett par gånger tills projektilen smälte och gjorde ett rejält brännmärke på min arm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _5H4D0WR34P3R_:

Kan tyvärr inte dela förs efter gymnasiearbetet är rättat och betygsatt i så fall, men det fungerade att skjuta ett par gånger tills projektilen smälte och gjorde ett rejält brännmärke på min arm

huh? Har du gjort ett hemligt gymnasiearbete? Det var det sjukaste jag hört idag.

Permalänk
Skrivet av anon81912:

huh? Har du gjort ett hemligt gymnasiearbete? Det var det sjukaste jag hört idag.

Inte på något sätt hemligt, bara att när de rättar kollar de om sakerna man skickar in finns på internet och ber en då att undvika att lägga upp det någonstans tills rättningen är färdig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _5H4D0WR34P3R_:

Inte på något sätt hemligt, bara att när de rättar kollar de om sakerna man skickar in finns på internet och ber en då att undvika att lägga upp det någonstans tills rättningen är färdig

Okej, det var om möjligt ännu dummare xD. Lycka till med arbetet! Jag byggde själv en coil gun som gymnasiearbete, det var riktigt skoj

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Okej, det var om möjligt ännu dummare xD. Lycka till med arbetet! Jag byggde själv en coil gun som gymnasiearbete, det var riktigt skoj

Håller med, och tackar!

Permalänk
Medlem

Har du någon prisidé/startbud för alla tre?

Permalänk

@TMG: Kanske ca. en femhundring? Vet inte riktigt vad de kan vara värda..

Permalänk
Medlem

@_5H4D0WR34P3R_: Jag avstår till vidare. Behöver egentligen endast 400/450 V kondensatorer, så det känns onödigt att betala extra för högre spänningstolerans när jag inte kommer använda det.

Permalänk

@TMG: Du kan alltid komma med ett bud annars, de är värda noll för mig eftersom jag inte längre använder dem, så du kan nog förhandla något bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _5H4D0WR34P3R_:

@TMG: Du kan alltid komma med ett bud annars, de är värda noll för mig eftersom jag inte längre använder dem, så du kan nog förhandla något bra!

Lägger ett bud på 250 kr plus frakt då.

Permalänk

@TMG: Noterat! Jag är bortrest tills nästa torsdag så låter annonsen ligga uppe tills på onsdag, och så skickar jag iväg paketet när jag kommer hem!

Permalänk

@TMG Fått ett bud på 350kr, avslutar budgivningen ikväll och skickar iväg imorgon till den som vinner!