Fråga ang mitt inbyggda ljudkort

Permalänk
Medlem

Fråga ang mitt inbyggda ljudkort

Hejsan alla swecare!

Det är så att jag har lite funderingar på ljudkortet jag har på mitt moderkort.
Jag har i dagsläget ett MSI Z170A GAMING M7 och vad jag kunnat läsa mig till så sitter det 2 st Texas Instruments OP1652 men det säger mig absolut inget eftersom mina kunskaper när det kommer till ljudkort i det stora hela.

Vad kan jag förvänta mig för resultat ur tex ett par DT770 Pro 80ohm tex?

Mvh
Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Hejsan alla swecare!

Det är så att jag har lite funderingar på ljudkortet jag har på mitt moderkort.
Jag har i dagsläget ett MSI Z170A GAMING M7 och vad jag kunnat läsa mig till så sitter det 2 st Texas Instruments OP1652 men det säger mig absolut inget eftersom mina kunskaper när det kommer till ljudkort i det stora hela.

Vad kan jag förvänta mig för resultat ur tex ett par DT770 Pro 80ohm tex?

Mvh
Marcus

DT770 Pro är ganska lätta att driva, så testa hur det blir.
Men du får nog bättre och stabilare ljud med en DAC/AMP kombo

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

DT770 Pro är ganska lätta att driva, så testa hur det blir.
Men du får nog bättre och stabilare ljud med en DAC/AMP kombo

Nån du kan rekommendera som inte kostar en halv förmögenhet?

Mvh

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80