Fallout 76 är Bethesdas nya spel

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Näbbdjuret:

Allright, förhoppningsvis blir hitboxen bättre vid release. Eventuellt kan min inkompetens samt lite 'ringrostig med xbox kontrollern' spela in...
I morgon får man leka lite igen

Ahaa, du spelar med handkontroll, då hade jag också haft problem

Lite längre session imorgon också, två timmar var lite väl kort!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ni som har lirat betan är det lika klunkigt att navigera sig i menyer osv som det var i Fallout 4? , Tyckte F4 kändes som en horribel konsol port =/

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Spatten:

Ni som har lirat betan är det lika klunkigt att navigera sig i menyer osv som det var i Fallout 4? , Tyckte F4 kändes som en horribel konsol port =/

Skulle säga att kontrollerna på PC är ett av de största orosmolnen just nu, från mitt perspektiv.

Det är saftigt med knappar att hålla reda på, som gör olika saker i olika vyer. Kommer på mig själv med att titta mer på tooltips än vad jag försöker göra. Sedan viss inkonsekvens på det, som att Tab alltid är "backa" utom i byggläget, där är det Esc. Samt den allmänna dumheten med karta på Esc som driver mig till vansinne..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Testade ett par timmar igår på sista BETA-tillfället. En grupp om typ tre pers hävde ihjäl mig i ett hus med supermutants i norra delen av kartan, men jag tror att vi skjöt på varandra i den allmänna paniken. Det mesta funkade utan problem, melee combat funkar bättre i förstaperson helt klart.

Annars var det rätt trist att köra solo, kanske för att jag var för trött. Men jag tror att jag är för paranoid för att hinna läsa/lyssna på historier och uppdrag med risk för att bli dödad.

Skall höra med mina tonåringar om de är intresserade att leka i 76:an med sin pappa nästa vecka. De har ju bl a spelat Rust i flera år så de borde ha obefintlig startsträcka med att förstå konceptet.

Fast det blir ju inte billigt förstås...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Keeper of Traditions

Kontrollerna var jobbiga i början, men tycker de funkar okej när man lärt sig dem efter några timmars spelande. Det är också något so borde vara enkelt att patcha, så jag är inte orolig.

Skrivet av Näbbdjuret:

Annars var det rätt trist att köra solo, kanske för att jag var för trött. Men jag tror att jag är för paranoid för att hinna läsa/lyssna på historier och uppdrag med risk för att bli dödad.

När jag absolut inte vill dö av en annan spelare (när jag är full med junk, t.ex.) så är det bara att hålla ett öga på kartan och se om någon är i närheten. Vill jag inte ta risken är det bara att hoppa till en annan server så att ingen är i närheten.

Super mutants har blivit märkbart jobbigare efter patchen som släpptes, för övrigt, och rent generellt kändes det som att nivån på olika monster har höjts. Eller så rörde jag mig bara i områden jag inte borde röra mig i än

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder:

Det där med att supermutanterna blivit svårare känns igen, de levlade i svårighet i senaste patchen.

Såg ESO på YT när han och ett par andra hade en prekär situation igår; två scorchbeasts och en wendigo samtidigt. Men han var lvl 20 typ och vevade friskt med sitt banjosvärd (!) och nåt hagelbrak så han fick ned Wendigon men de två flygande varelserna var övermäktiga så det var bara att fly.

Jag kom precis på att jag har fått Chameleon mutationen. Hölstrar jag vapnet och står still så är jag osynlig. Typ. Då borde man kunna laga mat, laga vapen mm utan att bli tuggad på av odjur eller spelare.

Återstår att se om man får fortsätta på sin befintliga karaktär när spelet släpps nästa vecka, eller om allt nollas och man måste börja om.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Näbbdjuret:

@DunderKlumpen:

Återstår att se om man får fortsätta på sin befintliga karaktär när spelet släpps nästa vecka, eller om allt nollas och man måste börja om.

Enligt deras F.A.Q så är planen att all progression ska finnas kvar, och hade de ändrat sig borde de nästan ha meddelat det nu när alla beta-sessioner är slut. Nu när man spelat utifrån att allt ska finnas kvar så hoppas jag verkligen att det gör det

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad nu, spelat varenda minut i betan o vill bara ha meeeeeeeeeeeeeer! Problemen är jag inte orolig över kommer patchas bort, Fallout känslan finns där för mig!

Rastlös till tusen, ett Peking guld kan få tiden att gå fortare helt klart.

Permalänk
Medlem

För er som i alla fall trotts allt "gnäll" ska spela spelet hittade jag denna roliga lilla sak, egen filurad build inkluderad.

https://nukesdragons.com/fallout76/perks?v=1&s=a9586a8&d=s42p...

Permalänk
Medlem

En alkad sneaking powerarmor melee/rifleman gubbe alltså?
Kör du solo eller med en grupp?
Solo är det lite svårt att häva ihjäl en sån där flygande bränd best, antar att man behöver missiler och/eller mininukes...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Gjorde mitt beslut i sista Beta sessionen i Torsdags att återbetala skiten. Riktigt tråkigt och tomt spel måste jag säga. Avvaktar nog på mod support innan jag köper det igen...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av UncleDirty:

För er som i alla fall trotts allt "gnäll" ska spela spelet hittade jag denna roliga lilla sak, egen filurad build inkluderad.

https://nukesdragons.com/fallout76/perks?v=1&s=a9586a8&d=s42p...

Det fanns många intressanta builds på det officiella forat, men jag kommer nog köra helt spontant vad jag känner för i stunden på den första karaktären, och sen försöka optimera nästa. Om de nu inte gör en vändning och öppnar upp för att respecc:a.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen bli FO76 LAN på lördag. Ingen av oss har lirat detta innan, men alla har Fallout-erfarenhet.

Några tankar om hur man bäst sätter ihop ett lag?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

@Näbbdjuret: blandat där

Sugen på denna med men inte lika galet med critt o sneak dmg men aoe

Dock sä är jag osäker då jag inte hittat någe sätt att crafta shotgun shells, har för mig man inte kunde det i Vegas heller. Crafting systemet känns ju som en hybrid mellan vegas/4:an

https://nukesdragons.com/fallout76/perks?v=1&s=9a96598&d=sd2s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Kommer antagligen bli FO76 LAN på lördag. Ingen av oss har lirat detta innan, men alla har Fallout-erfarenhet.

Några tankar om hur man bäst sätter ihop ett lag?

Vi är ett par runt 40 strecket som ska lana F76 o dricka sprit i helgen

Spontant i början så blir det lite gå på det kort/vapen man får, kolla in buildern finns ju lite grupp buff nice under alla stats men främst under karisma.

Men meele är inte dumt gör fin skada och då ammo är en brist i början, så skulle jag göra ny gubbe skulle jag gå styrka första lvl uppen iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det fanns många intressanta builds på det officiella forat, men jag kommer nog köra helt spontant vad jag känner för i stunden på den första karaktären, och sen försöka optimera nästa. Om de nu inte gör en vändning och öppnar upp för att respecc:a.

Det är en sak som gnager mig, undrar om man måste ha tur med korten, det vore redigt surt och inte kuna gå sin tänkta build för man inte får rätt kort.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av UncleDirty:

Det är en sak som gnager mig, undrar om man måste ha tur med korten, det vore redigt surt och inte kuna gå sin tänkta build för man inte får rätt kort.

Man fortsätter att levla upp och få kort efter level 50, men om det kan hända att man får samma kort om och om igen och aldrig får det där kortet man önskar har jag ingen koll på, tyvärr.
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_76_perks

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Dock sä är jag osäker då jag inte hittat någe sätt att crafta shotgun shells, har för mig man inte kunde det i Vegas heller. Crafting systemet känns ju som en hybrid mellan vegas/4:an

Visst går det att göra hagelpatroner, kom ihåg att samla mycket plast!
http://fallout.wikia.com/wiki/Shotgun_shell_(Fallout_76)

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Hedersmedlem

Duktigt frustrerande igår. Kunde inte logga in fast mitt konto visade att jag hade spelet. Precis vad man vill ha på launch day.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Näbbdjuret:

Visst går det att göra hagelpatroner, kom ihåg att samla mycket plast!
http://fallout.wikia.com/wiki/Shotgun_shell_(Fallout_76)

Ett tips är att sätta plastic (eller aluminum som också är eftertraktat) på bevakning, då ser man vilka saker som innehåller det man behöver, så man slipper plocka upp allt och hoppas på att få något.
I crafting station:en, när man har slut på materialet, så kan man sätta det på "bevakning".

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

bara jag som har problem med att gå med i parties? går inte att acceptera invites, eller så dyker de inte upp alls.

tog 45 min igår innan vi fick party att fungera, verkar vara fler som har samma fel.

lite drygt när en av deras main selling points är trasig.

Permalänk
Lego Master

Allmän fråga egentligen, men är det värt att köpa Fallout 76 när jag fortfarande inte är klar med alla DLCs till F4? Det känns inte som ett nytt spel riktigt, av det jag sett på Youtube och streams känns det mer som en DLC/mod..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Allmän fråga egentligen, men är det värt att köpa Fallout 76 när jag fortfarande inte är klar med alla DLCs till F4? Det känns inte som ett nytt spel riktigt, av det jag sett på Youtube och streams känns det mer som en DLC/mod..

Skickades från m.sweclockers.com

det är i princip fallout 4, fast med lite livligare värld, med det menar jag att det är massa träd och en helt annan ljussättning. Finns inte så många NPCs men det är inget jag stör mig på.

jag har inte kommit jätte långt, men jag tror att fallout 76 har lite mer end game saker att pyssla med jämfört med fallout 4.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av t3ddyyy:

det är i princip fallout 4, fast med lite livligare värld, med det menar jag att det är massa träd och en helt annan ljussättning. Finns inte så många NPCs men det är inget jag stör mig på.

jag har inte kommit jätte långt, men jag tror att fallout 76 har lite mer end game saker att pyssla med jämfört med fallout 4.

Word. Men lite mods så är Fallout 4 vibrant as all-fuck med.
Frågan är fortfarande, är det värt fullpris eller ska man leta rea/key-stores?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Word. Men lite mods så är Fallout 4 vibrant as all-fuck med.
Frågan är fortfarande, är det värt fullpris eller ska man leta rea/key-stores?

Hehe ja mitt fallout 4 såg nästan likadant ut, men ljussättningen är ballare i nya, hittade ingen mod som gjorde det på detta sätt i fo4.

Om det är värt fullpris eller inte är upp till dig, jag tycker det är det, då jag med största säkerhet får ut 100+ timmar utan problem, jag brukar tänka en timme per euro/usd för att bli nöjd.

Sen får man tänka att om man väntar kanske spelet tappat massa spelare och man kan då inte få hjälp på events o de blir då rätt så svåra, då det är en helvetes massa gubbar som kommer. Det märks att de inte e tänkta att göra solo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

@t3ddyyy:
Well, det blev ett köp iaf. Tror inte jag fick bästa känslan, men så startade jag det 00:20 inatt med, och spelade ungefär en timme.
Men communityn verkar trevlig iaf, den första jag mötte utanför V76 var en lvl23a som invitade mig till ett team och var lite bodyguard när jag knallade runt den första stunden.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@t3ddyyy:
Well, det blev ett köp iaf. Tror inte jag fick bästa känslan, men så startade jag det 00:20 inatt med, och spelade ungefär en timme.
Men communityn verkar trevlig iaf, den första jag mötte utanför V76 var en lvl23a som invitade mig till ett team och var lite bodyguard när jag knallade runt den första stunden.

första delen utanför valvet är rutten, jag och min polare var båda trötta när vi började och stängde av efter 30 min för det var tråkigt, blir lite bättre när man kommer igång.

Permalänk
Inaktiv

@t3ddyyy: Eller så köper man det på någon fulsida för att Bethesda inte förtjänar era pengar efter de senaste årens misslyckanden.

Finns för strax under 400kr på G2Play tex.

Själv kommer jag vänta tills det finns på valfri gråzon-sida för max 200kr.

Permalänk
Medlem

Har det inte men kanske ska testa när det blivit lite billigare. Känns som ett spel som funkar bäst med kompisar. Sen kan man få roligt med buggarna 🤣.

Kollat på reviews och enligt många känns det tomt, speciellt om man spelar själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

jag köpte spelet här https://www.cdkeys.com/pc/games/fallout-76-pc-cd-key inte så farligt pris tycker jag.

Efter att ha spelet spelet lite så känner jag att det lika bra kunde ha varit ett single player spel, med tanke på hur lite man interagerar med de andra spelarna. De har gjort om ett bra singleplayer spel till ett dåligt multiplayer spel. Jag har alltid tyckt om delen med quester dialoger och intressanta karaktärer och det har varit en stor del till varför jag spelat Bethesdas spel men i detta spelet så är den delen nästan minimerad till obefintlig.