Fallout 76 är Bethesdas nya spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ens camp har i princip noll funktion i början, man hittar stationer överallt som man kan använda. Att blueprint:a testade jag aldrig, det kanske gör det mer användbart.
Utrymmet i sin STASH är delat mellan alla lådor, så det hjälper inte att göra mer än 1. Någon sade att utrymmet kommer göras obegränsat (gränsen är 400 under betan) när spelet släpps, men vet inte om det stämmer. Jag hoppas dock verkligen att de kommer utöka utrymmet, då 400 fylldes upp redan efter några timmar.
Stimpacks och purified water får man ganska mycket om man bara följer huvuduppdragen, och fienderna är väldigt enkla i början, så ingen större fara där.

Power armor tror jag blir tillgänglig först vid level 15, innan de är det enbart chassit man kan använda. Jag sparade mina fusion cores istället.

Ah, relevant information. Hoppas att lagringsutrymmet (stash) höjs
Jag följde inte huvudstoryn första timmen, så blev det snabbt svårt med både mat- och vätskebrist. Drygt att bli upptuggad av byrackor eller ihjälplankad av en supermutant innan man fattar att man behöver samla vatten och sen koka det.
Ja, endast PA-chassit går att använda upp till lvl 15, men chassit ger typ +10 i strength så melee damage blir ordentlig. Lyckades tillverka en fusion core i en tinker workbench, det var välkommen funktion!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Så jag har kollat lite, och det ser ganska dåligt ut. Såg denna https://www.youtube.com/watch?v=1cr7DEe99BA och min uppfattning av spelet vart dåligt.

Dålig vapen känsla.
Dålig grafik.
Dålig animationer.
Dålig optimering.
Dålig kontroller, gjord för konsol.
Dålig och utdaterad motor, 16+ år gammal, snart myndig.
Dålig inställningar, ingen FoV, keyrebind.
Tom värld.

Vi tycker ju bara om Fallout för dens lore (kanske för sanbox stuket med) och inte för allt annat. 76 är ju som 4:an fast i MMO stuk. Så de som tycker om spelet, varför?

Om vi kallar spelet för Bunker 67 som EA har gjort, skulle det vara populärt? Skulle du tycka lika mycket om det, inga intressanta NPC:er, bara en massa ljudfiler. Visst kan världen vara intressant att utforska, men där tar det ju slut.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Frejoh466:

Så jag har kollat lite, och det ser ganska dåligt ut. Såg denna https://www.youtube.com/watch?v=1cr7DEe99BA och min uppfattning av spelet vart dåligt.

Dålig vapen känsla.
Dålig grafik.
Dålig animationer.
Dålig optimering.
Dålig kontroller, gjord för konsol.
Dålig och utdaterad motor, 16+ år gammal, snart myndig.
Dålig inställningar, ingen FoV, keyrebind.
Tom värld.

Vi tycker ju bara om Fallout för dens lore (kanske för sanbox stuket med) och inte för allt annat. 76 är ju som 4:an fast i MMO stuk. Så de som tycker om spelet, varför?

Om vi kallar spelet för Bunker 67 som EA har gjort, skulle det vara populärt? Skulle du tycka lika mycket om det, inga intressanta NPC:er, bara en massa ljudfiler. Visst kan världen vara intressant att utforska, men där tar det ju slut.

Varför blev Minecraft så populärt? Allt måste inte vara så avancerat.

Utforskandet, fynden man gör, all lore som finns att läsa/lyssna på, samarbetet, universumet man älskar... Finns mycket med Fo76 att tycka om. Det måste inte stå en NPC framför dig för att det ska finnas lore att utforska. Det blir mer som i Fallout 1 och 2 där det mesta måste läsas.

Edit: vapenkänsla, grafik optimering, kontroller, motor, animationer och allt det andra är samma som i tidigare Fallout-spel, så klagar man på 76 får man klaga på de tidigare också

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort att det är en BETA från Bethesda, spelet släpps nästa vecka och jag gissar att det i samma veva släpps bättre drivrutiner för grafikkort i pcmiljö. Jag är imponerad över att det funkar så bra som det gjorde, på xbox i mitt fall. Visuellt är det ju inte top-notch, men ett snäpp upp från FO4 iaf.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Näbbdjuret:

Glöm inte bort att det är en BETA från Bethesda, spelet släpps nästa vecka och jag gissar att det i samma veva släpps bättre drivrutiner för grafikkort i pcmiljö. Jag är imponerad över att det funkar så bra som det gjorde, på xbox i mitt fall. Visuellt är det ju inte top-notch, men ett snäpp upp från FO4 iaf.

Tycker du? Jag upplever det som i bästa fall på samma nivå ställt mot FO4. Speciellt två saker drar ned, att det inte går att slå av TAA samt den påtvingade "oskärpan" efter ~200 meter. En av grejerna med Fallout 4 (och Skyrim etc.) är just att kunna se lång, få vidderna och vyerna. Det är helt borta här, tycker allt blir klaustrofobiskt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Absolut inget dåligt spel, men måste säga att jag är besviken. Inga NPC's får spelet att kännas jävligt tomt. Vilket kanske är poängen med att det bara är 20 år? Efter världen har gått under. Men när man ser andra spelare springa runt förstör det hela grejen med att vara "the last one standing". Om det nu var något sånt dom var ute efter. Känns mer som ett multiplayer mode till Fallout 4. Tycker inte man kan sälja det som ett helt eget spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tycker du? Jag upplever det som i bästa fall på samma nivå ställt mot FO4. Speciellt två saker drar ned, att det inte går att slå av TAA samt den påtvingade "oskärpan" efter ~200 meter. En av grejerna med Fallout 4 (och Skyrim etc.) är just att kunna se lång, få vidderna och vyerna. Det är helt borta här, tycker allt blir klaustrofobiskt.

Kanske jag är Bethesdaifierad, men jag förstår och hade faktiskt en sekvens i slutet av mitt spelande igår där det vid typ 200 meter dyker upp vägskyltar och andra grejer man inser att man först borde sett. Drawdistance kunde vara bättre... Detta är mest påtagligt i öppna ytor.
Tror att det putsas och optimeras friskt hos Bethesda kommande veckor.

Såg förresten lite igår förmiddags på YT när JuiceHead och några andra kom riktigt långt i spelet och det var skapligt spännande att se åt vilket håll main quest gick! Vill inte spoila för mycket här, den som vill veta kan googla.

Förtydligande
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Dunder:

Varför blev Minecraft så populärt? Allt måste inte vara så avancerat.

Utforskandet, fynden man gör, all lore som finns att läsa/lyssna på, samarbetet, universumet man älskar... Finns mycket med Fo76 att tycka om. Det måste inte stå en NPC framför dig för att det ska finnas lore att utforska. Det blir mer som i Fallout 1 och 2 där det mesta måste läsas.

Edit: vapenkänsla, grafik optimering, kontroller, motor, animationer och allt det andra är samma som i tidigare Fallout-spel, så klagar man på 76 får man klaga på de tidigare också

Fallout 4 var väldigt gränsfall på acceptabelt när det kommer till motor, grafik osv enligt mig.
Nu att Fallout 76 är enbart Multiplayer på exakt samma bas som tidigare, år 2018, är inte ok. Visst det måste inte vara Frostbite-avancerat men borde kunna koppla bort så hastigheten på spelet inte styrs av bildfrekvensen.

Och som jag och @emilakered tyckte nu när vi faktiskt spelade, så känns det mer som än mod än ett officiellt spel. inklusive buggarna och påtvingade elementen som moddar brukar ha. Visst, det är beta just nu men baserat på tidigare spel så kommer det troligen inte bli någon större förbättring vid skarp lansering. Tror inte spelet kommer leva så värst länge, inte men den konkurrensen som finns just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Visst, det är beta just nu men baserat på tidigare spel så kommer det troligen inte bli någon större förbättring vid skarp lansering. Tror inte spelet kommer leva så värst länge, inte men den konkurrensen som finns just nu.

Tror precis som du att det kan bli kortlivat. Men det blir väl som ESO, de adderar nya områden till kartan och vevar in nya quests lite då och då.

Förresten har de gått ut med nya BETA-tider, tror det var ett par timmar 6 november och kanske fem timmar den 8 november.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Varför blev Minecraft så populärt? Allt måste inte vara så avancerat.

Utforskandet, fynden man gör, all lore som finns att läsa/lyssna på, samarbetet, universumet man älskar... Finns mycket med Fo76 att tycka om. Det måste inte stå en NPC framför dig för att det ska finnas lore att utforska. Det blir mer som i Fallout 1 och 2 där det mesta måste läsas.

Edit: vapenkänsla, grafik optimering, kontroller, motor, animationer och allt det andra är samma som i tidigare Fallout-spel, så klagar man på 76 får man klaga på de tidigare också

Minecraft vart populärt för det var en unik idé? Vet inte många block builders som fanns innan minecraft som fungera så bra för att vara i java, skulle dock vilja att Notch skulle använt en riktig motor så att spelet inte körs som skit.

Utforska och se skogen är det enda positiva jag kan komma på. Och det finns inte direkt någon "lore" utan bara några ljud filer som vissa personer som är döda och har inget med varandra att göra, kanske är något intressant, men ingett märkvärdig.

Jag klagar också på F3, F:NV, F4 på samma saker, F4 gjorde dock mycket bra saker förutom lore. Och F3 var nytt och intressant, där många nya Fallout fans kom. Men Fallout 76 har ju inget nytt förutom MMO form, och ingen lore, förutom att du fick en baksmälla i en sån lång tid att alla i ditt valv har redan dött.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Näbbdjuret:

Förresten har de gått ut med nya BETA-tider, tror det var ett par timmar 6 november och kanske fem timmar den 8 november.

Hörde om det. Vi ska nog ge det ett till försök och faktiskt spela med varandra, och inte hamna i någon form av limbo som senast. Sen får vi se hur det går...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Frejoh466:

Minecraft vart populärt för det var en unik idé? Vet inte många block builders som fanns innan minecraft som fungera så bra för att vara i java, skulle dock vilja att Notch skulle använt en riktig motor så att spelet inte körs som skit.

Utforska och se skogen är det enda positiva jag kan komma på. Och det finns inte direkt någon "lore" utan bara några ljud filer som vissa personer som är döda och har inget med varandra att göra, kanske är något intressant, men ingett märkvärdig.

Jag klagar också på F3, F:NV, F4 på samma saker, F4 gjorde dock mycket bra saker förutom lore. Och F3 var nytt och intressant, där många nya Fallout fans kom. Men Fallout 76 har ju inget nytt förutom MMO form, och ingen lore, förutom att du fick en baksmälla i en sån lång tid att alla i ditt valv har redan dött.

Nej, jag tror inte det blev populärt för att det var unikt. Det finns jättemånga unika spel som inte sålt som Minecraft.

Det finns hur mycket lore som helst att läsa och lyssna på, men jag gissar på att du bara vill klaga

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Utforska och se skogen är det enda positiva jag kan komma på. Och det finns inte direkt någon "lore" utan bara några ljud filer som vissa personer som är döda och har inget med varandra att göra, kanske är något intressant, men ingett märkvärdig.

Jag klagar också på F3, F:NV, F4 på samma saker, F4 gjorde dock mycket bra saker förutom lore. Och F3 var nytt och intressant, där många nya Fallout fans kom. Men Fallout 76 har ju inget nytt förutom MMO form, och ingen lore, förutom att du fick en baksmälla i en sån lång tid att alla i ditt valv har redan dött.

Gällande historia i spel, så har Oxhorn nyss släppt sin första lorevideo för 76. Har inte sett den själv än, för jag måste tydligen jobba...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Nej, jag tror inte det blev populärt för att det var unikt. Det finns jättemånga unika spel som inte sålt som Minecraft.

Det finns hur mycket lore som helst att läsa och lyssna på, men jag gissar på att du bara vill klaga

Bara för att det är en unik idé byter det inte att den är bra, men nu gjorde Notch att spel som var unik och som folk ville spela.

Lore är ju bara ljud klipp om folk som inte har med varandra att göra. Det enda skulle vara "vault officer" som man följer, vet inte hur mycket lore som är i det.

Och jag vill ju veta varför folk tycker om det, då jag inte ser något intressant för utom det jag påpeka. Spelet värkar bara pratas om för att det är ett Fallout spel och inget intressant.

Kul för dig att du tycker det är kul? Jag vill veta varför. Jag ser inget intressant som Fallout 76 gör att jag vill spelet. Har inte kört betan, men ser ut att snabbt bli tråkigt då man har besökt alla platser.

Skrivet av Näbbdjuret:

Gällande historia i spel, så har Oxhorn nyss släppt sin första lorevideo för 76. Har inte sett den själv än, för jag måste tydligen jobba...

Så det verkar som att det finns vissa segment som är intressanta, men ingen "Main story". Är väl ok i det, frågan är bara hur mycket finns det, och hur intressant är de.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Frejoh466:

Bara för att det är en unik idé byter det inte att den är bra, men nu gjorde Notch att spel som var unik och som folk ville spela.

Lore är ju bara ljud klipp om folk som inte har med varandra att göra. Det enda skulle vara "vault officer" som man följer, vet inte hur mycket lore som är i det.

Och jag vill ju veta varför folk tycker om det, då jag inte ser något intressant för utom det jag påpeka. Spelet värkar bara pratas om för att det är ett Fallout spel och inget intressant.

Kul för dig att du tycker det är kul? Jag vill veta varför. Jag ser inget intressant som Fallout 76 gör att jag vill spelet. Har inte kört betan, men ser ut att snabbt bli tråkigt då man har besökt alla platser.

Ja, men du skrev att folk spelade Minecraft för att det var unikt. Nu backar du kring det och frågar mig varför folk vill spela Fo76 istället... Mystiskt

Nej, det är inte bara ljudklipp, det är texter också, precis som i de flesta rollspel. Vad mer skulle det vara? Blir det mer lore för att du har en karaktär stående framför dig?

Jag gav dig flera anledningar, bemöt dem istället!

Skrivet av Frejoh466:

Så det verkar som att det finns vissa segment som är intressanta, men ingen "Main story". Är väl ok i det, frågan är bara hur mycket finns det, och hur intressant är de.

Det finns en main story.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Ja, men du skrev att folk spelade Minecraft för att det var unikt. Nu backar du kring det och frågar mig varför folk vill spela Fo76 istället... Mystiskt

Nej, det är inte bara ljudklipp, det är texter också, precis som i de flesta rollspel. Vad mer skulle det vara? Blir det mer lore för att du har en karaktär stående framför dig?

Jag gav dig flera anledningar, bemöt dem istället!

Det finns en main story.

Jag antog att du förstod när jag sa att Minecraft som du tog upp var unikt och att folk ville spelet. Så jag backar inte, jag påpeka att Minecraft vart populärt för att Notch gjorde något unikt som folk tyckte var kul och lät folk bygga nästan vad de ville, samt mods. Men kanske skulle göra mindre antaganden. Fast Fallout 76 är fortfarande inget unikt så jag vet inte varför du tog upp det och tror att jag backar?

Och dessa ljudklipp/texter och allt annat som information kan flöda igenom skärmen har ju inget att göra med main story. Vi har dock inte sätt alla ljudklipp/texter/annat som vault 76 overseer har släppt, men jag kan inte se att denna main story kan bli så mycket mer intressant.

Och du sa att du tyckte om Fallout 76 för dens main story vilket jag start är emot då den verkar inte gå någon stans, och utforska vilket jag kan se, men det är det enda du tycker om i fallout 76?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Frejoh466:

Jag antog att du förstod när jag sa att Minecraft som du tog upp var unikt och att folk ville spelet. Så jag backar inte, jag påpeka att Minecraft vart populärt för att Notch gjorde något unikt som folk tyckte var kul och lät folk bygga nästan vad de ville, samt mods. Men kanske skulle göra mindre antaganden. Fast Fallout 76 är fortfarande inget unikt så jag vet inte varför du tog upp det och tror att jag backar?

För att det finns som sagt mängder med unika spel, och dessa har inte sålt som Minecraft har gjort. Strunt samma, det var bara ett exempel för att visa bristerna i din argumentering.

Skrivet av Frejoh466:

Och dessa ljudklipp/texter och allt annat som information kan flöda igenom skärmen har ju inget att göra med main story. Vi har dock inte sätt alla ljudklipp/texter/annat som vault 76 overseer har släppt, men jag kan inte se att denna main story kan bli så mycket mer intressant.

Vad är det som har att göra med en main story då? Jag trodde det var lore du ville ha? Det var ju det du skrev om?

Du kanske har en annan definition av "main story" än de flesta andra?

Skrivet av Frejoh466:

Och du sa att du tyckte om Fallout 76 för dens main story vilket jag start är emot då den verkar inte gå någon stans, och utforska vilket jag kan se, men det är det enda du tycker om i fallout 76?

Nej, det gjorde jag inte, det skrev jag aldrig. Läs om mitt inlägg om du nu missade listan av saker jag rabblade upp, som inte på något sätt är uttömmande.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Efter att ha kört betan nu lördag/söndag så funderar jag lite över tanken med spelet. Det är som Fallout 4 fast i multiplayer. Jag ser bara inte poängen med multiplayersidan. Jag körde dels med några polare och dels solo, och jag kände inte att det fanns något nytta med att köra i team. Men det kanske kommer när man blir högre i level.

Andra spelare märkte man knappt av något. De fanns där, men det var allt, påverkade inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Efter att ha kört betan nu lördag/söndag så funderar jag lite över tanken med spelet. Det är som Fallout 4 fast i multiplayer. Jag ser bara inte poängen med multiplayersidan. Jag körde dels med några polare och dels solo, och jag kände inte att det fanns något nytta med att köra i team. Men det kanske kommer när man blir högre i level.

Såg när Oxhorn själv försökte överleva en Scorchbeast när han var typ level 15. Det var omöjligt.

Skrivet av jawik:

Andra spelare märkte man knappt av något. De fanns där, men det var allt, påverkade inget.

Håller med, när jag spelade stötte jag på en annan gubbe och han vevade runt för sig själv. Fast har man otur hamnar man med ett gäng griefers, men då är det bara att undvika att skjuta tillbaka. Men det kommer säkert upp tillfällen då man blir instängd eller liknande då man måste skjuta sig fri. Men då kanske det är bättre att avsluta och ladda om spelet?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Utforskandet, fynden man gör, all lore som finns att läsa/lyssna på, samarbetet, universumet man älskar...

Utforska/"fynden" - visst jag kan se att det är intressant
Lore - som sagt, inget hänger ihop. Main story verkar inte vara något. Så allt blir små mini berättelser.
Samarbetet - Allt blir roligare med multiplayer.
Universumet - som sagt, bara för att det är ett Fallout spel.

Så utforskningen och se vilka mini berättelser som finns? Den generella Fallout lore som finns har ju inte startat om man inte vill veta mer om varför kriget starta osv.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Frejoh466:

Utforska/"fynden" - visst jag kan se att det är intressant
Lore - som sagt, inget hänger ihop. Main story verkar inte vara något. Så allt blir små mini berättelser.
Samarbetet - Allt blir roligare med multiplayer.
Universumet - som sagt, bara för att det är ett Fallout spel.

Så utforskningen och se vilka mini berättelser som finns? Den generella Fallout lore som finns har ju inte startat om man inte vill veta mer om varför kriget starta osv.

Okej, omöjligt att diskutera när du bara säger emot utan att ge argument för någonting. Jag vet inte vad det är som inte hänger ihop eller vad du tror lore betyder.

Du får nog leta efter ett annat spel helt enkelt, Minecraft låter som något som passar dig utmärkt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Okej, omöjligt att diskutera när du bara säger emot utan att ge argument för någonting. Jag vet inte vad det är som inte hänger ihop eller vad du tror lore betyder.

Du får nog leta efter ett annat spel helt enkelt, Minecraft låter som något som passar dig utmärkt

Jag sa att utforskningen kan se att det är intressant, lore som är allt vad Fallout handlar om, brotherhood osv. men Fallout 76 är ju starten, inget förutom att bomberna har har kommit. Caps ska inte ens finnas på denna tid. Så det lore som finns i spelet är deras mini berättelser samt pre war stuff. Och visst, vissa mini berättelser kan ju helt klart vara bra, vissa kan va sämre. Men inte mycket mer.

Och det är mina mot argument från det du tyckte om, så jag vet inte mycket mer jag kan säga.

Och Minecraft, dåligt optimerat, gjort i java, bara bra med mods vilket gör att det körs sämre. Om MS någon gång släpper Minecraft med bättre prestanda och med mods så viss skulle jag kunna köra detta pixel spel från 2009, som du nu tog upp.

Fast jag är mer intresserad av om jag borde pröva Fallout 76, men jag spenderar inte $60 för ett spel som verkar inte ge något förutom utforskning.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Frejoh466:

Jag sa att utforskningen kan se att det är intressant, lore som är allt vad Fallout handlar om, brotherhood osv. men Fallout 76 är ju starten, inget förutom att bomberna har har kommit. Caps ska inte ens finnas på denna tid. Så det lore som finns i spelet är deras mini berättelser samt pre war stuff. Och visst, vissa mini berättelser kan ju helt klart vara bra, vissa kan va sämre. Men inte mycket mer.

Och det är mina mot argument från det du tyckte om, så jag vet inte mycket mer jag kan säga.

Och Minecraft, dåligt optimerat, gjort i java, bara bra med mods vilket gör att det körs sämre. Om MS någon gång släpper Minecraft med bättre prestanda och med mods så viss skulle jag kunna köra detta pixel spel från 2009, som du nu tog upp.

Fast jag är mer intresserad av om jag borde pröva Fallout 76, men jag spenderar inte $60 för ett spel som verkar inte ge något förutom utforskning.

Alright, jag gillar i alla fall den lore som finns i Fo76. Har inte spelat många timmar än och har redan hunnit läsa hur mycket som helst. Det finns gott om rejält mörka historier, till exempel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Keeper of Traditions

Inga viktiga fixar där, inte...

Antar att det kommer komma en stor day 1-patch.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Instämmer.
Saftskallen aviserar dock nån 40 gig BETA update här, hinner dock inte lyssna in vad han har att säga förrän senare ikväll.
Gillar den trasiga grafiken på scorchedfiguren ha ha!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Härjade lite i BETA'n igår igen. Spelar solo.
Upplevde det svårt att få in träffar med brandyxa på fiender, framförallt på scorched vid lilla flygplatsen. Jag brukar spela i tredjepersonvy. Testade aldrig förstapersonvy.

Vidare så var fängelset ett rätt svårt område om man går in från "fel" håll. Fick brutalt med smisk av många ondsinta varelser vid cellerna som är en labyrint. Även här var det stunder då mitt gevär aldrig fick registrerade träffar på fienden, framförallt ute på gården.

Sen smiskade jag monstret i Grafton, det var inte så svårt om man har några minor/granater ståendes på ett rätt stort hustak.

Områdesquests/events börjar jag störa mig på. Ofta när man passerar ett ställe man tidigare besökt så drar samma event igång igen och tar upp en markör på kompassen samt dialog. Borde kunna väljas bort efter att man gjort det en gång, typ 'No replays on events'.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Näbbdjuret:

Härjade lite i BETA'n igår igen. Spelar solo.
Upplevde det svårt att få in träffar med brandyxa på fiender, framförallt på scorched vid lilla flygplatsen. Jag brukar spela i tredjepersonvy. Testade aldrig förstapersonvy.

Vidare så var fängelset ett rätt svårt område om man går in från "fel" håll. Fick brutalt med smisk av många ondsinta varelser vid cellerna som är en labyrint. Även här var det stunder då mitt gevär aldrig fick registrerade träffar på fienden, framförallt ute på gården.

Sen smiskade jag monstret i Grafton, det var inte så svårt om man har några minor/granater ståendes på ett rätt stort hustak.

Områdesquests/events börjar jag störa mig på. Ofta när man passerar ett ställe man tidigare besökt så drar samma event igång igen och tar upp en markör på kompassen samt dialog. Borde kunna väljas bort efter att man gjort det en gång, typ 'No replays on events'.

Melee känns väldigt klumpigt, helt klart, men med V.A.T.S funkar det ganska okej ändå.
Fängelset gillade jag, men efter att jag lagt tid på att laga alla sentries i tornen så insåg jag att det fanns noll poäng med att göra det. Trodde först att jag kunde sätta mitt camp där, men det gick inte

Jag skulle också vilja kunna ignorera events, men jag antar att det är en av väldigt många quality of life-förbättringar som vi antagligen kommer få vänta ett tag på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Melee känns väldigt klumpigt, helt klart, men med V.A.T.S funkar det ganska okej ändå.
Fängelset gillade jag, men efter att jag lagt tid på att laga alla sentries i tornen så insåg jag att det fanns noll poäng med att göra det. Trodde först att jag kunde sätta mitt camp där, men det gick inte

Jag skulle också vilja kunna ignorera events, men jag antar att det är en av väldigt många quality of life-förbättringar som vi antagligen kommer få vänta ett tag på.

Allright, förhoppningsvis blir hitboxen bättre vid release. Eventuellt kan min inkompetens samt lite 'ringrostig med xbox kontrollern' spela in...
I morgon får man leka lite igen

Visa signatur

Gammal gubbe