Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Sharepoint autosave

Hej,

Jag har en ny dator, HP Zbook, där jag har installerat Office 365. Arbetar med Sharepoint i vissa fall på jobbet där vi har filer som vi behöver arbeta i samtidigt i Excel. Dock fungerar inte detta på min nya dator. Jag ser inte ens knappen för "Spara automatiskt" uppe i vänstra hörnet och jag kan bara öppna filen som skrivskyddad om mina kollegor har den öppen. Det fungerar på min stationära dator på jobbet, då kan vi arbeta samtidigt i filerna.

Någon som vet vad som är fel? Försöker jag att uppdatera Office så står det att jag redan har den senaste versionen trots att jag har en senare version på den stationära datorn..

Permalänk
Medlem

Vet att funktionen funnits ett tag så du borde fått den hemma när du installerade. Men är det ett större företag du jobbar på kanske de har ändrat kanal för hur ofta man får nya funktioner.

Permalänk

@jocke92: Ah, ja där skiljer det sig. Hemma på min stationära och på min gamla bärbara på jobbet så står det "Månadskanal" och på dessa fungerar det, på den nya bärbara är det "halvårskanal" och där fungerar det ej. Hur kommer det sig när det är samma konto som jag loggar in med på Office 365?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertsson:

@jocke92: Ah, ja där skiljer det sig. Hemma på min stationära och på min gamla bärbara på jobbet så står det "Månadskanal" och på dessa fungerar det, på den nya bärbara är det "halvårskanal" och där fungerar det ej. Hur kommer det sig när det är samma konto som jag loggar in med på Office 365?

Som tidigare

Citat:

Men är det ett större företag du jobbar på kanske de har ändrat kanal för hur ofta man får nya funktioner.

eller har Microsoft bytt defaultkanal även på befintliga kunder.