Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Vitt ljuddämpat chassi

Hej!

Jag har suttit och letat efter ett vitt "Fractal Design Define Nano S" men hittar inga bevis på att det existerar ens. Har i dagsläget ett vitt Node 304 men eftersom det inte är ljuddämpat så funderar jag på att byta det. Vet någon här ett vitt itx chassi som är "minimalistiskt" och ljuddämpat?

Mvh Klaffatron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klaffatron:

Hej!

Jag har suttit och letat efter ett vitt "Fractal Design Define Nano S" men hittar inga bevis på att det existerar ens. Har i dagsläget ett vitt Node 304 men eftersom det inte är ljuddämpat så funderar jag på att byta det. Vet någon här ett vitt itx chassi som är "minimalistiskt" och ljuddämpat?

Mvh Klaffatron

FD har tappat bollen lite med färgerna på vissa modeller.
Precis som du så gillar jag vita chassin, och framförallt FD's matta vit dom kör numera.
Men de intressantaste modellerna finns ju bara i olika varianter av svart.

NZXT har ju
https://www.inet.se/produkt/6902573/nzxt-h200i-svart-vit
Men det lider ju av vattenkylnings sjukan som de flesta chassin numera.
D.v.s. lådan måste vara enorm för att få plats med 240 radiatorer

Sen finns ju:
https://www.inet.se/produkt/6912176/phanteks-evolv-mitx-fonst...
Rätt snygg tycker jag.

Men som van ITX byggare skulle jag rekommendera att dämpa eller eliminera ljudkällorna i ditt nuvarande bygge istället.
Om du gillar din Node 304 i övrigt såklart.
Inget chassi kan nämligen helt dämpa bort bullriga komponenter.
Kör själv ett knäpptyst system i ett i princip vidöppet Ncase M1.
En Noctua NH-U9 med 2 strypta fläktar kyler enkelt och ljudlöst min aningens nervoltade 5775C.
Referens GTX1070 kan såklart höras vid benchmarking, men chassiventilationen är så pass bra att kortet är tyst när man spelar.
Systemet körs såklart på en SSD medans övrig lagring hanteras av en tyst 2.5" WD disk.

Permalänk

@Svensktiger: Tack för ditt svar! Har kollat på phanteks chassi där ett tag också. Min node 304 blir det antagligen att behålla men kanske byta fläktarna till några tystare och nyare vattenkylning istället