Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ny skärm till Asus S510UN

Tappade min bärbara Asus Vivobook S510UN i golvet, skärmen sprack i ena hörnet. (Tilläggas bör att fallhöjden var maximalt 40 cm, har tappat laptops förut på liknande sätt men denna var den första där skärmen inte klarade av fallet.) Hörnet är böjt någon millimeter och färgerna på skärmen är helt fel även om man kan se tillräckligt mycket för att logga in i Windows. Själva skärmen är sprucken i hörnet som träffade golvet.

Jag kan inte vara utan dator så jag har redan köpt en ny. Tänkte försöka fixa Vivobooken själv och sen sälja den. Den är max. värd 7 000 kr och reparation på verkstad skulle kosta från 3 000 kr och uppåt.

Var får jag tag i en skärmpanel till denna? Hörnet räknar jag med att kunna böja tillbaka i form, det är som sagt bara någon millimeter. Var ingen större kraft i fallet. Det sitter en SSD och en HDD i datorn och ingen verkar ha tagit någon skada, var bara skärmen som gick sönder.

Även tacksam för instruktioner (pdf, video osv.) för hur man byter skärmen, har inte gjort det förr.

Tack

Permalänk
Inaktiv

Har du kollat så att du inte kan ta det på självrisken på hemförsäkringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Har du kollat så att du inte kan ta det på självrisken på hemförsäkringen?

Täcker dessvärre inte, har ringt.