Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av kallebunka:

Hahaha de måste ju va maximal otur, du vinner sällan på lotto antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Med det sagt tycker jag ändå du ska unna dig en ny skärm Köpte hem en Dell U2715H till tjejen förra veckan, inga döda pixlar

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag har plockat hem och köpt otaliga LCD-skärmar sedan 2003 (var tidigare VD vid en ÅF så det var enkelt att plocka hem skärmar vid behov). Ingen av alla dessa skärmar hade pixelfel, en skärm hade andra problem. Det verkar som pixelfel är överhypat i tråder på nätet.

Någon i tråden refererade till 14-dagars ångerrätt i butik men det finns inte. Bästa är att köpa på nätet då har du alltid har 14 dagar ångerrätt, något sådant finns inte i fysiska butiker. Vad som gäller i butik är upp till företaget. Flera andra butiker har mycket längre ångerrätter, se tidigare inlägg.

Jag har givetvis bara anekdotiska berättelser men något säger mig att kassa pixlar är inte lika vanliga som folk tror. Dessutom, ju högre upplösning skärmen/TV:n har ju mindre chans att se problemet.

Sitter själv på en predator XB271HU och har ett pixelfel. Det syns dock enbart på den gröna testbilden, ej på röda eller blå och ej heller på svart. Så jag insåg att jag kommer inte märka den i vardaglig användning och tänkte att jag an leva med det.

Permalänk

Ruskigt sugen på att slå till på en xb271hu det som hindrar är att jag kollar på 4k skärmar med men vill man ha någon vettig uppdateringsfrekvens så är priserna ett skämt.
Sitter i nuläget på en 22" 1680x1050 så jag kan ju tänka mig att xb271hu blir ett skapligt lyft ändå.

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk

Det vart en Acer XB271HU från Elgiganten för 6490kr, ett jäkla jitter att man skall vara så förbannat velig bara.
Var in idag mitt på dagen och kollade, då hade de den så tog en närmare titt och tyckte den såg riktigt bra ut, åkte även till mediamarkt och kollade på Asus pg279q men valet föll på xb271hu då den har sån fin tunn kant runt skärmen. Åkte dock hem för att kolla lite mer recensioner å skit vela lite till innan jag bestämde mig och åkte tillbaka till elgiganten.
Happ då var sista jäkla skärmen bokad, men beställde den till butiken, men skulle först dyka upp i slutet på nästa vecka. Är dock borta till veckan efter så får bli en "slut på semestern" tröst.

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk

Efter lite trixande med Elgiganten då de inte flagga att skärmen fanns på plats så är det nu äntligen hemma.
Galen skillnad mot min gamla TN 22" 1680x1080, mycket ljusstarkare också, ställt ner till 50% brightness men kanske ska ställa ner mer för känns lite ovant för ögona. Provat skärmen på nätet också med diverse bilder och sådant, kan inte hitta någon död pixel och kan inte se någon direkt backlight bleed, kanske vann man ett lotteri?
Provat ett spel och så och kändes helt annorlunda att spela, andra färger och allmänt ovant. Tur dock man skall bygga sig en ny dator i höst för om nuvarande gick på knäna förut så är det ingenting mot nu. Måste prova spela något mer , lite mindre krävande hehe.

edit: En notis för er som skaffar en Acer XB271HU är att den kommer med en DP kabel som nog bara är ca metern lång, det var på håret för mig men det gick och har väl lite att spela på. Men tänker er som sitter på något större bord och har datorn under en bit bort, då får ni nog tyvärr köpa en längre kabel. Skärmen är hittils riktigt grym, spelat lite fler olika titlar tyvärr har dock datorn inte kräm nog att göra skärmen rättvis men brutal skillnad ändå.

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.