Hjälp mig ställa in statisk ip i min d-link router för att få nanobeam att fungera
Hej jag gör en chansning och postar här för att se om någon kan hjälpa mig då jag inte är den mest tekniskt kunniga människan.
Det är som så att jag fick ett tips här på sweclockers att köpa 2st nanobeams då vi bor i ett hus på hjul några hundra meter ifrån hyresvärden och vi vill få del av deras fiber nätverk.
Jag har försökt koppla ihop dessa men får ingen internet signal och har då fått ett svar på nanobeams forum om hur jag ska ställa in routrarna för att få det att fungera. Dock förstår jag inte riktigt hur jag ska göra.
Här är forumtråden där jag har fått hjälp (där ser ni även bilder jag har lagt upp på alla grejjerna):
https://community.ubnt.com/t5/airMAX-Getting-Started-Product/...
Dehär är svaret jag fick för hur jag ska ställa in det hela:
You'll need to keep the Raycore as a router (not likely your ISP will hand out multiple IP addreses). The default WAN address is 192.168.0.1, that means the DHCP server handing out 192.168.0.2-255 IP addresses range (but manual suggests it might be 192.168.1.1).
You can set up two isolated networks by double natting the D-Lin and TP-Link.
D-Link would use WAN static 192.168.0.2 and TP-Link use WAN static 192.168.0.1. These IPs should be safe as Raycore manual suggests 192.168.1.100-.199 are DHCP addresses).
From there both can use 192.168.1.1 as LAN subnet both D-Link and TP-Link, but personally to keep track of things, I'd use 192.168.1.1 and 2.1 the LAN sides
"
Så är det någon snäll själ som kan svara på vad jag ska fylla i för uppgifter och vart i dlinken?
Här är screenshots från admin panelen och min dator:
Bild 1

Bild 2

Bild 3

Bild 4

Tack så jättemycket för hjälpen