Vilken mouse bungee ska man ha? Hjälp snälla!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2018

Vilken mouse bungee ska man ha? Hjälp snälla!

Hejsan, jag tänkte köpa en mouse bunge för när jag spelar och "flickar" så kommer mus sladden ofta ivägen och den ligger helt "random" på bordet. Jag har en steelseries rival 310 kabelen kan ni se på länken nedan, det inte en sådan här "tyg" kabel. Jag vill kunna röra musen fritt och snabbt utan att mouse bungeens ska "röra" på sig. Tack /Wrk!

Sladd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Tycker inte dom fungerar alls, funderar på att köpa mig en rejäl trådlös mus istället, jag sneglar på denna: https://www.inet.se/produkt/6608348/logitech-g305-svart

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2018

@Oliver91 Har du provat?
Jag funderar lite på denna: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=3884182

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Oliver91:

Tycker inte dom fungerar alls, funderar på att köpa mig en rejäl trådlös mus istället, jag sneglar på denna: https://www.inet.se/produkt/6608348/logitech-g305-svart

Skrivet av Wrk4Pwn:

@Oliver91 Har du provat?
Jag funderar lite på denna: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=3884182

Se verkligen till att ni köper från butik med öppet köp (eller online såklart) för trådlöst är inte för alla. Jag köpte G403 Prodigy med tanke på alla positiva recensioner, men det funkade inte alls för mig. Jag upplevde en fördröjning. Minimal men den fanns där hela tiden i spel ooch störde. Åkte tillbaka relativt fort. Sen var just den modellen inte riktigt vad jag sökte i utformningen heller, men det är en annan historia.

Main: i7 8700k@stock -- 16GB@3066MHz -- KFA2 GTX1070Ti
S1: i5 3470 -- 16GB -- Windows Server 2016
S2: 2x E5620 -- 84GB -- Under konstruktion

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

https://www.maxgaming.se/mouse-bungee/v2-svart

Sån har jag och haft i 5-6 år och har funkat fint. Kör också med en rival 310 och kabeln passar bra.

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 16 GB DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | MSI GTX 1070 Gaming X | 3*Samsung 250 GB 850 EVO SSD | Silverstone Fortress II | EVGA SuperNOVA G3 750W | Samsung 24" CFG70 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries RIVAL + SX | Sennheiser PC 360 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Wrk4Pwn:

Hejsan, jag tänkte köpa en mouse bunge för när jag spelar och "flickar" så kommer mus sladden ofta ivägen och den ligger helt "random" på bordet. Jag har en steelseries rival 310 kabelen kan ni se på länken nedan, det inte en sådan här "tyg" kabel. Jag vill kunna röra musen fritt och snabbt utan att mouse bungeens ska "röra" på sig. Tack /Wrk!

Sladd

Jag har en Zowie som jag tycker är riktigt bra, den är rätt tung så den inte rör sig något. Klart den bästa jag sett iaf och har aldrig haft problem med den som att den skulle ramlat eller ens rört sig på bordet.

WS1: | Asus RoG Strix X470 Gaming-F | Ryzen 7 2700x | 32gb G.Skill Flare X | EVGA GTX 1070 ACX 3.0 SC | Corsair RM650i | Jonsbo UMX4 | Corsair H100i | SRVR: | AsRock AB350 Gaming/mITX | Ryzen 5 2400G With Vega 11 | 8gb | FD Array | ESX Srvr | Mac Pro 5.1 | 2x Xeon X5650 | 64GB ECC DDR3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Close the world, txEn eht nepO.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av PierreB:

https://www.maxgaming.se/mouse-bungee/v2-svart

Sån har jag och haft i 5-6 år och har funkat fint. Kör också med en rival 310 och kabeln passar bra.

Har en precis likadan fast från ebay. Hade kunnat väga mer och ha lite bättre grepp under men för det priset är den definitivt bra.

Corsair 250D || i5 4690K || MSI Z97I Gaming ACK || MSI GTX 980Ti Gaming 6G || 16GB Crucial Ballistix RAM || Samsung 850 Evo 250GB || EVGA Supernova G2 750W
BenQ XL2411Z|BenQ GW2250H|Dell U2311H
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Hur våldsamt spelar ni?

Inte så man kastar lasso med musen

Sladden ligger alltid still för min del

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Razers, jo faktiskt, den fungerar bra.

i7 6850K, MSI GTX 1080 X, MSI GODLIKE CARBON X99, 64GB Corsair Vengeance LPX 2133Mhz, Noctua NH-D15, Samsung 850 EVO 500GB, Samsung 950 PRO 256GB, WD Black 6TB, be quiet Dark Base 900, AE-5.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2018

Ska prova papper och tejp @lain

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av SunQ:

Hur våldsamt spelar ni?

Inte så man kastar lasso med musen

Bara man rör musen lite rör sig ju sladden, eller vad menar du?

i5 3570k @4.8 (Noctua NH-D15) || Kingston HyperX FURY 16GB
Z77 Extreme 4 || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix (@2.1/12Ghz)
Fractal Design Define S (4x BioniX F140mm) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av SunQ:

Hur våldsamt spelar ni?

Inte så man kastar lasso med musen https://media.giphy.com/media/wRKeX8o1eIxxu/giphy.gif

haha! För mig är problemet att sladden fastnade i typ hörnet av musmattan eller gled ner någon dm bakom. Har dock använt bungee / min tejpade lösning så länge jag kan ihåg nu dock!

Till topic:

Jag tror de flesta bungees fungerar fint. Jag exempelvis använder Razers och den fungerar hur fint som helst. Om du vill kan du dock testa klistra fast sladden bakom skärmen beroende på hur du sitter kan det fungera superbra! Det gjorde jag i några år tills jag köpte den bungeen jag har just nu. Helt ärligt så var det ingen skillnad på bungeen och min tejpade version. Det syns inte ens att det är tejpat heller eftersom det sitter bakom skärmen och det ser inte onaturligt ut med sladden heller.

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av frong:

Bara man rör musen lite rör sig ju sladden, eller vad menar du?

Sure, sladden rör sig litegrann i sidled när man flyttar, men om man inte har massa skräp/prylar framför musen så är det ju inget den kan fastna i?

Skrivet av L.Forsgren:

haha! För mig är problemet att sladden fastnade i typ hörnet av musmattan eller gled ner någon dm bakom. Har dock använt bungee / min tejpade lösning så länge jag kan ihåg nu dock!

Till topic:

Jag tror de flesta bungees fungerar fint. Jag exempelvis använder Razers och den fungerar hur fint som helst. Om du vill kan du dock testa klistra fast sladden bakom skärmen beroende på hur du sitter kan det fungera superbra! Det gjorde jag i några år tills jag köpte den bungeen jag har just nu. Helt ärligt så var det ingen skillnad på bungeen och min tejpade version. Det syns inte ens att det är tejpat heller eftersom det sitter bakom skärmen och det ser inte onaturligt ut med sladden heller.

Skumt, har nog aldrig fastnat i något så länge jag lirat, sen CS 0.6ish, eller ja, längre än så men då man började använda musen ganska flitigt.

Men jag förstår väll lite grejen men har aldrig drabbats av problemet

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge/Stockholm
Registrerad
Jan 2015

Jag har en Logitech G703 (trådlös alltså). Är extremt nöjd med den. Lever upp till alla mina förväntningar. Kostar bortåt 1000 spänn dock, men jag tycker det var väl investerade pengar. Kommer aldrig kunna köra med tråd igen som jag gjort de senaste 25 åren..

Dator 1: | i7 7700k | MSI GTX 1080 Gaming X | MSI Z270 Gaming pro carbon | Corsair LPX DDR4 16 GB | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av SunQ:

Skumt, har nog aldrig fastnat i något så länge jag lirat, sen CS 0.6ish, eller ja, längre än så men då man började använda musen ganska flitigt.

Men jag förstår väll lite grejen men har aldrig drabbats av problemet

Jag kommer bara ihåg att jag jämt och ständigt hakade fast i just högra hörnet av musmattan med sladden! Kommer knappt ihåg hur det kunde hända för det var ett bra tag sedan nu eftersom det var ett problem som var tvunget att lösas snabbt! =D

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Jag har problemet att sladden glider ned bakom arbetsbordet och "fastnar" något när man drar upp den igen, funkar hyfsat för mig om man flyttar högtalare och annat så att man har ca 1 dm fritt ovanför mattan, samt drar fram några decimeter och lägger en tyngd på sladden, fast jag kör med en större matta, respektive en tunn med rundade kantar som den inte hakar i så lätt.
Trådlösa är väl litet sådär, jag använde själv trådlöst på 90-talet, men idag är kraven andra i många moderna spel (litet intressant eftersom bottarna faktiskt var snabbare i många riktigt gamla spel) Trådlöst gillas inte av alla idag, personligen har jag gått tillbaka till trådbundet.
(Till hembiosystem och annat fungerar det dock förträffligt med trådlöst, idag är de trådlösa mycket snabba om man väljer grejer av litet bättre kvalitet)...

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Ja kör faktiskt razers egna, riktigt bra Använt i flera år

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av Wrk4Pwn:

Ska prova papper och tejp @lain

Hoppas det fungerar! Jag har min vertikalt. Ett tjockare papper alt. ett par lager verkar ge bättre stabilitet.
Jag kör förvisso med en paracord-kabel också men har aldrig haft problem med att den lossnar.
Kan tänka mig om man kör ~50cm/360 eller högre så kanske man får problem vid flicks.
Ba brassa på mer tejp

Close the world, txEn eht nepO.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2018
Skrivet av lain:

Hoppas det fungerar! Jag har min vertikalt. Ett tjockare papper alt. ett par lager verkar ge bättre stabilitet.
Jag kör förvisso med en paracord-kabel också men har aldrig haft problem med att den lossnar.
Kan tänka mig om man kör ~50cm/360 eller högre så kanske man får problem vid flicks.
Ba brassa på mer tejp

Får se hur det löser sig (om det fungerar eller inte alltså)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2018
Skrivet av lain:

Ba brassa på mer tejp

Tejpade fast sladden på bordet fungera perfekt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017