Permalänk

tangent glappar

Har ett razer blackwidow ultimate 2013 tangentbord, och D knappen har börjat glappa så att den ibland inte registrerar tryck. Nått sätt jag kan fixa/byta den? känns oekonomiskt att köpa ett helt nytt tangentbord.

Permalänk

Kan vara lödningen som börjat strula eller allmänt smuts/vätska som spökar. Om du känner dig bekväm så kan du skruva isär tangentbordet och testa blåsa rent det. Funkar inte det är det rätt enkelt att löda bort och göra rent en tangent med vatten, kan du inte löda själv så kanske det finns någon du känner som kan.

Spillde själv mjölk över mitt gamla Func tangentbord och fick löda om och göra rent ~15 brytare, funkade efter det

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Medlem

Jag har varit med om att jag haft en dålig lödning. Jag värmde lite med lödkolven och lade till lite mer lod på ena pinnen för att det behövdes där.

För gunk i brytaren har jag hört att man ska kunna injicera lite IPA och trycka många gånger för att det ska sprida sig. Sedan får man låta det torka innan man använder den igen. Har inte provat det själv. Det verkar inte helt säkert att det funkar alla gånger och man bör nog vara helt säker på att man spillt i just den brytaren.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag har varit med om att jag haft en dålig lödning. Jag värmde lite med lödkolven och lade till lite mer lod på ena pinnen för att det behövdes där.

För gunk i brytaren har jag hört att man ska kunna injicera lite IPA och trycka många gånger för att det ska sprida sig. Sedan får man låta det torka innan man använder den igen. Har inte provat det själv. Det verkar inte helt säkert att det funkar alla gånger och man bör nog vara helt säker på att man spillt i just den brytaren.

Tur du hade en länk till IPA, annars hade jag trott att du menade öl drycken.

Skickades från m.sweclockers.com