Billig gärna begagnad laptop till skolarbete

Permalänk

Billig gärna begagnad laptop till skolarbete

Pluggar.
Önskar hitta en billig dator som funkar att jobba med på buss och tåg.
Önskemål är att den ska ha touchskärm, ett anständigt batteri, kunna köra Word (libre Office funkar inte till ändamålet tyvärr) och vara runt tretton tum. Den behöver inte vara kraftfull eftersom jag inte ska göra nåt märkvärdigt men vill inte få frispel för att saker laggar. Att det tar tid att starta program gör inget men det får banne mig inte lagga när man väl skriver. Snokat runt på devanliga sajterna men jag har ju ingen koll och det blir så himlans många recensioner att läsa och så är det ju typ femton olika varianter av varje burk med olika processorer och minnen.
Nån som sitter på ett säkert kort eller något man verkligen ska undvika?

Tacksam för alla tips.

/Anders

Visa signatur

ASUS M4A785TD-V EVO | AMD Phenom II X4 905e | Antec LifeStyle Solo | Noctua NF-S12B ULN - 700/500 rpm | Corsair 400CXEU | 4GB Corsair XMS3 | Linux Mint LMDE 4.
(Ja, det börjar bli en gammal rigg)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack! Ursäkta sent svar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS M4A785TD-V EVO | AMD Phenom II X4 905e | Antec LifeStyle Solo | Noctua NF-S12B ULN - 700/500 rpm | Corsair 400CXEU | 4GB Corsair XMS3 | Linux Mint LMDE 4.
(Ja, det börjar bli en gammal rigg)

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte rekommendera Elitebook 2570p fläktar på ganska rejält den skulle jag avråda ifrån.
Själv valde jag att gå på denna då den är helt fläktlös: https://www.inet.se/produkt/1962973/acer-swift-1-quad-core-8g...

Dock så har den inte spelprestanda men för normala kontorsgöromål så.
Har dock inte fått den än men kan uppdatera efter om det är av intresse?

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Ja, gärna.
Ursäkta sent svar.

Visa signatur

ASUS M4A785TD-V EVO | AMD Phenom II X4 905e | Antec LifeStyle Solo | Noctua NF-S12B ULN - 700/500 rpm | Corsair 400CXEU | 4GB Corsair XMS3 | Linux Mint LMDE 4.
(Ja, det börjar bli en gammal rigg)

Permalänk
Medlem

@AndersFriberg: Haha! Loggar du in på Sweclockers 1 gång per år? Humor hur som helst

Visa signatur
Permalänk

@ekstam: Mja... I bästa fall.

Visa signatur

ASUS M4A785TD-V EVO | AMD Phenom II X4 905e | Antec LifeStyle Solo | Noctua NF-S12B ULN - 700/500 rpm | Corsair 400CXEU | 4GB Corsair XMS3 | Linux Mint LMDE 4.
(Ja, det börjar bli en gammal rigg)