Permalänk
Medlem

World War 3

Det här är nytt spel för mig men det ser riktigt intressant ut! Det ser ut som att Call of Duty skaffat ett barn med Battlefield 4.

För oss som både gillat CoD och BF så är det här riktigt intressant eller vad säger ni?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt bra ut, vet du något mer om spelet, är det bara multiplayer eller finns det kampanj för oss som gillar sånt också?

Mvh

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

det ser ut som vad jag tycker ett nytt battlefield ska vara, sluta med gamla tider och se framtiden istället!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Gunplay ser faktiskt väldigt tillfredställande ut. Lyckas utvecklarna med kartor och att göra ett spel som inte känns allt för likt BF4 är det definitivt intressant.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Jepp såg detta på steam! Ser intressant ut så jag följer spelet!:)

https://store.steampowered.com/app/674020/World_War_3/

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Definitivt taggad! Detta blir det första Early Access köpet jag gör!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

Tycker det ser riktigt bra ut, vet du något mer om spelet, är det bara multiplayer eller finns det kampanj för oss som gillar sånt också?

Mvh

Jag vet faktiskt inte om det kommer SP också men än så länge verkar det främst handla om MP.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mightybjorn:

Tycker det ser riktigt bra ut, vet du något mer om spelet, är det bara multiplayer eller finns det kampanj för oss som gillar sånt också?

Mvh

Endast MP.

Permalänk
Medlem

Jag är helt klart taggad på detta spelet!
Jag föredrar strid i "modern tid" i stadsmiljö (BF2 Karkand, BF3 Seine Crossing, BF4 Pearl Market...)
Det finns en del videos på YT:

Det finns en del Youtubers som provat spelet.
Levelcap:

Jackfrags:

Helt ärligt, om priset motsvarar Indie-genren, överväger jag att till och med förboka/köpa early access

Permalänk

World war 3

Någon som har provat world war 3 i utvecklingsfasen? Är det något att ha?

Permalänk
Medlem

Available: 19 October
This game will unlock in approximately 1 day and 22 hours

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Verkar vara riktigt dåligt optimerat tyvärr!
Ser lite ut som BF3.
Sniper verkar vara mkt underpower.

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Verkar vara riktigt dåligt optimerat tyvärr!
Ser lite ut som BF3.
Sniper verkar vara mkt underpower.

Tråkigt, hade hoppats på ett bf3/4 lookalike fast med grynt grafik

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Levelcap är nöjd:

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Hedersmedlem

@CeasarBertil: Det fanns redan en diskussionstråd om detta spel som jag har sammanfogat din tråd med.

Permalänk

Ser ut att va rätt roligt och snygg grafik, funderar på att köpa det

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

https://youtu.be/-s0q2mMbUoU

Ser ut att va rätt roligt och snygg grafik, funderar på att köpa det

Jag funderde på det med men kommer nog skippa det om spelet ska vara så negativt och klagande över ett EA spel.
Kommer nog ge spelet 1 månad innan jag köper det.

Permalänk
Medlem

Spelet fungerar tyvärr inte i dagsläget. Har försökt logga in sedan vid 20:00 igår och har lyckats spela en match. Övrig tid har jag varit fast vid "ansluter till servrarna" bilden. Utvecklarna jobbar som det verkar för fullt. Nämnas skall dock att spelet kändes fantastiskt den matchen jag faktiskt fick spela. Så köp, men vänta tills spelet är i ett fungerande skick.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Skrivet av TobbeH94:

Spelet fungerar tyvärr inte i dagsläget. Har försökt logga in sedan vid 20:00 igår och har lyckats spela en match. Övrig tid har jag varit fast vid "ansluter till servrarna" bilden. Utvecklarna jobbar som det verkar för fullt. Nämnas skall dock att spelet kändes fantastiskt den matchen jag faktiskt fick spela. Så köp, men vänta tills spelet är i ett fungerande skick.

Okej vad fick du för fps ungefär, hur kändes spelet typ? Och var det så bra grafik som det ser ut att vara?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

@hunkaboy86:

I 1080p flaskade min CPU rejält. Hade en average FPS runt 70 med 55% GPU-usage. Resolution scalern var helt trasig, men fick den att funka på 150% låg då på samma FPS men med runt 80% GPU-usage. I 4K (200% resolution scale) fick jag mellan 50-70 FPS. Samtliga test körde med texturer på ultra och resten på high. Snyggt som attan i de högre upplösningarna men ganska statisk värld jämfört med BF.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

@CeasarBertil: Det fanns redan en diskussionstråd om detta spel som jag har sammanfogat din tråd med.

Kanon, tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Update efter att ha spelet ett antal matcher. Spelet påminner mig massor om Battlefield 2. Det har samma slags dramatik, kanske något mer realistiskt, men också lika långa passager mellan flaggorna och en del "clunkyness". Spelet flyter ohyggligt dåligt på de nu fulla servrarna. Det belastar samtliga kärnor på min Ryzen 1700, men verkar ändå belasta kärna 1 allra hårdast. Det är dock oklart om den dåliga prestandan (runt 30-35 fps i strider) beror på servrarna eller spelet. Hur som så är det roligt men opolerat. Rekommenderar alla att avvakta något med köp dock.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Expertgissare

Också väldigt sugen på detta spel, blir inget köp idag men följer det för att se vad det blir

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Någon här som kör ww3? Funkar bra efter uppgradring av riggen, satt på en i7 920
Blev en Ryzen 5 2600x och en m.2 ssd, så nu funkar allt, men spelet sliter en hel del. Senast riktigt mycket lag, en våning upp och ner sjukt...

Visa signatur

Ryzen 5 2600x / ASUS ROG STRIX B450-F Gaming/ HyperX 16GB (2x8GB) / 2666MHz/ Intel 660P SSD 512GB M.2 PCIe 3.0 / ASUS Strix 980ti / PSU Corsair 750w /Corsair Carbide Series 275R Tempered Glass

Permalänk

Kollat ett tag på det här spelet, men är det värt att köpa? Är det någon som spelar det eller är alla servrar tomma?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Kollat ett tag på det här spelet, men är det värt att köpa? Är det någon som spelar det eller är alla servrar tomma?

FZ.se körde det för typ 1-2 månader sedan och vart inte alls impade.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Testade på gamescom 18, bra ambition som smart prissättning men då höll det inte riktigt måttet...

Permalänk
Medlem

Kopia av BF ju

Permalänk
Medlem

Håller på att ladda hem detta spelet nu. Någon här som spelar det?

Har kollat lite youtube-klipp gällande detta spelet, och det ser riktigt nice ut.
Dock verkar det som att det inte flyter särskilt bra, någon med inputs?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Spelande för någon vecka sedan på någon free weekend!
Blev inte allt sugen att köpa det efter det tyvärr!
Med min dator i sign så droppade jag riktigt mkt tyvärr. Spelarbasen är för liten så servers blir ej fulla.
Jag tycker även movement känns lite segt. Crashade gjorde spelet också några gånger!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p