Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

iPad andrahandsvärde

Permalänk
Medlem

iPad andrahandsvärde

Hej!

Vet någon här på formuet hur högt värde en iPad som har används i 3 år har. iPaden har inga fysiska skador och är noggulunda rapp. Tacksam för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Filip27:

Hej!

Vet någon här på formuet hur högt värde en iPad som har används i 3 år har. iPaden har inga fysiska skador och är noggulunda rapp. Tacksam för svar!

Vilken version har du, hur är batteritiden, hur mycket lagringsutrymme osv.?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Beror nog på vad det är för modell, hur mkt lagring, om den har 4G osv.
Gissar på 1000-2000kr beroende på ovanstående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Beror nog på vad det är för modell, hur mkt lagring, om den har 4G osv.
Gissar på 1000-2000kr beroende på ovanstående.

Ptja typ så

Ipad air 16 gb säljs för 1500 och uppåt på tradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla vilken modell du har, står bland annat på baksidan i små bokstäver. T.ex. AXXXX där X är siffror.

Gå sedan in på t.ex. tradera och sök efter avslutade auktioner så får du i alla fall ett hum om vad de är värda.

Jag sålde första generationens iPad 64GB för ett par månader sedan och fick 500 kr. Lite mer än vad jag tycker den är värt men dumt att klaga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Vilken version har du, hur är batteritiden, hur mycket lagringsutrymme osv.?

Har ipad air 16gb. Tycker fortfarande att batteritiden är fortfarande vara bra även fast några år på nacken. Såklart är det lite sämre än om den hade varit fabriksny fast batteritiden är inte dålig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Beror nog på vad det är för modell, hur mkt lagring, om den har 4G osv.
Gissar på 1000-2000kr beroende på ovanstående.

Okej, tyvär har iPaden ingen inbyggd 4g så är nog säkert värd lite mindre men tycker fortfarande det är ganska mycket pengar för en några år gammal iPad:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Filip27:

Har ipad air 16gb. Tycker fortfarande att batteritiden är fortfarande vara bra även fast några år på nacken. Såklart är det lite sämre än om den hade varit fabriksny fast batteritiden är inte dålig.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok. Förhoppningsvis kommer IOS 12 att ge den en liten prestandaboost och, om du har tur, lite högre andrahandsvärde. Detta då många gärna vill ha senaste mjukvaran och inte orkar/vill/vet om hur och om man kan uppdatera en äldre Ipad. IOS 12 släpps ikväll.

Skrivet av Filip27:

Okej, tyvär har iPaden ingen inbyggd 4g så är nog säkert värd lite mindre men tycker fortfarande det är ganska mycket pengar för en några år gammal iPad:)

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, du underskattar traderafolket Du kan ju ta en titt på några avslutade tradera-annonser så att du får en hum om prisnivån.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Ok. Förhoppningsvis kommer IOS 12 att ge den en liten prestandaboost och, om du har tur, lite högre andrahandsvärde. Detta då många gärna vill ha senaste mjukvaran och inte orkar/vill/vet om hur och om man kan uppdatera en äldre Ipad. IOS 12 släpps ikväll.
Hehe, du underskattar traderafolket Du kan ju ta en titt på några avslutade tradera-annonser så att du får en hum om prisnivån.

Tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Kolla vilken modell du har, står bland annat på baksidan i små bokstäver. T.ex. AXXXX där X är siffror.

Gå sedan in på t.ex. tradera och sök efter avslutade auktioner så får du i alla fall ett hum om vad de är värda.

Jag sålde första generationens iPad 64GB för ett par månader sedan och fick 500 kr. Lite mer än vad jag tycker den är värt men dumt att klaga...

Grattis. Jag hoppas köparen är medveten om vad han/hon köper för något. Jag kommer ihåg att appstore knappt fungerade på första gen ipad efter några år. En ipad utan appar känns sådär användbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Grattis. Jag hoppas köparen är medveten om vad han/hon köper för något. Jag kommer ihåg att appstore knappt fungerade på första gen ipad efter några år. En ipad utan appar känns sådär användbar.

Skickades från m.sweclockers.com

mm, Apple tar tyvärr bort gamla versioner av appar från appstore så de som kräver nyare os blir som du säger helt omöjliga att använda.

Men men, passar väl perfekt till barn och annat folk som inte gör så mycket med den. Perfekt att surfa med, om man inte använder en massa flikar...

Edit: Ska väl tillägga att jag var noga med att skriva ut modellnummer och annat av intresse (t.ex. att den inte är så väldans snabb med dagens mått). Så från mitt håll kunde jag inte gjort det mycket tydligare.