Permalänk

Velop problem

Har 4st velop 2st på övervåningen och 2st på bottenplanet,dom på 1 ansluten direkt på fibern nr 2 dragit kabel till, dom på bottenplanet 1st anslutet med kabel samt den sista trådlöst, nu till problemet allt fungera klockrent på övervåningen,men när man går en trappa så blir jag ombedd att skriva in mitt wifi lösen vilket jag gör,men då säger den att det är fel lösen vilket inte stämmer,
Hjälp vad är det för fel

Permalänk
Medlem

@syclone70:

Har du uppdaterat firmware till den senaste versionen med appen?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Problem med Velop

Upplever också problem med en velop-installation. Har 3st Velop som går direkt från fiber-installationen som ger bra signal. Alla är inställda på automatisk uppdatering och ligger på samma firmware.

Har i princip alltid täcking med wifi och det hoppar aldrig ur. MEN, det är konstant problem med uppkopplingen även fast man är ansluten mot velop:arnas wifi. Oavsett vilken typ av enhet så tappar det anlsutningen mot nätet med jämna mellanrum, men eftersom man har stark uppkoppling mot wifi är det lite svårt att upptäcka när problemen uppstår. Märker det genom att sidor inte laddas eller video börjar buffra, och då tar det en stund innan det kommer igång igen.

Någon som har tips på hur man kan felsöka detta beteende? Eller är det någon som har erfarenhet av Linksys Velop?