Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Laddare/Adapter till Webhallen Config laptop från 2013.

Permalänk

Laddare/Adapter till Webhallen Config laptop från 2013.

Tjena!

Min laddare till min gamla laptop från webhallen har slutat fungera.
Det är sladden mellan klossen och datorn som har börjat gå av så det skulle säkert gå enkelt att bara löda fast sladdarna igen, men jag lyckas inte ens ta mig in i klossen, så det känns som att jag gör bäst i att låta bli att försöka mig på det.
Då återstår bara att skaffa en ersättning. Problemet är att webhallen har för länge sen gått över till en annan typ av laddare, så de finns inte längre att hitta där.
Det jag undrar är alltså: Är det någon som vet var jag skulle kunna hitta en laddare som funkar. Jag bifogar en bild med all info från baksidan av klossen. Jag antar att det säkert finns andra laptops som använder samma laddare, men jag vet inte i vilken ända jag ska börja leta.

Jag hoppas på er nu!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Letade liknande 19,5v, 9.23A, 180W för några månader sen och insåg att dom kostar runt 8-900 i Sverige så jag vände mig till ebay och hittade en för under 200:-.
Nu är det svårt att se exakt mått på tippen på din bild, men skulle det möjligen kunna vara 5.5x2.5mm ?

Samma säljare jag köpte av, och när den väl kom fram så stod det 19V, 9.5A på den så det här är troligtvis samma, dock lite högre pris nu. Men kolla storleken på kontakten innan ev köp.
https://www.ebay.com/itm/Laptop-180W-19-5V-Power-Adapter-AC-Charger-Power-Cable-f-ASUS-G46-G55-G75-GT780/273248520809

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk

@maskeradmannen:

Det där ser ju helt rätt ut.

Tack som fan!