Ändra startmapp i utforskaren.

Permalänk
Medlem

Ändra startmapp i utforskaren.

Tjo. Undrar hur man ändrar så man automatiskt hamnar i mappen "Bibliotek" när man startar utforskaren i Windows 10. Har inga problem att pilla i registret så om det krävs så tveka inte att ge sådana typer av tips.

Skulle även gärna vilja flytta upp den så den ligger överst om det går.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag WIndows 10 på engelska, så går efter det språket

Öppna utforskaren. Tryck på "View" högst upp till vänster i fönstret. Välj sedan det sista alternativet: "Options". I "Folder Options"-fönstret under fliken "General": "Open File Explorer to:". Du har två val: "Quick access" och "This PC". Det sistnämnda låter dig se alla partitioner, precis som Windows XP gjorde som standard, när man valde kortkommandot Win+E på tangentbordet.

Ändrade "i fliken" till "under fliken"
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

@Airikr: Jo förvisso. Men det var inte svaret på min fråga. Nu får man bara upp allt men man hamnar i "Den här datorn"-mappen vid start. Vill hamna i mappen "Bibliotek". Skulle även bara vilja se enheterna listade i Den här datorn och inte massa annat jox som jag ändå aldrig kommer använda.

Skulle vilja ha det som på bilden nedan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

@edgren: Jo förvisso. Men det var inte svaret på min fråga. Nu får man bara upp allt men man hamnar i "Den här datorn"-mappen vid start. Vill hamna i mappen "Bibliotek". Skulle även bara vilja se enheterna listade i Den här datorn och inte massa annat jox som jag ändå aldrig kommer använda.

Skulle vilja ha det som på bilden nedan.

http://www.perrablerra.se/Bilder/Swec/Namnlost-1.jpg

Jasså. Då läste jag inte din fråga helt och hållet.

Du kan ju alltid följa den här guiden, för att sedan öppna den genvägen genom Win+E med hjälp av AutoHotkey. Jag har aldrig använt AutoHotkey, så jag vet inte om denna lösning fungerar, men du kan ju alltid testa

Sen att du vill att Utforskaren ska se ut så som du visade på bilden, tror jag inte går att genomföra. Kan dock ha fel om detta.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.