Overkill's The Walking Dead

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Overkill's The Walking Dead

Hittade ingen tråd om spelet men ber om ursäkt om man missade.

Slösurfade på Twitch och snubblade över spelet Overkill's The Walking Dead.

Spelet i sig själv ser intressant ut med defend the base mod och raida andra AI överlevare med andra spelare för att samla resurser så man kan uppgradera sin egna bas. https://www.youtube.com/watch?v=gcM0kHtldLg

Gillar hur de inplanterade in när man raidar andra baser och gör man för mycket oväsen får man zombie horde efter sig.

Just nu är spelet i bara close beta men man kan förköpa till sig att komma in https://store.steampowered.com/app/717690/OVERKILLs_The_Walki... men 50-68€ för ett spel man inte vet om man kommer att gilla det när det släpps i november känns så där.

Vad tycker ni?

Jag själv funderar på om man ska köpa det men priset känns lite väl saftigt.

Intel Core i5-4690K 4,4GHz, Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3,, Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz, Corsair CX750M, SSD 125GB, HDD 2tb, GTX1080 Strix
Laptops: MSI GT70 2pc dominator och MSI GT73VR 6RE Titan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

Har spelat lite under dagen samt på E3
Laddningstiderna måste de göra något åt annars kommer spelet att självdö..

Spelet ser bra ut men det finns en del att jobba på...
Uppdragsplaneringen borde ske i basen och inte i något mellanläge mellan bas och uppdrag, som det är nu är det dubbla laddningssekvenser innan man får spela ett uppdrag. Först en laddningssekvens för att lämna basen och hamna i menyn där man kan modda vapen, välja karaktär och uppdrag, sen kommer det ytterligare en lååååång laddningssekvens innan uppdraget börjar. Misslyckas man uppdraget så blir det en lååååg laddningssekvens för att komma tillbaka till menyn för att få välja om man skall försöka igen eller välja ett annat uppdrag och självklart en lååååg laddningssekvens igen på det..

Ytterligare en ganska irriterande sak är att man inte kunde modda sin karaktär, vapen eller skills i basen utan man måste lämna basen för att kunna gör det. Om det skall vara så eller ej törs jag inte svara på, det kanske bara är så under betan.

Nej tack det blir inget köp för min del, inte som det är nu iaf.

Det tråkiga är att tittar man på deras Game videos så får man intryck av att det skulle kunna vara en hybrid av typ The Division fast med Zombies, det hade kunna vara något

Chassi: Silverstone FT02 PSU: Corsair HX1000i Moderkort: Asus Z170 Deluxe CPU: i7 6700K@4,5Ghz Kylare: Noctua NH-D15S Minnen: Corsair Dominator Platinum 32GB DDR4 3000MHz GFX: EVGA GTX 1080 Ti FTW3 Hårddisk: Samsung 970 Pro: 512GB / Samsung 850 Pro: 1TB Skärm: Acer XB271HU / LG OLED65C8 T-Bord: Logitech G810 Mus: Logitech G903 Headset: Steelseries Wireless Pro VR: HTC Vive Högtalare: Harman Kardon GLA-55 Konsol: PS4 Pro / Xbox One X Scorpio / Nintendo Switch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Man kan ju alltid köpa för att testa, vad jag har fått höra så kan man alltid göra ett återköp inom 2 timmar om man inte gillar spelet.

Rätta mig om jag har fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Overkill's The Walking Dead släpps idag!

Overkill's The Walking Dead släpps idag run klockan 18:00 svensk tid. Det ligger redan #1 på listan över globala bästsäljare.

Jag körde betan några gånger och det var riktigt roligt. Gillar basbyggeriet och uppdragen som åtminstone fanns i betan. Det är svårare än jag trodde det skulle vara, men jag menar det på ett positivt sätt eftersom jag ogillar när utvecklarna gör för lätta nivåer i spel.

Klart spelvärt tycker i alla fall jag.

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2005

Tänkte spela detta ikväll med en polare, två till som är intresserade av att vara med?
Antar att det är ganska likt upplägg som Payday 2, det spelet var helt klart roligast när man var 4 kompisar som kunde prata med varandra när man spelade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Tycker det ser helt värdelöst ut.

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz @14
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix @2.1/12Ghz
Fractal Design Define S (4x BioniX F140mm) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2008

Ser grymt ut! Blir ett köp frågan är bara när. Känns som det släps många spel nu :/

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 1155 | Intel i7 2700K 3,50ghz | OCZ Agility 3 120gb SSD | Corsair 16gb CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | Dell UltraSharp U2713HM H-IPS 27
Ducky G2PRO Mx Brown TKL | Q-Pad 5k | Audio Technica ATH-M50 - Beyerdynamic 770 PRO
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av frong:

Givande inlägg Har du prövat spelet själv eller hur mycket har du sett av det?

Själv tycker jag att det ser ut som ett riktigt underhållande coop-spel, men jag kommer inte köpa det för tillfället på grund av splittrad vänskapskrets vad gäller spel för tillfället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Samster:

Man kan ju alltid köpa för att testa, vad jag har fått höra så kan man alltid göra ett återköp inom 2 timmar om man inte gillar spelet.

Rätta mig om jag har fel.

Återköp får göras om du har köpt spelet genom steam med dessa kriterier:

Max spelat 120 min(2 timmar)
har köpt spelet inom 14 dagar
Dock om du förköper spel får du alltid lämna tillbaka det tills att spelet har släppts, 14 dagar och 2 timmars regeln tillämpas efter att spelet har släppts.

Detta enligt Steams egna info.

Mvh.

MB: ASUS Z170-a CPU: Intel® Core™ i7-6700K 4,0Ghz Kylare: Evo 212 GPU: eVGA GTX 980TI RAM: 32 GB Corsair Vengeance SSD: Kingston 120 GB, 256 GB Intel 520, 2x Corsair LE Force 480 GB PSU: Fractal Design Integra 750W Chassi: Mission SG GGX 2.5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Det här spelet är mer ett stealth spel, man ska utföra olika uppgifter för att komma vidare till nästa nivå.

Har själv inte spelat spelet men sett en del på twitch. Spelet passar väl inte alla men det verkar vara mer ett problemlösnings spel med co-op. Inledningen kan vara svår då det inte verkar som om man får så mycket information att gå på förutom att de säger att man ska crafta något för att lyckas ta sig vidare.

Det är ett annorlunda spel, verkar vara ganska svårt, där man måste ta till vara på sin ammo och inte slösa bort dom i onödan utan använda mycket melee inför de svåra fighterna där vapnen bör användas.

Man bör nog prova liret för att bilda sin egen uppfattning. Det är inte lika snyggt som andra AAA spel men gameplay tilltalar vissa och inte andra. Det finns säkert olika multiplayer lägen där man ska utföra olika missions mot andra co-op spelare men jag har inte kollat in spelet tillräckligt mycket ännu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Sebbepojken:

Givande inlägg Har du prövat spelet själv eller hur mycket har du sett av det?

Själv tycker jag att det ser ut som ett riktigt underhållande coop-spel, men jag kommer inte köpa det för tillfället på grund av splittrad vänskapskrets vad gäller spel för tillfället.

Utgår från de videos jag sett på spelet samt denna tråd: https://www.reddit.com/r/Games/comments/9ud80x/overkills_the_...

860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Verkar vara guldvärt. Är ett walking dead fan till långt tillbaka så det ska bli kul att prova.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2005

Jag kan inte annat än hålla med de skribenter som tror att det är ett smalt spel, det förväntar jag mig också. Däremot har jag varit riktigt taggad på detta sen jag hörde talas om det och har spelat Payday 2, med de stealth-element som finns i det spelet parat med zombie-temat tror jag att det kan vara riktigt bra. Detta gäller dock bara mig och min smak, kan inte tala om vad andra tycker.
Ang. de grafiska delarna är det inte det viktigaste för mig, även om jag tycker att detta ser helt OK ut. När adrenalinet pumpar stannar jag inte för att beundra detaljerna.

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Södertälje
Registrerad
Maj 2011

Tyckte det här såg väldigt intressant ut på förhand. Är ett stort fan av co-op-spel och tyckte ändå Payday var hyfsat kul, men har än så länge inte hört så mycket bra om The Walking Dead. Får väl fortsätta hoppas på Left 4 Dead 3.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Crucial m4 128GB || Samsung SpinPoint F3 1TB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av frong:

Verkar stämma bra överens med intrycken hos folk som nu prövat spelet. Oväntat.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Jag har köpt spelet och tycker delar av det är kul. Gameplayet i sig funkar bra och tanken bakom känns rätt fin även om man kanske rör sig lite sluggish. Även mindre grupper av walkers får man se upp med vilket ger en bra känsla.

Men ja, det där med att spela med randoms när man behöver smyga... många hoppar rakt in och gör oljud direkt i början vilket bara är frustrerande. Att ens försöka göra uppdrag tyst känns... svårt med randoms. Var ändå lättare i Payday2 för där kunde en bättre spelare dra större lass själv. Så upplever jag det iaf.
Jag har spelat med en vän och då blir det mycket trevligare eftersom det finns lite taktik och upplägg på banan. Men 2 pers... spelet straffar en om man kör 2. Svårighetsgraden blir för hög för 2 pers på normal upplever jag det som. Inte alla, men en del banor iaf.
Funkar bra om man är 4 vänner, men alla har inte den möjligheten och då blir det ibland lite för svårt även på lättaste.
Samma typ av krav på coop upplevde jag inte problem med i varken payday 2, Warhammer: Vermintide, eller left4dead 2 (även om teamplayet kunde halta där också såklart) men här är det lite av ett gissel känner jag.
Kanske behöver spelarbasen vänja sig lite vid spelupplägget? Aja. Jag kommer fortsätta för det är ändå ett kul upplägg.

🖥 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Sapphire Nitro R9 390 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017

Det är jävligt kul, som ovan skrev så är det lite frustrerande när folk runt en inte verkar ha lärt sig mekaniken i spelet än. Oavsett jävligt roligt!

Jag kan tycka att t.ex lite information om andras spelare laddning hade vart nice med, ofta sitter man och väntar på tomma loadingscreens utan att veta att det är nån med skitlångsam dator som laddar sakta men säkert.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Flygplanet:

Det är jävligt kul, som ovan skrev så är det lite frustrerande när folk runt en inte verkar ha lärt sig mekaniken i spelet än. Oavsett jävligt roligt!

Jag kan tycka att t.ex lite information om andras spelare laddning hade vart nice med, ofta sitter man och väntar på tomma loadingscreens utan att veta att det är nån med skitlångsam dator som laddar sakta men säkert.

Yes. Finns en del finslipning kring det där. Vågar inte kolla på videos när det laddar riktigt för vem vet hur loadingen ser ut för de andra ;). Så jag avbryter och sitter och tittar på loadingscreen istället. Hade varit skönare om filmklippet hade rullat med loading indicators längs ner.
Sen det där safe house som man bara är i själv. Undrar varför man först ska ladda en game lobby först med extra menyklick, countdown timer och sen en loading screen till ;).
Aja. Det är väl småsaker och blir säkert bättre snart.

Själv har jag mer problem med att att jag inte kan köra spelet fullscreen. Windowed har jag ca 70fps. Fullscreen 20-30 FPS i snitt. Något är lite trasigt där.
Det kan ju ha att göra med att jag pillat lite i config-filerna för jag har en ultrawide-skärm och det finns inte upplösning i spelets menyer för den upplösningen ännu. Men det funkar att fippla rätt det i configfilerna iaf.
Vanligen ger windowed mode lite lägre FPS än fullscreen så jag hoppas att det där blir löst.

🖥 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Sapphire Nitro R9 390 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930