Vart köper jag en fungerande 6.3mm till 3.5mm adapter?

Permalänk
Medlem

Vart köper jag en fungerande 6.3mm till 3.5mm adapter?

Jag har fått två från El-Giganten och en från Kjell & Company. Alla tre har varit märket Hama, fyfan vilket jävla skit, alla glappar otroligt mycket. Kan någon länka vart man kan köpa nån bra kvalité adapter?

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk
Medlem

säker att det inte är dina hörlurar som klappar, eller utgången på du kopplar lurarna till? låter otroligt att 3 olika adaptrar skulle glappa.

Permalänk
Rekordmedlem

Hur ska adaptern se ut, vilken hona/hane ? Många adaptrar bryter i kontakterna så de lossnar speciellt om de är 3,5 mm hane till 6,35 hona bör man använda en kabel i stället aå man inte bryter sönder 3,6 mm honan.
Man bör alltså vara mycket försiktig med denna typ

Och helst välja nått av denna typ

Så man inte br7tersönder kontakterna lika lätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samso:

Jag har fått två från El-Giganten och en från Kjell & Company. Alla tre har varit märket Hama, fyfan vilket jävla skit, alla glappar otroligt mycket. Kan någon länka vart man kan köpa nån bra kvalité adapter?

Jag har aldrig råkat utför att en adapter av denna typ glappar. Misstänker att det är något annats som glappar om du gått igenom 3 st.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hölmiz:

Jag har aldrig råkat utför att en adapter av denna typ glappar. Misstänker att det är något annats som glappar om du gått igenom 3 st.

Jag har haft samma problem som OP för många år sedan, gav upp tillslut. Kvalitet på Hama är sådär.

Visa signatur

data: i9 9900k, msi z-390 godlike, 64gb ram, 2080 ti, 3tb nvme ssd, pg27uq
spelar: Doom II, Quake I/II/III, Unreal, Half-Life, Duke Nukem 3D, Ion Maiden, Deep Space Waifu, Hotline Miami

Permalänk
Medlem

@iesa: Det är adaptrarna 100%, testat en massa, hörlurarna fungerar utmärkt i tv och förstärkaren till tvn, det är 6.3 uttag på dem. Mina andra hörurar med 3.5mm fungerar perfekt i te.x. datorn och telefonen där adaptern glappar.

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: 6.3 till 3.5, alltså 6.3 = hona.

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Samso:

@mrqaffe: 6.3 till 3.5, alltså 6.3 = hona.

Ok, har du kollat kontakten på hörluren noga för en del använder en kontakt som går att skruva isär dvs det är en fastlödd 3,5 mm kontakt på kabeln och man skruvar på en 6,35 adapter över den.
Annars bör du som sagt kanske kolla på nån typ som använder en bit kabel så de inte bryter i 3,5mm honan.
https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

På thomann men frakten kostar 150 kr. Jag har iaf en av deras adaptrar där det är en sladdbit mellan varje kontakt så man slipper ett utstick på typ 5 cm

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Ifall det är någon som hittar den här tråden och också undrar, så hittade jag precis en adapter på Sennheisers hemsida för 55kr med frifrakt och leverans inom 1-3 arbetsdagar.

https://sv-se.sennheiser.com/accessories--adapter--jack-plug-...

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk
Medlem

Jag köpte en via amazon. Såg direkt vilka som hade högt antal höga reviews och jag blev nöjd med mitt köp varjefall

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag hade definitivt gått på denna istället:

Cordial CFM 0.15 WK.

Istället för gjutna kontakter har du gängade som kan lödas om, om det skulle bli kabelbrott eller liknande.

Kabeln som används till Sennheiserkabeln ser ut att vara av något tveksam kvalité.

Kan garanterat beställas in på din lokala musikaffär, så länge de har samarbete med Sennberg här i Sverige.

Permalänk

Furutech har ett par rätt fina, använde F35 i Rodium tidigare och den glappade aldrig. Men som andra säger, kolla hela kedjan innan du köper nått dyrt.

https://www.svalander.se/shoppen/adaptrar/telekontakter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP