Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vill köpa ny Gaming dator HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Vill köpa ny Gaming dator HJÄLP!

Hej,
Jag har inte haft en speldator på länge nu och känner att jag måste sluta spela på min icke spelfärdiga laptop..
Det finns en butik i Kristianstad som heter Barondator och dom gör reklam med att dom är gaming experter men samtidigt så är dom försäljare så tänkte fråga här ifall någon har köpt nått där innan eller vill ta en titt på vad dom har innan jag går dit och köper.
Dom har till synes ganska fina priser på stationära gaming datorer men frågan är då ifall det är överprisat med vad som finns inuti.
Här är de datorer som finns: http://barondator.com/kat/datorer-och-bildskarmar/stationar-dator/gaming-stationara-datorer/

Jag vill gärna hålla mig under 10k så om någon här som är lite kunnig vill ta en titt så är jag ytterst tacksam!

Jag är inte ute efter nått monster till dator som klarar allt man kan tänka sig, men den ska helst klara de flesta spel men för mig är det absolut inte viktigt att den klarar allt på maximum grafik settings, så länge det inte laggar och ser någorlunda bra ut så är det fine.
Jag spelar mest strategi och simulerings spel (t.ex Civ 5, Anno, Simcity) spelar även mycket Skyrim och ser fram emot det framtida Elderscrolls spel. Har nyligen börjat spela Fortnite med några kompisar (men min laptop kommer nog dö ifall jag fortsätta spela med den även om det är lägsta settings)
Är lite sugen i Fallout 76 också och vill definitivt kunna spela det senaste assassins creed.

Vet att man får mer dator för pengarna om man bygger själv och vet att alla tycker det är enkelt men vet inte riktigt om jag vågar det.. men om nån vill posta en lista på komponenter som håller min budget och det blir mycket bättre än nån av de datorerna från länken så posta gärna, om det är extrem skillnad så får jag väl hitta nån som vill hjälpa mig helt enkelt

Tack och ha det fint

Permalänk
Medlem

Många av dem använder gammal teknik eller generationer, t.ex DDR3 eller äldre grafikkort

För ca 10k så ska du kunna få en dator med t.ex Ryzen 5 2600, 16GB RAM och RX 580/590 eller GTX 1060 bl.a.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Hedersmedlem

Oj oj oj. Det där var inte nya prylar kan jag säga. Massa gammalt skräp. Då menar jag flera generationer gammalt.

Verkar inte särskilt seriöst eller prisvärt på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Oj oj oj. Det där var inte nya prylar kan jag säga. Massa gammalt skräp. Då menar jag flera generationer gammalt.

Verkar inte särskilt seriöst eller prisvärt på något sätt.

Wow hade ingen aning.. tur att jag frågade innan jag gick dit då!
Tack för det snabba svaret!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

Många av dem använder gammal teknik eller generationer, t.ex DDR3 eller äldre grafikkort

För ca 10k så ska du kunna få en dator med t.ex Ryzen 5 2600, 16GB RAM och RX 580/590 eller GTX 1060 bl.a.

Hade ingen aning om att det va så..
tack för svar och exemplen!

Skickades från m.sweclockers.com