Ska sälja min dator, Vad är den värd?

Permalänk
Medlem

Ska sälja min dator, Vad är den värd?

Tjena, ska sälja min dator och köpare fetare rig.
Det är en Lenovo y710 såldes komplett
Intel core i5-6400 @2.7 GHz Med kylaren som ingick i datorn, funkar felfritt
GPU: nvidea gtx 1060 6gb
RAM 16gb @ 2133 (såldes med 8gb men har uppgraderat)
Samsung 860 evo @ 500 gb SSD (såldes med en Hdd jag bytte ut)
450w Power supply
finns även en 1tb Hdd som inte används atm.
Datorn är 2 år gammal, kvitto finns men garantin tog nyss slut ändå.
har windows 10 64 bit

Undrar vad estimerat värde kan ligga kring, allt funkar felfritt. funderade kring 4000 kr kanske? kostade vid köp 8000 nedsatt från 10k
och har uppgraderat för ca 2 tusen i efterhand (ssd och extra RAM). Någon som har en susning?
Kändes som 4000 tusen var rimligt och sen går man på blocket och ser mycket sämre lådor för samma pris. Är jag eller dem från vettet?

Permalänk
Medlem

Blocket är generellt ett skämt på prissättning. Man sätter väl oftast ganska högt där för att ingen någonsin betalar utsatt pris på blocket.
Hade jag sett sämre skit där för samma pris hade ja satt den för det priset då får man de intressenterna i första hand. Sen får du vara redo att gå ner nån slant i pris med. Men det tycker jag kan vara rimligt om du köpte något för 8k sek 2 år sedan och nu är av med garanti. låter som 4k sek är det du kan få max,
observera dock att jag är ingen expert på laptopvärde alls. Men i min erfarnhet så är laptops sällan långlivade så andrahandsvärdert sjunker fort på dom.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: det är en stationär

Permalänk
Medlem

@Barsne00: lol.. Vet inte hur jag tabbade mig där.
Ursäkta

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Du kan nog få mer än 6 tusen för den. En kompis som köpte en dator med 1060 3gb och 2200 AMD prolle för 6000kr. Känns som att din skulle vara värd mer.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Det mesta är budgetkomponenter bortsett från SSDn. Jag skulle nog sparat SSDn och sålt datorn för 2500 eller bud.
Ju okunnigare desto mer får du betalt.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro