Steelseries Rival 310 eller Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival 310 eller Razer Deathadder Elite

Tjena,
funderar på att köp Steelseries rival 310 eller Razer Deathadder Elite, ni som har testat båda eller ena, vilken skulle ni rekommendera för mig? jag spelar bara FPS spel, mest pubg,och cs/bo4 då & då så är mellan dessa två, men vet inte vilken som är ''bäst''

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Razer deathadder.

Skönare form och känns allmänt rappare.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Bäst vore om du kunde ta dig en butik och känna och klämma.
Jag har dock inte haft nån av dessa men använder idag Steelseries sensi vilket jag gillar skarp, helt okej grepp och vikt, inte heller för högt klick ljud som Razer har en tendens att ha på sina möss.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Hade en Deathadder Chroma innan jag köpte en Rival 310 som jag använder idag.
Båda är trevliga men Rival 310 är min favorit om jag måste välja!

Permalänk
Medlem

Även jag gick från en Deathadder till 310. Jag är väldigt nöjd med bytet.

Men som sagt, båda är bra möss, det behöver du inte oroa dig för. Ta dig till en butik och känn vilken som ligger bäst i handen och kör på den.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnituden:

Razer deathadder.

Skönare form och känns allmänt rappare.

Jag köpte faktiskt Deathadder elite men tycker den är klumpig, den väger en del känns de som.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnituden:

Razer deathadder.

Skönare form och känns allmänt rappare.

Vet inte, men det känns lite klumpigt. den är lite för ''stor'' känns de som

Permalänk
Medlem

@4ndas: skulle rekomendera Rival 310 om du som mig har size10 händer och half clawgrip. är dock själv sugen på prova nya Razer Basilisk har nån info om den så vore det nice https://www.razer.com/eu-en/gaming-mice/razer-basilisk

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndas:

Tjena,
funderar på att köp Steelseries rival 310 eller Razer Deathadder Elite, ni som har testat båda eller ena, vilken skulle ni rekommendera för mig? jag spelar bara FPS spel, mest pubg,och cs/bo4 då & då så är mellan dessa två, men vet inte vilken som är ''bäst''

Tack på förhand!

Jag har båda och jag skulle rekommendera att du lägger handen och testar i butiken. Jag använder min rival300 till csgo och min razer till vanlig surf och vissa RPG.

/N

Permalänk
Medlem

Logitech g403 hade jag kört på istället. Skönare form än dom båda och bra sensor.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~