Amazon kallar till presskonferens i Stockholm

Permalänk
Inaktiv

@Mirialia: Stämmer bra det, USPS står för United States Postal Service och UPS står för United Parcel Service

Permalänk
Medlem

1. Dumpa priserna och gå lokalt i förlust, så mindre lokala företag svälts ut
2. Höj priserna när man är ensam aktör på marknaden
3. ???
4. Profit

Säkert jättebra för Sverige... Amazon som är kända för att bete sig illa mot sina anställda lär ju bry sig väldigt mycket om svenska konsumenter och svenskt företagande....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flukke:

Många nätbutikers mardröm.
Men initialt kommer det vara väldigt bra för oss konsumenter

Skickades från m.sweclockers.com

Amazon tar ganska bra betalt. Vinsten åker utomlands direkt. Ingen vinst kommer tas ut i sverige för att undvika svenska skatter.

Permalänk

AWS eu-north-1- Stockholm

@fadelol: Japp med säkerhet lär det vara AWS som är på gång. Så svårt var det inte att lista ut länkarna på https://eu-north-1.console.aws.amazon.com/console/home?region... . Stockholm dyker bland annat upp som område och det fanns inte där förra veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanstull:

@fadelol: Japp med säkerhet lär det vara AWS som är på gång. Så svårt var det inte att lista ut länkarna på https://eu-north-1.console.aws.amazon.com/console/home?region... . Stockholm dyker bland annat upp som område och det fanns inte där förra veckan.

De söker väldigt många personer på linkedin just nu: https://se.linkedin.com/jobs/amazon-jobs-stockholm-sverige

Permalänk
Skrivet av skanstull:

@fadelol: Japp med säkerhet lär det vara AWS som är på gång. Så svårt var det inte att lista ut länkarna på https://eu-north-1.console.aws.amazon.com/console/home?region... . Stockholm dyker bland annat upp som område och det fanns inte där förra veckan.

Från Amazon själva, skrivet april -17
https://aws.amazon.com/blogs/aws/coming-in-2018-new-aws-regio...

Permalänk
Medlem

Äntligen! Hoppas på ruskigt bra deals och service. Vore kul om det erbjöds samma dag leveranser b.la.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Äntligen! Hoppas på ruskigt bra deals och service. Vore kul om det erbjöds samma dag leveranser b.la.

Har du någon mer info än vad som har framkommit i tråden att det mest största säkerhet är AWS det handlar om? Eller är det bra deals från AWS du menar?

Permalänk
Medlem

Fyfan, varför släpper vi in skiten? Horribla arbetsvillkor, i princip monopol på e-handel och nedskräpning så det bara ryker om det.

Det här kan vara initialt bra för konsumenten men i det långa loppet är det dåligt så in i bara helvete. Åk till vilken stad som helst som har byggt ett stort varuhus i utkanten av staden. Stadskärnan är helt död i dessa städer för alla butiker flyttar till stora gallerian. Skövde, Trollhättan etc.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Man kan gissa sig till rätt mycket genom att kolla på alla jobb de har ute i Stockholm:
https://www.amazon.jobs/en-gb/locations/stockholm-sweden

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Du får gärna säga till mig, vilka landsting eller sjukhus som har AWS eller andra kommersiella Cloud-tjänster i system.

Det vet jag inte, har inte sagt att någon gör det heller. Säger bara att "Cloud Act" -anledningen är moot eftersom det löses enkelt via kryptering av datan. Sen kan det finnas andra anledningar till varför landsting eller sjukhus inte väljer att lagra sin data i ex. AWS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Fyfan, varför släpper vi in skiten? Horribla arbetsvillkor, i princip monopol på e-handel och nedskräpning så det bara ryker om det.

Det här kan vara initialt bra för konsumenten men i det långa loppet är det dåligt så in i bara helvete. Åk till vilken stad som helst som har byggt ett stort varuhus i utkanten av staden. Stadskärnan är helt död i dessa städer för alla butiker flyttar till stora gallerian. Skövde, Trollhättan etc.

Förstår inte kopplingen mellan varuhus utanför staden och e-handel som Amazon bedriver? Hur påverkar e-handelsn stadskärnan? Om du menar att alla kommer börja handla på nätet och inte gå på stan så borde det redan ha hänt i så fall. Inte som det finns brist på platser att e-handla idag.

Jag ser positivt på att det blir lite mer konkurrens. Sen är ju inte Amazon en helt egen e-handelsaktör, utan det är en plattform för e-handel där även andra aktörer kan vara med. Rätta mig om jag har fel. Sen är det också positivt att det kommer sakapas massor av jobb, inte minst instegsjobb inom lager och leverans.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tanax:

Det vet jag inte, har inte sagt att någon gör det heller. Säger bara att "Cloud Act" -anledningen är moot eftersom det löses enkelt via kryptering av datan. Sen kan det finnas andra anledningar till varför landsting eller sjukhus inte väljer att lagra sin data i ex. AWS.

Cloud Act är en av anledningarna, det räcker inte bara med att "kryptera" data. Sen att du har svårt att förstå det, är en annan sak. Det finns ingen garanti att krypterad data inte kan dekrypteras. Återigen, dessutom är AWS tvungna att skicka data till USA om Trump skulle begära det.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Exakt, det är Cloud Act jag tänker på. Det har inte beprövats, men det innebär då att AWS absolut inte kan garantera att data "aldrig" flyttas mellan regioner. Detta sätter stopp för känsliga data som innehas bland annat på Landstinget eller Sjukhus (jag vet, eftersom jag är direkt involverad i detta).

Jag hoppas du förstår att dina länkar är ej oberoende källor, du länkar till Amazons egna hemsidor samt amerikanska kapitalistiska förespråkare (Microsoft, skämtar du?). Det gäller att inte vara för naiv i dessa diskussioner. Så alla dina källor faller pladask.

Apropå AstraZeneca, det som företag får heller inte ha tillgång till patientinformation exempelvis. AZ innehar istället anonymiserad forskningsmaterial. Det faller i en annan ram där som individ givit sitt godkännande att ett företag får inneha dina känsliga data och applicera forskning på det. Forskningsmaterial är mindre känslig.

Det finns flera nya tjänster inom sjukvården som har hand om patientdata som använder sig av AWS och andra molntjänster. Ett exempel på detta är Kry.
Att inte tex Landsting eller liknande kör på AWS idag beror nog mycket på okunskap och att innovationstakten i den publika sektorn oftast inte är lika snabb som i den privata sektorn. Men jag skulle tro att med den nya Stockholmsregionen så kommer AWS med deras svenska partners att få mer boots on the ground som kan driva denna fråga men framförallt utbilda inom tex molnsäkerhet. Jag säger inte att man ska flytta ut all journaldata till AWS utan man kan istället använda AWS som en enabler på de punkter man kan och vill. Allting handlar om en mognadsgrad, både för kunden men även AWS måste kunna förmedla en trygghet. Ett exempel är hur Götebors stad har börjat använda sig av Office 365 men inte för konfidentiell information. https://computersweden.idg.se/2.2683/1.708251/goteborg-gront-...

UK (Fortfarande inom EU) har kommit lite längre än oss i Sverige när det kommer till tex Health care i publika moln där deras National Health Service godkänt användning av AWS: https://www.igt.hscic.gov.uk/AssessmentReportCriteria.aspx?tk... Skulle inte bli förvånad om vi får "svart på vitt" snart vad som gäller för oss.

Källorna jag länkade till tex AWS egna sida var för att jag ville ge dig up-to-date information om vilka "compliances" som finns, alla compliances veriferas, utförs och godkänts av en 3de part. Tex SOC1/2/3, ISO 27017, ISO 27018 handlar bl.a om att AWS inte flyttar din data utan ditt medgivande var senast veriferat och utfört av EY. Du kan på de länkar som jag gav dig se vart du hittar rapporten från de som kontrollerat certifikatet.

De exempel på företag som jag listade innan inkl Kry och AZ har alla hand om data som faller inom GDPR. Skulle denna data tex lagras utanför europa så väntas dryga böter för dessa företag. Skulle inte dessa företag lita på AWS och deras jurister inte godkänt använding av AWS så skulle de självkart inte använda platformen. Många företag skriver (enterprise) agreements med de stora molnleverantörerna där man tar upp bl.a detta som en extra säkerhet. Så skulle AWS och de andra molnleverantörerna "ljuga" och faktiskt flytta din data över hela världen så skulle de skjuta sig själva i foten, all trust mot leverantören hade försvunnit och de hade troligtvis inte haft någon business kvar i Europa.

I de första versionerna av Azure så vet jag att det gick rykten om att kundens data kunde lagras var som helst och att man endast bearbetade datan i den regionen man valde. Men om detta var fallet så det är fixat sedan flera år tillbaka, då det finns många tjänster som faller inom GDPR på Azure också.

Fixade typos och la till källa till Göteborgs stad O365
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

De gånger jag varit tvungen att reklamera med Amazon, UK och Tyskland så har de "no-bullshit" policy, ny vara och många ggr har jag inte ens behövt skicka tillbaka den gamla/trasiga produkten. CDON, där har du ett företag som är på världsklass vid reklamationer.(obs ironi)

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag skapade en tråd som exploderade angående detta.. aldrig mer CDON.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xedor:

Det finns flera nya tjänster inom sjukvården som har hand om patientdata som använder sig av AWS och andra molntjänster. Ett exempel på detta är Kry.
Att inte tex Landsting eller liknande kör på AWS idag beror nog mycket på okunskap och att innovationstakten i den publika sektorn oftast inte är lika snabb som i den privata sektorn. Men jag skulle tro att med den nya Stockholmsregionen så kommer AWS med deras svenska partners att få mer boots on the ground som kan driva denna fråga men framförallt utbilda inom tex molnsäkerhet. Jag säger inte att man ska flytta ut all journaldata till AWS utan man kan istället använda AWS som en enabler på de punkter man kan och vill. Allting handlar om en mognadsgrad, både för kunden men även AWS måste kunna förmedla en trygghet. Ett exempel är hur Götebors stad har börjat använda sig av Office 365 men inte för konfidentiell information. https://computersweden.idg.se/2.2683/1.708251/goteborg-gront-...

UK (Fortfarande inom EU) har kommit lite längre än oss i Sverige när det kommer till tex Health care i publika moln där deras National Health Service godkänt användning av AWS: https://www.igt.hscic.gov.uk/AssessmentReportCriteria.aspx?tk... Skulle inte bli förvånad om vi får "svart på vitt" snart vad som gäller för oss.

Källorna jag länkade till tex AWS egna sida var för att jag ville ge dig up-to-date information om vilka "compliances" som finns, alla compliances veriferas, utförs och godkänts av en 3de part. Tex SOC1/2/3, ISO 27017, ISO 27018 handlar bl.a om att AWS inte flyttar din data utan ditt medgivande var senast veriferat och utfört av EY. Du kan på de länkar som jag gav dig se vart du hittar rapporten från de som kontrollerat certifikatet.

De exempel på företag som jag listade innan inkl Kry och AZ har alla hand om data som faller inom GDPR. Skulle denna data tex lagras utanför europa så väntas dryga böter för dessa företag. Skulle inte dessa företag lita på AWS och deras jurister inte godkänt använding av AWS så skulle de självkart inte använda platformen. Många företag skriver (enterprise) agreements med de stora molnleverantörerna där man tar upp bl.a detta som en extra säkerhet. Så skulle AWS och de andra molnleverantörerna "ljuga" och faktiskt flytta din data över hela världen så skulle de skjuta sig själva i foten, all trust mot leverantören hade försvunnit och de hade troligtvis inte haft någon business kvar i Europa.

I de första versionerna av Azure så vet jag att det gick rykten om att kundens data kunde lagras var som helst och att man endast bearbetade datan i den regionen man valde. Men om detta var fallet så det är fixat sedan flera år tillbaka, då det finns många tjänster som faller inom GDPR på Azure också.

I den offentliga sektorn är innovationstakten väldigt långsam, där är vi överens. Det tar flera år innan saker och ting ändras.

Man har just gjort en undersökning, i Umeå (om jag inte minns helt fel), tittat på Cloud Act, GDRP, molntjänster osv i den offentliga sektorn och beslutat att molntjänster inte kommer bli aktuellt. Detta ger en kedjereaktion så till vida att andra lansting och regioner följer detsamma.

Ska rota fram dokumentet för att få fram detaljerna kring besluten.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

I den offentliga sektorn är innovationstakten väldigt långsam, där är vi överens. Det tar flera år innan saker och ting ändras.

Man har just nyligen, i Umeå, tittat på Cloud Act, GDRP, molntjänster osv i den offentliga sektorn och beslutat att molntjänster inte kommer bli aktuellt. Detta ger en kedjereaktion så till vida att andra lansting och regioner följer detsamma.

Ska rota fram dokumentet för att få fram detaljerna kring besluten.

Det behöver du inte göra, jag tror dig Synd, i Umeå så kommer man få en slöare innovationstakt än de som väljer att använda sig av molntjänster!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Även om priset inte blir super oförändrat så kommer utbudet säkert bli det.

Bara att kolla på t.ex. datorskärmar;
Handlar du idag hos svenska ÅF så har du LG, Philips, ASUS, MSI, Samsung och en handfull till - Saknar att kunna köpa t.ex. QNIX eller andra Korea skärmar eller ha mer än 1 urval på "budget" märken utöver AOC, detta är något som Amazon oavsett com/UK/de osv har rätt mycket bredare utbud på.

Sedan saker som AmazonBasics är något jag ser fram emot, t.ex. Gasarm för skärm för 60€(600kr) istället för 1-1300kr idag från iiglo/multibracket. Sure, kan beställa det redan idag men frakten och allt lägger på mellan 100-250kr för sådana här saker då dom inte alltid ingår i AmazonPrime.

De lär ju inte lagerföra det "smala" sortimentet här, då kan man lika gärna beställa från DE (där är väl fri frakt över ett visst belopp?).

Permalänk
Medlem

Jaha nu köper Microsoft mark. Vilken tajming. Reklam för Azure?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xedor:

Det behöver du inte göra, jag tror dig Synd, i Umeå så kommer man få en slöare innovationstakt än de som väljer att använda sig av molntjänster!

Det var tydligen eSam som hade gjort undersökningen: http://www.esamverka.se/nyheter/nyheter/2018-11-12-esam-ser-r....

Följande kan läsas:

"eSams juridiska expertgrupp bedömer att det inte går att utesluta att en leverantör av en molntjänst som lyder under utländsk lagstiftning kan medverka till att sekretessreglerade* uppgifter röjs. De beskriver sin tolkning av gällande rätt i ett rättsligt uttalande.

- Vi anser att det i juridisk mening måste ses som ett röjande om en molntjänst används för behandling av uppgifter som är sekretessreglerade, och om molntjänsten ägs av ett utländskt företag där detta lands rättsordning ålägger företaget att under vissa förhållanden överlämna viss information till det landets myndigheter, säger Johan Bålman som leder eSams juridiska expertgrupp."

Vidare har vi SKL (Sveriges kommuner och Landsting) svar som kommenterar utfallet och där SKL håller i sak med i analysen av rättsutlåtandet: https://skl.se/naringslivarbetedigitalisering/digitalisering/...

PS: En annan trevlig artikel jag fann idag: https://computersweden.idg.se/2.2683/1.711758/svensk-molnlagr...

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

1. Dumpa priserna och gå lokalt i förlust, så mindre lokala företag svälts ut
2. Höj priserna när man är ensam aktör på marknaden
3. ???
4. Profit

Säkert jättebra för Sverige... Amazon som är kända för att bete sig illa mot sina anställda lär ju bry sig väldigt mycket om svenska konsumenter och svenskt företagande....

Tror dock inte att Amazon kommer att ha så mycket jobb i Sverige själva. Antagligen inga fysiska affärer. Lagerhantering, plock etc. kommer nog ske utomlands. Frakt etc. sker via andra företag. Kundservice kanske placeras i Sverige, och kommer då säkerligen följa vanliga fackliga standarder, det är inte precis dyrt.

Så summa summarum: Inte många svenska kommer att ta stryk eller skada av Amazons inkomst, lika lite som svenska anställda tar skada av Ryanair, HM eller andra företag med minst sagt tveksamma arbetsförhållanden

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

Tror som många andra att detta egentligen är ganska negativt. Amazon kan slå ut de andra på marknaden utan problem och var står vi då?

Permalänk
Medlem

@Mithras: Ingen dålig mängd folk de kommer ha i sin kundtjänst. "Företaget har köpt 300 000 kvadratmeter mark för 60 miljoner kronor i logistiska knutpunkter som Eskilstuna, Västerås och Katrineholm. På områdena är Amazon i full gång med åtta byggnader om 25 000 kvadratmeter vardera och såväl köp som byggnation har omgärdats av hemlighetsmakeri."

8 byggnader om vardera 25k kvadratmeter och det ska de inte ha till lager. Du måste veta något som jag inte någon annan i världen vet. Det handlar alltså om i storleksordningen 28 fotbollsplaner. Fundera på hur stor yta det är. Och varför köpa mark till kundtjänst i logistiska knutpunkter. Borde väl finnas både billigare och bättre ställen att köpa mark för kundtjänst kan man tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Det finns betydligt billigare elproduktionslösningar än ett helt kärnkraftverk, var fick du den idén ifrån?

Skulle vara vindkraft, men det är mer baskraft som behövs vilket i Sverige lämnar kärnkraft som alternativ om du inte talar om naturgas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

@Mithras: Ingen dålig mängd folk de kommer ha i sin kundtjänst. "Företaget har köpt 300 000 kvadratmeter mark för 60 miljoner kronor i logistiska knutpunkter som Eskilstuna, Västerås och Katrineholm. På områdena är Amazon i full gång med åtta byggnader om 25 000 kvadratmeter vardera och såväl köp som byggnation har omgärdats av hemlighetsmakeri."

8 byggnader om vardera 25k kvadratmeter och det ska de inte ha till lager. Du måste veta något som jag inte någon annan i världen vet. Det handlar alltså om i storleksordningen 28 fotbollsplaner. Fundera på hur stor yta det är. Och varför köpa mark till kundtjänst i logistiska knutpunkter. Borde väl finnas både billigare och bättre ställen att köpa mark för kundtjänst kan man tycka.

Se där, så fel man kan ha!

Blir kul att se dem slåss med facket om lönerna (Eller inte så kul om Annie "lagstadga om sänkta löner" Lööf får sin vilja genom)

Eller kanske Sverige kommer bli det första landet med nästintill 100% automatiserade lager?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

@Mithras: Marken de köpte för drygt 127 miljoner har de byggt datahallar på, de står redan färdiga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fadelol:

Tack för ett nyktert inlägg i tråden som tyvärr drunknar i, sett till vad vi vet, ogrundade spekulationer om svenska webbutikers stundande död. Tror flera som inte läst på ordentligt, tyvärr till synes inklusive Swec. redaktionen med denna clickbait-artikel, kan bli besvikna imorgon om man förväntar sig en lansering av något annat än AWS.

Snarare känns det som om man duckat ett kärnvapenangrepp mot den svenska e-handeln. Miljardföretag i USA är inte "häftiga" som många här inne vill tycka. Deras arbetsförhållanden, "löner", och 100% fokus på vinst (även om det går ut på miljön eller skulle försätta hela Sveriges e-handel i konkurs) är deras affärsmodell i princip. Ironin att slaveriet har avskaffats i USA medan arbetsförhållandena hos dessa miljardföretag nere i bottenskrapet påminner mycket om slaveri (jämför en donken-arbetare i USA och en i Sverige - fråga svensken var helst denne vill jobba).

Om Amazon skulle upptäcka att det är billigare att sälja snickers med rakblad än utan till barn och de kunde komma undan med detta så hade de garanterat gjort detta. Bly billigare i vatten än utan? Ut med det på nätaffären i högsta hugg! Asbest billigare att ha i kläder? Ut med det i sortimentet för böveln! Vad väntar du på?

Här är summan som folk måste fatta om amerikansk VS svensk kultur (vilket syns klart och tydligt i arbetslivet):
- I USA lever du för att arbeta dig själv till döds
- I Sverige arbetar du för att kunna leva ett bra liv till döds

Faktumet att de också kommer att skicka all vinst (utan betald skatt, precis som nätcasinon idag förrän nästa år när nya lagen träder i kraft i samband med Spelinspektionen) visar också hur mycket de vill göra rätt för sig. Det enda positiva av det hela är att vi får lära Skatteverket vilka kryphål i skattelagarna som måste täppas igen för detta kommer att vara Amazons största kostnader: jurister som letar kryphål.

Tyskland har drygt 80 miljoner invånare kontra Sveriges dryga 10 miljoner så jämförelsen där är ej rimlig, varken med Mediamarkt, Lidl eller Amazon. Det är nog illa som det är med att folk som köper farligt skräp från Kina, t.ex. random mobilladdare och kemikaliebehandlade mobilskal. Amazon har ingenting här att göra för de kommer bara att "våldgästa" den svenska e-handelsekonomin tills döds och sedan skratta om det vid sina nästa aktieägarkonferenser.

Amerikanska miljardföretag förstör lika skadligt som cancer gör hos människor och därför är det den ekonomiska definitionen av cancer.

P.S. Jag kan vara lite anti-USA, men det är jag öppen med iaf!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

- I USA lever du för att arbeta dig själv till döds
- I Sverige arbetar du för att kunna leva ett bra liv till döds

Inget av det här låter jättebra. Har någon tips på ett tredje land där man inte dör alls?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ureet:

Inget av det här låter jättebra. Har någon tips på ett tredje land där man inte dör alls?

Dör gör du ju oavsett - frågan är hur du vill leva: arbeta hela livet eller arbeta så att du kan leva livet?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ureet:

Inget av det här låter jättebra. Har någon tips på ett tredje land där man inte dör alls?

Schlaraffenland?