Bedrövlig kundtjänst Microsoft, bedrövligt att inte kunna laga en enhet.
Hej,
Jag ringde in till Microsoft då jag behövde få min Surface lagad för 3:de gången.
1:a gången så bytte Komplett.se den mot en dyrare variant och jag betalade lite imellan för att få en dyrare variant som att 1:a va trasig.
Allt var frid och fröjd men sen började den 2:dra att frysa och ha micro lagg m.m. så skickar iväg den genom Microsoft på reparation.
Valde att skicka igenom MS direkt för att om jag skulle skicka den till komplett.se först så skulle det ta längre tid och komplett.se skickar ju ändå produkten till samma ställe som man själv gör genom MS.
Dom byter ut hela enheten mot en refurbish och jag får denna, och den "nya" ger ifrån sig ett högt frekvent tjutande ljud när fläkten går igång och man kan lugnt säga att det inte går att arbeta med den när fläkten går igång pga. detta ljud.
Nåja, jag ringer MS och förklarar att nu har jag haft 3 trasiga enheter sedan jag köpte den i slutet på november och jag är inte så sugen på att skicka iväg den igen till Tyskland för reparation (dom byter ut den som standard) och frågade om dom inte kan skicka en ny enhet först och så skickar jag in den andra sedan för reparation men det går inte.
Och killen i kundtjänst lät helt less på jobbet i allmänhet och gav ett oseriöst intryck bla. så va han helt ointresserad av mitt problem eller när jag förklarade problemet och han t.o.m satte mig på vänt för att hjälpa andra under tiden vi väntade på att en sak skulle gå igenom, han visade även att han saknade kunskap, iaf teknisk kunskap.
väldigt irriterande och väldigt oproffsigt av en sådan stor tillverkare som Microsoft och att dom inte har kvalitét säkrat sina utbytesenheter är ju väldigt undermåligt med.
Nåja, är väll ca 2 till reparationer sen lär väl Komplett ersätta mig med en likvärdig produkt om jag inte missminner mig för då har jag skickat in den på reparation 4ggr.
Är för övrigt nöjd med produkten när den väl fungerar.