Skatt vid spel om krypto

Permalänk
Medlem

Hej! Nu går jag lite OT med mitt första inlägg men blev rekommenderad denna tråden av en vän.

Jag har diskuterat detta massor med en kompis som läser ekonomi på uni, och som jag vill ha det borde det ju gå att skatteplanera ganska ypperligt då man själv fyller i värdet man köper btc för, och skatteverket kan inte säga emot. det finns för mig två stora hål i iden med att skatta en valuta i en annan valuta, vilket leder till möjlighet till skatteplanering.

Ex:1 Jag målar en tavla, säljer den på min hemsida där priset är 1 bct. Den kan endast betalas i btc och är ej värderad i kr. Det borde ge mig två positiva möjligheter i deklarationen, 1 att införskaffa stor mängd btc till ett lågt värde och minimera omsättning/vinst. 2 Värdera tavlan högt och vid försäljning av btc kunna göra ett stort avdrag eller kvitta mot vinst. Jag som artist bestämmer väl tavlans värde (förutsatt att jag inte är känd artist eller regelbundet säljer på auktion)

Ex:2 Är att jag bedriver växlingsverksamhet, där jag som vanligast själv kan välja växlingskurs, och med hjälp av en vän kan växla pengarna runt och runt till dålig växelkurs för mig. Jag kommer i slutändan stå med en förlust jag kan redovisa då det finns en valutakurs i kr kopplad. Vännen gör sig iofs säkert sig skyldig till skattebrott om hen inte tar upp vinsten. Men vill man betala av en skuld, så skulle det ju vara ide att köpa btc till ett belopp av säg 100kr och "sälja" den mängden btc till vännen för 1kr, den vännen deklarerar ju då mängden btc och inköpspriset 1kr, hen får ju dock skatta när det väl ska spenderas. Men det känns ändå som ett luddigt hål och lätt att gå runt för en skattebrottsling?

Eller är det så att skatteverket har någon universell timme för timme valutakurs som de går efter, för har jag kvitto från transaktionerna så borde de ju väga tyngst. och det borde ju ingen världsnyhet att någon förlorar stora värden på en dålig affär med btc? Förstår att Ex 2 absolut är i gråzonen för lagligt men Ex 1 får gärna någon förklara för mig, hur jag värderar anskaffningsvärdet då det är subjektivt, köper jag i min tur en annan vara som endast är värderad i btc borde jag ju inte kunna skatta i kr, då ingen vet exakt vad varorna hade kostat i kr? Känns som att försöka lista ut hur mkt jag ska skatta i kr när dottern sålt lerkakor för kottar i somras?

Permalänk
Medlem

@HazzeMan: Jag vet inte riktigt hur det ligger till med detta, men jag vill verkligen tro (eller hoppas) att Skatteverket, som du antyder på, skulle kunna godkänna en "off market" värdering under särskilda omständigheter. Tex utförde jag arbete för en crypto-startup för ett tag sen, där ersättningen mättes i USD/timme men skulle betalas ut i deras alt-coin med växelkursen inför deras ICO, vad det nu blev. Någon vecka efter de gjorde ICO fick jag mina tokens, som då hade ett mycket högre marknadsvärde, vilket var helt skilt ifrån ersättningen jag och företaget hade kommit överäns om. Igen, jag vet inte riktigt hur Skattevkerket skulle se på detta, men det vore rimligt i min mening att jag deklarerar denna inkomst som om jag fick dem till ICO-priset. (lägre inkomst, lägre omkostnadsbelopp)

Som du säger själv är ditt andra exempel väldigt tvivelaktigt, och det skulle inte förvåna mig om någon lag gör det svart på vitt, helt olagligt. Lagar och skatteregler kan dock vara lite luddiga i kanterna, vilket ger rum för subjektivitet, och det är oftast en bra sak. Situationen i ditt första exempel kanske inte täcks helt och hållet av regelverket, men det kan tolkas gå emot syftet av någon lag och därmed anses ogiligt. Jag menar om du säljer en tavla för 1 BTC så är det orimligt att du även säger vad värdet är på den BTCn du tar emot.

Men igen, jag är på aldelles för djupt vatten här, så ta mina tankar med ett par nypor salt. Skulle uppskatta det om någon expert kan väga in på frågan; Skulle Skatteverket under några omständigheter kunna gå med på att en BTC byttes till ett värde helt skillt ifrån dagskursen?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

@gibbon_: Tack för inputen!

När det gäller din lön borde ju det gå att räkna ut värdet i kr för den är kopplad till en valuta, inte alls säker men i skatteverkets exempel om näringsverksamhet, vilket kanske inte gäller dig, så ska man bokföra värdet av BTC i kr den dagen man mottager dem, vart man får värdet ifrån står inget om! och redovisa det som vanligt med moms etc. Sen när du växlar BTC till något annat ska du redovisa vinsten eller förlusten i en annan tabell, tror det blir Kapitalvinst?

Jag är oxå ute på djupt vatten, och spekulerar endast hypotetiskt, hittar inte några domar om bitcoinhandel som inte handlar om rena svarta transaktioner. Får väl vänta till någon ledande dom kommer men det kan ju ta ett tag, funderar på att ringa skatteverket men tror inte de själva vet, har mailat dem tidigare och bara fått länken till deras egna hemsida där det står det mest NÄR man behöver deklarera innehav av bitcoins, vilket verkar vara så fort man är i närheten av en! Oavsett värde eller användande. Och hur man ska fylla i beloppen på deklarationen och hur man ska räkna ut vinsten, det står dock inget om att räkna ut värdet och ska man dra det krasst så borde bägge mina exempel fungera, för det står inget om att värderingen måste vara knuten till någon kurs. Och vem ska då bestämma värdet på 1btc och 1 vara? Det är alltid två parter som bestämmer pris vid försäljning för utan en köpare och säljare finns det ingen affär. Jag kan annonsera ut 0.0001btc på typ localbitcoin för 100 000kr, köper någon så borde det logiska vara att jag skattar för de 100 000kr jag sålt för och inte för vad den borde vara värd, för då är det ännu en gång lätt att fiffla med pengar och skatteverket kan inte ha på bägge sätten, eller? jag som sagt är inte handläggare på skatteverket eller domare.

Men..

Från skatteverkets hemsida
"
Det du fått betalt (försäljningspris) (1BTC)
- det du köpte för (omkostnadsbelopp) (1Tavla)
= din vinst eller förlust. (1BTC)
"

Så jag ska skatta 30% av "vinsten" så 0.3BTC vid försäljning av tavla (hade skatteverket tagit emot btc hade det inte varit något problem) och 0.3 Tavla om jag väljer att köpa något för min BTC som inte är FIAT valuta?

Någon som vet hur bilhandlare redovisar om de byter in en bil rakt av mot en annan? Det borde vara en indikation iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazzeMan:

När det gäller din lön borde ju det gå att räkna ut värdet i kr för den är kopplad till en valuta, inte alls säker men i skatteverkets exempel om näringsverksamhet, vilket kanske inte gäller dig, så ska man bokföra värdet av BTC i kr den dagen man mottager dem, vart man får värdet ifrån står inget om! och redovisa det som vanligt med moms etc. Sen när du växlar BTC till något annat ska du redovisa vinsten eller förlusten i en annan tabell, tror det blir Kapitalvinst?

Ja det är möjligen så .. hur som spelar det ingen roll för mig nu, för detta skedde i Japan där sido-inkomst och crypto-handel skattas inom samma kategori, och jag sålde av allt inom samma år. Så vare sig inkomsten var hög eller låg så blev slutvinsten densamma inom den kategorin det inkomståret.

Skrivet av HazzeMan:

Och hur man ska fylla i beloppen på deklarationen och hur man ska räkna ut vinsten, det står dock inget om att räkna ut värdet och ska man dra det krasst så borde bägge mina exempel fungera, för det står inget om att värderingen måste vara knuten till någon kurs. Och vem ska då bestämma värdet på 1btc och 1 vara? Det är alltid två parter som bestämmer pris vid försäljning för utan en köpare och säljare finns det ingen affär. Jag kan annonsera ut 0.0001btc på typ localbitcoin för 100 000kr, köper någon så borde det logiska vara att jag skattar för de 100 000kr jag sålt för och inte för vad den borde vara värd, för då är det ännu en gång lätt att fiffla med pengar och skatteverket kan inte ha på bägge sätten, eller? jag som sagt är inte handläggare på skatteverket eller domare.

Det kanske inte står där att värderingen måste vara knuten till någon kurs, men om inte annat är det väl underförståt. Vad som förmodligen gäller är att man ska hålla sig konsekvent till någon källa som på något vis försöker följa den globala kursen. Varierar man för mycket därifrån, för att man kanske köpte en BTC utanför den större marknaden.. ja då borde det väl gå att deklarera på något sätt, men jag kan tänka mig att de ställer rätt hårda krav på bevis och endast tillåter det i väldigt speciella fall. I dina exempel tex. är det aldelles för krystat. Jag har svårt att se att Skatteverket skulle gå med på dessa exempel. Det är här subjektiv tolkning kommer in. Visst kanske du sålde en BTC idag för 1kr, men varför? För att undvika skatt? Då finns det säkert någon paragraf någonstans som säger nej du, du skattar ändå.

Se t.ex. "wash trades" som de har i USA och UK. Det innebär att man säljer till förlust för att sedan köpa tillbaka med en gång. Man realiserar en förlust, betalar mindre skatt, men sänker sitt omkostnadsbelopp och behåller sin exponering i tillgången. Det låter väl rimligt att man gör någon gång? Tycker jag.. och så har jag gjort för det är ok här i Japan så vitt jag vet, och förmodligen i Sverige med.. men hade jag bott i USA så hade de sagt nope, det där var något hittepå bara för att betala mindre skatt, så det tillåts inte.

Skrivet av HazzeMan:

Men..

Från skatteverkets hemsida
"
Det du fått betalt (försäljningspris) (1BTC)
- det du köpte för (omkostnadsbelopp) (1Tavla)
= din vinst eller förlust. (1BTC)
"

Så jag ska skatta 30% av "vinsten" så 0.3BTC vid försäljning av tavla (hade skatteverket tagit emot btc hade det inte varit något problem) och 0.3 Tavla om jag väljer att köpa något för min BTC som inte är FIAT valuta?

Någon som vet hur bilhandlare redovisar om de byter in en bil rakt av mot en annan? Det borde vara en indikation iaf.

Hängde inte riktigt med på vad du sa nu men säljer du en tavla för 1 BTC så har du en form av inkomst på dagsvärdet av 1 BTC och bör betala någon % skatt på det beroende på vilken typ av inkomst det räknas som.

Omkostnadsbeloppet på den BTC du fick är dagsvärdet då du sålde tavlan, och avyttrar du den vid ett senare tillfälle så gör du en vinst/förlust beroende på hur kursen gått sen dess.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

@gibbon_:

Du verkar ha mer erfarenhet än mig i ämnet och jag är absolut inte så insatt i andra länders skattesystem så det låter som att du gjort en smart affär och du har nog rätt om att det finns någon regel om hand handla i ond tro eller liknande. Som ger skatteverket rätt att straffbeskatta efter eget omdöme, de har ju omvänd bevisrätt till skillnad mot polisen.
Men hade varit intressant att se vad de skulle säga om man säljer BTC till ett belopp som inte stämmer mot valuta kursen, vart man nu hittar en lämplig? Gör man större vinst än man borde och skattar för det, hade de nog inte tackat nej till pengarna och insisterat på att kursen va lägre.

Så länge man växlar till sig BTC etc. mot en FIAT valuta så är det ju den kursen som gäller enl. skatteverkets hemsida. Men när man köper varor som inte har ett pris i kr så kan du inte beräkna mellanskillnaden, så köper man 0.01 BTC för 1000kr och betalar med de för en begagnad jacka 5 månader senare, så kan det va en Goose någon haft en vecka, eller något loppisfynd. Nypriset på jackan kan inte ses som försäljningspriset av ens BTC så vilket värde ska man redovisa som produktens värde? Och hur ska säljaren redovisa inköpskostnaden för de 0.01 BTC han fick för jackan? Väljer skatteverket att gå på något marknadsvärde (som för precis alla växel företag skiljer mellan köp och sälj kurs)

Så kan man dock INTE resonera om det finns ett pris i kr, typ Webhallen, då är det deras kurs på kvittot, och den kostnaden i kr man deklarerar. Får webbhallen dille och ändrar sin valutakurs säg 25% från något "marknadsvärde" och jag ändå väljer att betala med BTC så måste det ju va beloppet på kvittot som redovisas? Kan ju inte gärna säga att jag betalade en 10 000kr varukorg men värderar den bara till 7500kr för deras kurs inte va samma som på någon växlingssida.

Detta är bara filosofiska frågor och jag vill bara höra andras resonemang för att få bättre förståelse, övrig ekonomi är jag insatt i men skatteverket regler gällande känns förhastade och jag har läst domar där folk har köpt hus för 1kr som muta (oftast) och sen fått skatta för uppskattat belopp, men det gäller belopp som går att värdera. Vad är min tavla jag målat i garaget värd? Och om jag bestämmer värdet, vem kan bevisa att den inte är det för mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazzeMan:

Men hade varit intressant att se vad de skulle säga om man säljer BTC till ett belopp som inte stämmer mot valuta kursen, vart man nu hittar en lämplig? Gör man större vinst än man borde och skattar för det, hade de nog inte tackat nej till pengarna och insisterat på att kursen va lägre.

Ett sådant tillfälle är om man köper BTC OTC. Då kan priset variera ganska kraftigt från marknaden, och det är verkligen något Skatteverket borde kunna hantera rätt.

Skrivet av HazzeMan:

Så länge man växlar till sig BTC etc. mot en FIAT valuta så är det ju den kursen som gäller enl. skatteverkets hemsida. Men när man köper varor som inte har ett pris i kr så kan du inte beräkna mellanskillnaden, så köper man 0.01 BTC för 1000kr och betalar med de för en begagnad jacka 5 månader senare, så kan det va en Goose någon haft en vecka, eller något loppisfynd. Nypriset på jackan kan inte ses som försäljningspriset av ens BTC så vilket värde ska man redovisa som produktens värde? Och hur ska säljaren redovisa inköpskostnaden för de 0.01 BTC han fick för jackan? Väljer skatteverket att gå på något marknadsvärde (som för precis alla växel företag skiljer mellan köp och sälj kurs)

Byter du X mot BTC så ser Skatteverket det som om du byter X mot SEK och SEK mot BTC i en veva. Du kan säga att jackan kostar 0.01 BTC, men i skatteverkets ögon kostar den då 720 SEK (just nu) och du byter sen 720 SEK mot BTC. På så vis gör de saker enkelt för dig; Allt de rör och bryr sig om är SEK. I det här fallet skulle det inte hålla vatten om du försökte argumentera att just de 0.01 BTC du tog emot var egentligen bara värderade till 500 SEK er imellan.

Skrivet av HazzeMan:

Så kan man dock INTE resonera om det finns ett pris i kr, typ Webhallen, då är det deras kurs på kvittot, och den kostnaden i kr man deklarerar. Får webbhallen dille och ändrar sin valutakurs säg 25% från något "marknadsvärde" och jag ändå väljer att betala med BTC så måste det ju va beloppet på kvittot som redovisas? Kan ju inte gärna säga att jag betalade en 10 000kr varukorg men värderar den bara till 7500kr för deras kurs inte va samma som på någon växlingssida.

Jag tror inte Webhallen i det här fallet kan diktera växlingskurs heller. Snarare REAr de ut produkten till 25% om du betalar med BTC.

Skrivet av HazzeMan:

Vad är min tavla jag målat i garaget värd? Och om jag bestämmer värdet, vem kan bevisa att den inte är det för mig?

Enligt Skatteverket, vilket är det enda som spelar roll i det här sammanhanget, är den värd vad du tar emot i gengäld för tavlan, och det du tar emot har förhoppningsvis ett markandsvärde.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

@gibbon_:

För det första intressant med din växelkurs, för jag googlade "1000kr till BTC" och valde första sidan som kom upp efter annonserna (coinmill) och de värderade till 0.001 BTC för 1000kr. Vet inget om dem, men tror inte alla handläggare på skatteverket har intresse att kolla något 10tal sidor för att få fram ett snitt för varje enskilt fall och datum, så inte omöjligt att de gör en snabb slagning och får upp samma sida som mig och nöjer sig med det för att göra ett avslag?

Men OM webbhallens kurs inte är i enlighet med någon växelkurs, hade ni då gått på varans pris eller valutakursen? Jag skulle ju kunna sätta upp en blocket liknande annons sida där man kan välja fast pris i kr och i BTC själv, Personligen skulle jag (som säljare) kanske hellre ta en betalning i kr men kan ta btc om jag tjänar lite extra på det. Och är hemsidan upplagd så att priserna inte uppdaterar sig vid kurs förändring och valutan(priset) man väljer att betala i sätts över direkt till säljarens konto/wallet. Får man ett kvitto från hemsidan där annonserad varas pris står i BTC och kr så måste det ju hålla vid en revision? Klart så skulle det kanske vara en nackdel för säljaren och alla kanske inte nappar på det men detta är hypotetiskt för argumentet skull.

Och hur skulle ni deklarera det om ni donerar btc till någon som streamar på Twitch? Donerar man borde man ju gå efter kursen som om man skulle ha fått betalat en annan säljare för samma mängd BTC, för ett snitt mellan köp och sälj gör ju att riktiga växlingar inte kan använda den exakta kursen man köpt/sålt för? Och hur skulle bokföringen se ut om ett företag har fakturerat 0.01btc och redovisat 1000kr ett annat bolag tar emot 0.01btc och redovisar 720kr?

Och skaffar jag ett konto på typ Localbitcon, så får väl jag själv välja kurs? Sett att det skiljer upp emot 60% mellan olika säljare!! Jämför man högsta inköps priset och lägsta säljpriset skiljer ännu mer! Alla svenska växlings hemsidor har ju en stabil kontakt med skatteverket med id verifierade konton så ett intyg på vad transaktionens belopp faktiskt var borde vara ganska enkelt att styrka? Jag antar att de kontona inte är skapade för skatteplanering så det borde ju vara ett legitimt köp?
Så man borde kunna göra konton och med hjälp av dem, och använda vid betalning för att minska t.ex vinstskatt alt, avdrag vid förlust? Har inte riktigt listat ut om bägge kan tjäna på det på ett "gråzon lagligt" sätt men köparen kan absolut via växling få tillbaka en del av köpekostnaden i avdrag.

Och efter ha läst skatteverkets hemsida ex antal gånger så inser jag att alla exempel innehar någon form att försäljning, växling, ersättning för tjänst eller vara. Men hittar inget exempel eller klartext att det står att man ska deklarera enbart köp om man bara behåller dem. Antar att jag bara missat det?

Jag har mailat skatteverket och frågat vilken kurs man ska gå efter eller om det är den faktiska kurs som blev vid transaktionen som ska redovisas. Får se om jag får något svar så publicerar jag det direkt!

Permalänk
Medlem

@HazzeMan: Eh nu tycker jag nog du ställer till det mer än nödvändigt. Det mesta du nämnde nu täcks av det vi pratade om tidigare. Summa summarum, det finns en global växelkurs, och du förväntas hålla dig till den. Att du kan googla upp en annan kurs ändrar inte på det. Gör du ett byte där BTC är inblandat, då är värdet på den BTC enligt marknadsvärdet, och inget annat. Undantag görs möjligen om det är ett direkt byte av SEK mot BTC, tex OTC eller ja kanske localbitcoin tom.

Hur du vs. den du handlar med möjligen redovisar annorlunda berör inte dig för övrigt. Ni förväntas redovisa rätt för er själva bara.

Vidare har du inte missat något vad gäller deklaration av köp. Har du bara köpt BTC för SEK så har du inte gjort någon vinst eller förlust än, och därmed har du inget att deklarera. Skatteverket behöver inte veta att du äger en BTC, de behöver bara veta om du senare gör vinst eller förlust på denna.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Mkt möjligt att jag rör till det för mig, men vem bestämmer den globala kursen? Vart hittar jag den, och vem har bestämt den?

Och om jag köper av en person som inte håller den kursen, vilket alla uppenbarligen inte gör om det skiljer runt 60% mellan olika aktörer på samma sida, i det här fallet localbitcoin. Jag borde ju redovisa det exakta beloppet jag har betalat och sålt BTC för och inte vad en generell kurs är?

Så väljer jag en dyr ”säljare” ist för en billig ”säljare” av BTC så borde jag ju få olika i vinst när jag säljer? Jag borde väl ha någon form av lagstöd att sälja mina BTC till ett överpris och underpris? Självklart inte extremfall som 1BTC för 1kr men om jag och en vän köper samma dag men av olika säljare och säljer samma dag till olika säljare måste vi ju KUNNA få olika resultat? För köper han samma mängd än mig men 60% dyrare så får vi olika summor även om vi säljer för samma? Eller kommer skatteverket neka bägge och säga att vi ska ha samma?

Så frågan är: om det är så som marknadsvärdet är det som ska räknas på så tjänar ju någon av oss på det, om det är individuellt efter faktiskt köp går det ju oxå tjäna på det? För man kan ju inte kräva den som gör ett fynd att taxera upp sitt köp, och sen va helt ok om någon gör en dålig växling till högre än marknads pris och låta det va kvar?

Det är den biten jag inte förstår? Är det marknadsvärde eller faktiskt värde som ska deklareras för är det marknadsvärde så behöver de ju inte kvitton, så tror inte riktigt att det är så enkelt som du påstår? Förklara gärna eller ge mig exempel för har som sagt ingen tidigare erfarenhet av BTC deklarering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som sagt om du köpt en BTC på localbitcoin där värdet skilde sig en aning från marknadsvärde, då borde du kunna deklarera det som så. Varierade priset med 50% skulle det nog höjja ögonbryn. När jag nämner globala kursen, aka markandsvärde, så pratar jag om ett snitt på olika marknader runt om världen. Det är ingen som dikterar det värdet, men ser du 1 BTC gå för 10000kr på bitstamp så kommer den gå för runt samma värde även på kraken.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Och är det så att det finns ett marknadsvärde, hur gör växel företag när de redovisar? Köper de och säljer säg exakt 10 BTC på en dag så är ju marknadsvärdet samma och de har inte gjort någon förtjänst? Känns inte så troligt, isf ska jag starta ett direkt för Forex går ju rätt bra och de växlar ju pengar hela tiden och svårt att tro att de inte redovisar varje öre som går in och ut? Finns ju riktvärden som man ser på nyheterna men när fick man växla pengar efter den senast? De måste ju göra vinst någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min tankegång var nog fast i tidigare diskussioner vi hade. Visst, om du köper BTC på coinbase tex så betalar du lite premium, för att de har satt priset så. De följer visserligen marknaden + några procent, men kanske de inte alls behöver. Köper du en BTC för dubbla priset och har bevis på det, då är det väl som sagt fritt fram för dig att möjligen göra en väldigt dålig affär. Gör du dessa konstiga affärer flera gånger om och berör dig med stora belopp, då kanske det börjar höjja ögonbryn. Klart du säkert får göra så, men tidigare var du inne på tankar om skattefiffel (ingen anklagelse, allt är hypotetiskt här) och där någonstans i den gråzonen räcker det kanske inte längre att bara ha ett kvitto från din vän att han köpte BTC från dig för 1kr styck.

Vidare angående marknadsvärde, den viktigaste poängen jag ville göra tidigare var att det finns en global kurs som styrs av markanden, och är det svårt att prissätta det som ingår i din handel, då förväntas du nog använda marknadsvärdet. Tex. med din tavla, eller om du byter BTC mot ETH.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell