Blizzards jobbannons antyder om nytt Diablo till PC och spelkonsoler

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Blizzards jobbannons antyder om nytt Diablo till PC och spelkonsoler

Ryktena om ett Diablo IV stärks ytterligare i och med en jobbannons på Blizzards webbplats, där företaget söker personer med erfarenhet av rollspel för PC och spelkonsoler.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Taeby
Registrerad
Feb 2006

Varför göra till PC, har inte folk mobiltelefoner?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

only 90% DLC ! är skeptisk men man kan ju hoppas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av ludZ:

Varför göra till PC, har inte folk mobiltelefoner?

LoL precis...
Ne skämt o sido Diablo är en av de bästa spelseriena någonsin och vi trogna fans förtjänar en uppföljare. 3an var intressant ett tag men sen dog det..
Ge oss 4an helst igår!

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016

Bara att hålla tummarna!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Hoppas de sparkat alla WoW-utvecklare från Diablo-avdelningen.

Dags att gå tillbaka och återfå utvecklare med gothic/mörk tema. Detta gillas!

Dator: i7 4960x | 32GB | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av eXpander_:

Wat... Det är ju knappast utvecklarna som bestämmer sådant, det är art- eller creative director o.s.v som bestämmer sådant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av eXpander_:

Sen när dansade man på rosor i wow?
Har inte sett en gnutta disney i wow förutom mist of pandaria.

Skickades från m.sweclockers.com

Lian Li PC-o11 Dynamic | Asus Strix Z390-F | Asus ROG Strix 2080 Ti OC | Intel i9 9900k | Corsair V RGB Pro 3200 MHz CL16 | Asus Ryujin 360 AIO

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Bara jag får min Necromancer med en armé av odöda saker så är jag nöjd

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Är folk verkligen taggade på Diablo nå mer? Den serien är död... Det har inte fått något nytt innehåll sedan Reaper of Souls typ. Blizzard känns som ett tomt skal. Hoppas det blir bra när eller om det kommer något men inget jag räknar med.

▪ i7-6700K ▪ Asus Z170-A ▪ 16GB 2800MHz ▪ Gainward GLH 1080 ▪ 400GB NVMe ▪ Win 10 Pro ▪

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Nima2001:

LoL precis...
Ne skämt o sido Diablo är en av de bästa spelseriena någonsin och vi trogna fans förtjänar en uppföljare. 3an var intressant ett tag men sen dog det..
Ge oss 4an helst igår!

Håller med till fullo... ett par säsonger i D3 sen har det bara varit samma sak hela tiden.
WE DEMAND REDEMPTION!

Skrivet av enbom:

Är folk verkligen taggade på Diablo nå mer? Den serien är död... Det har inte fått något nytt innehåll sedan Reaper of Souls typ. Blizzard känns som ett tomt skal. Hoppas det blir bra när eller om det kommer något men inget jag räknar med.

Absolut! Kör Diablo2 än idag och har varit taggad sen diablo 3 " floppade " men självklart så känns det som att "diablo IV" kommer vara antingen jättebra, eller sista spiken i kistan. Hoppas på det förstnämnda.

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W | Logitech G910 Orion Spark | Steelseries Rival 710 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Farthinder:

Absolut! Kör Diablo2 än idag och har varit taggad sen diablo 3 " floppade " men självklart så känns det som att "diablo IV" kommer vara antingen jättebra, eller sista spiken i kistan. Hoppas på det förstnämnda.

Ja Diablo 2 hålls ju vid liv av moddare. Median XL och Path of Diablo exempelvis. Inget som Blizzard gör för att utöka grundspelet då det är 18 år gammalt.

▪ i7-6700K ▪ Asus Z170-A ▪ 16GB 2800MHz ▪ Gainward GLH 1080 ▪ 400GB NVMe ▪ Win 10 Pro ▪

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Ryssfemma:

Wow har inte haft något "vuxet" tema sedan släpp.
Pratar inte enbart om grafiken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Diablo 3 var kul i en vecka. Eller hur lång tid det nu tog innan man hade spelat igenom det.

Skulle vilja se något helt nytt ifrån dem, med ny story. Istället för att hålla sig kvar i samma gamla hjulspår.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006

Detta ska bli sjukt intressant! Har spelat så mycket path of exile i hopp om ett bättre diablo 2, ska bli kul o se vad blizzard kan knåpa ihop

Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V3 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900
Lavender | Custombygge i Lian Li PC-Q37

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Okt 2006

Man kan ju alltid hoppas. Men även om dom gör ett väldigt efterlängtat D4 har jag låga förhoppningar på spelet, så slipper man bli besviken

Antec P280 - i7 3930k @4.6GHz - Noctua NH-D15 - Corsair Vengeance LP 16GB @1866Mhz - KFA2 GTX 1080 EX OC @2025Mhz - Asus Rampage IV Extreme - Seasonic Focus 750W Gold - Samsung 840 EVO 250GB - Samsung 850 EVO 250GB - ASUS VG248QE

Define R3 - i7 2600k - Corsair Vengeance 16GB 1866Mhz - Radeon R7 240 - Gigabyte Z68-UDH-B3 - Samsung EVO 850 250GB - Seagate Barracuda 1TB - WD Red 3TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av AdoringFan:

Wow har inte haft något "vuxet" tema sedan släpp.
Pratar inte enbart om grafiken.

vilket var det "vuxna" som var där när det släpptes då?

CPU: R7 1700 @3.8GHz | GPU: EVGA 1080 Ti SC Black Hybrid(2x SilentWings 3 Highspeed)(core: 1627 MHz, Mem: 11208 MHz) | MB: MSI X370 Gaming Pro Carbon| RAM: 2x8 GB G.Skill Ripjaws V @3200MHz CL14|Cooling: Fractal Design Celsius S24 (Corsair ML120)|PSU: EVGA Supernova G3 750W|SSD: Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 950 pro 512GB + Samsung 850 EVO 500GB + Intel DC S3510 480 GB + 850 EVO 2TB|HDD: WD Black 1TB|FANS: Corsair ML140 x2|CASE: Fractal Design Meshify C|RGB: 4x Phanteks Halo + LED-slinga + GPU-holder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Jan 2010

Blizzard fördummade spelarna totalt i D3 typ bara sparka och spring inge tänka , ska det vara nåt så måste det gå mera i stil med D2 där man fick lägga lite energi och tanke för att gubben skulle bli bra.

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av dlq84:

Wat... Det är ju knappast utvecklarna som bestämmer sådant, det är art- eller creative director o.s.v som bestämmer sådant.

Skrivet av Ryssfemma:

Trampade jag på en öm tå? WoW är inte Diablo, slut punkt. WoW-grafiken är alldeles för "cartoonish" med fjantig grafik, gjorda för barn. "Utvecklare" menas inte bara programmerare, utan allt däromkring.

Jag vill ha tillbaka det mörka temat som fanns i D1, känslan när man gick i de mörka "catacomberna" och var livrädd för vad som ska komma härnäst, vem är denne "Butcher" som jag ska dräpa; "Please, listen to me. The Archbishop Lazarus, he lead us down here to find the lost prince. The bastard lead us into a trap! Now everyone is dead... Killed by a Demon he called the Butcher. Avenge us! Find this Butcher and slay him, so that our souls may finally rest..."

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Jag är taggad på ett nytt Diablo, men tveksamt om det kommer hålla liknande klass som D2. Bara det är bättre än 3an så blir jag nöjd.

Lirade igenom 2an nyligen med @jacob och @klorixx. Fortfarande lika roligt som för snart 20 år sen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2002

Längtat efter ett bra Diablospel lääänge och då tycker jag ändå att D3 har fungerat som tidsfördriv - mediokert sådant iofs.
Men lite mer straff önskar jag att potentiellt D4 kommer bli. Det ska inte gå att bara återgå till att slakta direkt efter du dött. Gör du fel i planeringen för stats/skills ska du inte oändligt kunna ändra på det utan kostnad eller konsekvens! Japp, låter som att jag vill ha tillbaka D2 - och det är väl inte långt från sanningen

-:| i7-3930K | P9X79 Deluxe | 32GB 1600Mhz | Corsair TX750W |:-
-:| Ryzen7 2700X | Strix x470-I | 32GB 3200Mhz | GTX1070 | EVGA G2 550W |:-
-:| Citera för svar |:-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av Ryssfemma:

WoW är och har alltid varit 100% cartoon grafik precis som Overwatch och Fortnite. Det är bara det att så kallade gamers tycker cartoon-stilen är snygg och bra om det råkar vara Blizzards logga på spelet.

Intel Core i5 8400 * Corsair LPX 16GB 3000MHz * MSI Z370 Gaming Pro Carbon * Gigabyte Aorus GTX 1080Ti * Samsung 970 EVO 500GB + Samsung 850 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 500GB * Fractal Design Define S * Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Vi skämtade här om att det kanske är en portning av Diablo Immortal till PC och konsol. Hade varit lite roligt, tror inte Blizzard hade överlevt reaktionen det skulle leda till. Hoppas vi inte behöver vänta alltför länge på ett avtäckande, om det nu är Diablo 4.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jan 2008

Om 4an lyckas fånga stilen från Diablo ll act 1 och katakomberna från 1an så är jag glad! Även Grim dawn är en bra inspirationskälla för utomhusmiljöer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av veckans:

WoW är och har alltid varit 100% cartoon grafik precis som Overwatch och Fortnite. Det är bara det att så kallade gamers tycker cartoon-stilen är snygg och bra om det råkar vara Blizzards logga på spelet.

Typiskt diablofans och agera edgelords, ni är inte med i en undergroundrörelse för att ni bojkottar den typen av grafik. Wow’s grafik har sin charm och även overwatch.

Man tycker synd om mer allt mindre, skaffa er en telefon och spela Immortal

Lian Li PC-o11 Dynamic | Asus Strix Z390-F | Asus ROG Strix 2080 Ti OC | Intel i9 9900k | Corsair V RGB Pro 3200 MHz CL16 | Asus Ryujin 360 AIO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av enbom:

Ja, bara för att färre spelar ett spel eftersom de är klara/nöjda med den senaste delen betyder det ju att man inte är taggad på nästa del?

....The Witcher 3 tex. Vem ville ha det liksom? The Witcher 2 var väl heldött bland folk innan det kom. Vi ska ju inte ens snacka om Red Dead 2. Inte en själ som sett fram emot det för Red Dead 1 är ju helt avdankat och dött ute i stugorna nu

Skämt åsido, tror du fattar min poäng. Fansen finns och längtar i allra högsta grad trots att många är rätt klara med D3. Kollar vi på tiden mellan D2 och D3 är vi väl fortfarande inte uppe i samma tid. Om Google inte ljuger så var det tolv år mellan D2 och D3. Elva om vi räknar från Lord of Destruction. Bara gått ca sex år sedan D3 släpptes. Fyra om vi räknar från på RoS. Så det är ingen fara där skulle jag vilja påstå.

Men det är klart att folk vill ha något nu, speciellt eftersom D3 inte direkt föll alla i smaken så för vissa är det 18 år sedan ett nytt Diablo om vi ser det så. Gör de ju dock inte mindre förväntansfulla för det

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i7 3770K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2009

Började spela Diablo 3 igen nyligen efter långt uppehåll. Är fortfarande kul och säsong 16 är igång nu. Känner dock inget direkt behov av ett nytt Diablo. Kanske Blizzard borde fokusera på att förbättra Diablo 3 och göra nya spel som står ut. Med kommande spel såsom Cyberpunk 2077 så kommer ribban att höjas. De som inte hänger med då blir kvarlämnade. Det enda jag kan se Blizzard tillverka just nu är 'remasters' av äldre titlar. Du kan endast mjölka en ko så pass många gånger.

P67A-UD4-B3 λ i5 2500K λ Freezer 7 Pro Rev. 2 λ Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB λ Corsair 4GB XMS3+HyperX 8GB x2 λ Samsung 750GB λ Maxtor 250GB λ Intel 330 180GB λ Asus Xonar DS λ Fractal Design R2 λ LG 23" W2363D 120HZ λ Logitech G500 λ Steelseries 6Gv2 λ Qpad QH-90 Pro λ Steelseries QcK+ SK Gaming Limited Edition Mouspad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av enbom:

Och pvp som dom lovade, inte spelat på länge, men kom arena pvp ut?

Live for fun, Loyal to none

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Ryssfemma:

Typiskt diablofans och agera edgelords, ni är inte med i en undergroundrörelse för att ni bojkottar den typen av grafik. Wow’s grafik har sin charm och även overwatch.

Man tycker synd om mer allt mindre, skaffa er en telefon och spela Immortal

Rant on
Diablo ska inte ha någon jävla "charm", det ska vara mörkt och ondskefullt!
Rant off

Seså, det här är såklart min subjektiva åsikt om WoW och Diablo. Ta inte åt er!

Ha en trevlig dag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av zin_90:

Började spela Diablo 3 igen nyligen efter långt uppehåll. Är fortfarande kul och säsong 16 är igång nu. Känner dock inget direkt behov av ett nytt Diablo. Kanske Blizzard borde fokusera på att förbättra Diablo 3 och göra nya spel som står ut. Med kommande spel såsom Cyberpunk 2077 så kommer ribban att höjas. De som inte hänger med då blir kvarlämnade. Det enda jag kan se Blizzard tillverka just nu är 'remasters' av äldre titlar. Du kan endast mjölka en ko så pass många gånger.

Jag må ha höga förhoppningar om cyberpunk 2077 men hur kan du vara säker på att spelet blir bra?

| 4670k | Asus maximus VI hero | corsair xms3 ddr 1600 | Sapphire R9 290 med EK block | Corsair HX 750 | Alphacool ut60 240 | Alphacool ut60 360 | | XSPC vario acrylic tank | Ek supremacy | Samsung 840 evo 250GB | Sennheiser HD650 | Beyerdynamic dt880 premium | Bottlehead Crack | Odac | Starving Student | AMB M3 |