Vilken DJ butik/nätbutik ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Vilken DJ butik/nätbutik ska jag välja?

Hejsan

Jag har sedan 1 år tillbaka hållt på med att DJ:a och har nu bestämt mig för att köpa egen utrustning

De jag undrar är vilken butik som är bäst inom dessa typer av produkter? Har kollat på både Ljudia, DJ-SERVICE och Musikcentralen och alla har bra betyg på prisjakt men vill gärna höra era erfarenheter samt tips om vilken som kan va bra

Hade tänkt mig en Pioneer DDJ-400 DJ kontroller.

Tack på förhand

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 5700X3D / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Spire och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 4x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Corsair Harpoon TGB Pro / TB: Logitech G610 / Ljud: Audio Pro A28 med Focal Cub Gen1/ Skärm: Lenovo Legion Y34WZ-30

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Hejsan

Jag har sedan 1 år tillbaka hållt på med att DJ:a och har nu bestämt mig för att köpa egen utrustning

De jag undrar är vilken butik som är bäst inom dessa typer av produkter? Har kollat på både Ljudia, DJ-SERVICE och Musikcentralen och alla har bra betyg på prisjakt men vill gärna höra era erfarenheter samt tips om vilken som kan va bra

Tack på förhand

Jag tycker om Thomann, det är en bra affär och kunnandet är bra där också om något skulle strula.
Ljudia har trevliga högtalarelement, förövrigt vet jag inte så många fler ställen.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

@Lifooz: Tack för tipset

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 5700X3D / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Spire och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 4x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Corsair Harpoon TGB Pro / TB: Logitech G610 / Ljud: Audio Pro A28 med Focal Cub Gen1/ Skärm: Lenovo Legion Y34WZ-30

Permalänk
Medlem

Kan inte säga något särskilt om just DJ-produkter men har handlat för flera hundratusen på Thomann och har inga problem med dem. har bland annat köpt en pioneer djm 900 och 2x CDJ-2000 nexus här.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

DJ-Service är riktigt grymma. Thomann likaså. Thomann har dock begränsat med Pioneer-DJ-grejer, så kolla det först

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

DJ-Service är riktigt grymma. Thomann likaså. Thomann har dock begränsat med Pioneer-DJ-grejer, så kolla det först

Ja jag märkte de vilket är en fet nackdel då jag vill implementera mig på Pioneer standarden så jag redan kan allt om man nu skulle lyckas komma in o spela på klubbar Men va bra 1 extra poäng till DJ-Service då. Om ingen annan övertalar mig så lär de bli just dem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Thomann är ett bra alternativ, om du inte har någon butik i närheten som har ett bra utbud.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Thomann är ett bra alternativ, om du inte har någon butik i närheten som har ett bra utbud.

Jo de är dem, dock så har dem inga Pioneer kontrollers (förutom en dock så var den för dyr och den var för Serato DJ) så dem går bort tyvärr :/

Visa signatur