Hur köra 32-bit program i 64-bit Windows?

Permalänk
Medlem

Hur köra 32-bit program i 64-bit Windows?

Hej
Jag har en gammal fin CD- skiva. A10_Cuba från AktiVision. När jag försöker installera det får jag svaret går ej eftersom jag har 64-bit jag måste ha 32 bit. Har försökt komma runt insatallations programmet och gå direkt på Setup, men samma resultat. Kan man tala om för windows att köra i 32 bit eller måste jag skapa en ny partition med windiws 32 ????
Mvh Roland

Permalänk
Medlem
Skrivet av rajo6se:

Hej
Jag har en gammal fin CD- skiva. A10_Cuba från AktiVision. När jag försöker installera det får jag svaret går ej eftersom jag har 64-bit jag måste ha 32 bit. Har försökt komma runt insatallations programmet och gå direkt på Setup, men samma resultat. Kan man tala om för windows att köra i 32 bit eller måste jag skapa en ny partition med windiws 32 ????
Mvh Roland

Är du säker på att det är ett 32-bitars program på din CD-skiva? Låter precis som ett fel man kan få om man försöker köra gamla 16-bitars programm på 64-bitars Windows. 32-bit Windows har stöd för 16-bits program, men inte 64-bit Windows.

https://support.microsoft.com/en-us/help/896458/64-bit-versio...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rajo6se:

Hej
Mvh Roland

Du är medveten om att du grävt upp en 5 år gammal tråd, och personen du taggat inte varit inloggad sedan 2014? Men men:

Du kan starta program i kompatibilitetsläge. Gör en genväg till programmet, sen kan du redigera genvägen och välja kompatibilitetsinställningar. Prova det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Hedersmedlem

@rajo6se *Utbruten tråd*

Tror du får bättre svar här
Välkommen till Sweclockers!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...