Ingen internet anslutning genom min Router
Hej! Jag satt och kollade på HBO genom min chromecast och helt plötsligt så försvann min internetanslutning genom Routern(Technicolor TG799vn V2).
Jag har fortfarande internet från Mediaboxen(Raycore) när jag kopplar direkt till min stationära dator.
Jag har redan testat att fabriksåterställa routern, starta om mediaboxen vid flera tillfällen utan något lyckat resultat.
Routern kommer från Comhem men bytte sedan till Bahnhof som jag använder nu. Har inte haft några problem med internetanslutningen innan, vet att de inte är den snabbaste routern men har endå fungerat och har fått slut på ideér efter att startat om och fabriksåterställt vid flera tillfällen nu idag.
När jag loggar in som admin på routerns inställningar via mitt wifi så säger den att Wlan fungerar men under Internet och anslutningsinformation så står de följande:
Länkstatus: Kontaktar DHCPv4-server...
IPv6 bortkopplad
sista felmeddelandet: IPv6 har inaktiverats i detta gränssnitt
Inställningar för anslutning
typ: IPoE
TCP/IPv4-inställningar
IPv4-läge: Aktiverad
IPv4-adress: -
IPv4-standardgateway: -
Primär DNS: -
Sekundär DNS: -
Jag testade att aktivera IPv6 men gjorde ingen skillnad så avaktiverade de igen eftersom jag aldrig aktiverat det från första början.
Som sagt, har slut på ideér och är inte särskillt kunnig på nätverk så om någon vet vad de kan vara som spökar så hade ja uppskattat all hjälp!
tack på förhand!
hälsningar
EDIT: Har fiber från Bahnhof 100Mbit om de är till någon hjälp. Min TV fungerar som går via mediaboxen, har kopplat den förbi routern då routern kommer från Comhem som sagt.