Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jun 2011

Vilken IPTV-box?

Är ju en djungel med boxar, men vilken fungerar bäst i dagsläget ang kanalbyten, EPG, Linuxbaserade vs Android `?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av peckapecan:

Är ju en djungel med boxar, men vilken fungerar bäst i dagsläget ang kanalbyten, EPG, Linuxbaserade vs Android `?

Jag har det jag fick av Telia, den är Linuxbaserad och heter Motorola VIP 1003.
Den känns lite slö så så jäkla VIP är den inte.

/Lifooz

Frer8833:
"Jag läste nyss att det behövs hdmi 2.1 eller DP 1.4 för att överföra 4k 120hz till TV-n från datorn. Då behövs också Nvidias senaste starkaste GPU RTX 6000 som har DP 1.4 och nån nyaste starkaste, tror jag, dator-CPU. Har TV-toppmodellerna som du nämnde hdmi 2.1 eller dp 1.4? Annars får jag glömma på ett tag att spela på 4k 120hz. Swedx har paneler på 4k 120hz (visste du inte detta?) men de har bara hdmi 2.0, så jag skrev till dem att uppdatera display-kontakten."
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2006

Jag körde iptv via min nvidia shield TV, bra prestanda, snabb när man byter kanaler osv. Ser sällan på TV så slutade med iptv då Netflix duger för dom få conger man hinner kika på tv men i det stora hela var jag väldigt nöjd med shielden + kodi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Du kan inte nöja dig med nån av de existerande trådarna? Tex:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1493824-android-box-fo...

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, WD Blue 250 GB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& ett antal enkortsdatorer med div användningsområden).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jun 2011

@MatteN:

Alltså,,, är det lönt dryga sig...

Det har ju förmodligen kommit nya boxar ex Formuler Z8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
VIlhelmina
Registrerad
Jun 2006

Jag köpte Formuler z7+ på Ebay för två veckor sedan.
Jag skulle ge den 10/10. Det stod mellan denna och Nvidia shield men den är dubbelt så dyr.

Jag betalade 1000:- på Ebay . De
Prestandan är grym, du laggar aldrig fast i några menyer.
Jag har kopplat in min externa HDD på 2tb och spelar upp alla filmer, Kodi ordnar upp mitt bibliotek med skivomslag och undertexter b.la.
Bilden på IPTV är klockren, precis lika bra som farsans bild och han har parabol.

Android 7.0 gör att du kan tänka hem vilka appar du vill i princip. Den har blåtand så du kan koppla in trådlös handkontroll och ladda hem Nintendo emulatorer och spela. Du laddar hem appar som netflix, Kodi, mm och du har hela ditt mediala-biblitek tillgänglig vid ett enda knapptryck.

Fjärrkontrollen till z7+ kan du programmera till tv, dvs jag startar och stänger av TVn med boxens fjärris.
Med z7+ klarar du dig en par år till så jag skulle fortfarande rekomendera z7+ före 8an.

En sak till, den spelar upp 4k material både från HDD och internet laggfritt. Jag rekommenderar denna produkten och hävdar att du har svårt att hitta liknande prestanda för pengarna. Köp!
Efter 2 veckors användande hittar jag inget att klaga på. Kolla Youtube, där finns mycket info om denna boxen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hey boiy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2010

@Ynnoj:

Hur gör man får att styra TV:n? Föräldrarna har en Philips.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
VIlhelmina
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av maximm:

@Ynnoj:

Hur gör man får att styra TV:n? Föräldrarna har en Philips.

Ursäkta kan du utveckla det där? Du vill programmera knapparna på kontrollen? Har du en formuler z7+?! Isåfall vänd på kontrollen så står det där. Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Hey boiy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2010

@Ynnoj: Precis, vill programmera. Har en Z8.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2005

Apple TV4 kör jag med. Funkar bra och är lätt för sambon också vilket var ett krav för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jun 2002

Jag kör Xiaomi Box 4K och den tycker den funkar bra! Den har även inbyggd chromecast vilket är en trevlig funktion om man vill ha det.

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -Palit 1060 6gb