Helt ny SSD redan döende?

Permalänk
Medlem

Du kanske har missat att installera Samsungs nvme driver?
https://s3.ap-northeast-2.amazonaws.com/global.semi.static/SA...

Har du installerat SATA-drivrutinerna till moderkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prixm:

Någon dag efter trådstarten så gick jag till webhallen och bytte till mig en ny, dom såg inga fel, precis som jag. Det är precis som förut, fortfarande samma problem.

När jag laddar ner spel på steam så laddas dom inte ner ordentligt, och det tar en evighet att allokera utrymme, så varje gång jag laddat ner och installerat klart det måste jag verifiera filer och det saknas alltid, och jag måste ladda ner och installera spelet minst 1-2 gånger till genom att verifiera filer tills det fungerar, ett spel på 30gb kan med andra ord ta 10 timmar att installera istället för dom 45 min det kanske tog innan. Jag har försökt förstå, men jag förstår inte.

Låter som felet inte var disken... Men som föreslagits testa annan port, eller ev testa disken hos någon annan!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk

Har du rensat cache i steam?

Varit för ett par gånger att jag fått fel i cachefilen för steam vilket skapat iaf liknande de problemen du beskriver.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows