Permalänk
Inaktiv

Blev ingen vidare bra sommar, ca 1 vecka med närmare 30 grader och de var jobbigt, har hellre en normal sommar med ca 25 grader, inte kul när de är så varmt att inte ens moped körning i 60 med shorts och T-shirt svalkar, är bara för varmt helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Då är följdfrågan, blir det en kall vinter me snö?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Då är följdfrågan, blir det en kall vinter me snö?

Hoppas jag inte, finns inget mer deprimerande än snö och snålblåst. Däremot får det gärna komma regn, så vattenmagasinen fylls på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Då är följdfrågan, blir det en kall vinter me snö?

Hoppas det, tycker vinter är den skönaste årstiden på året. Så ju mer snö ju bättre säger jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om Greta lyckas så blir det en normal kall regnig sommar nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hoppas det, tycker vinter är den skönaste årstiden på året. Så ju mer snö ju bättre säger jag

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Lättare att värma sig i kylan än att svalka sig i värmen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Irre:

Om Greta lyckas så blir det en normal kall regnig sommar nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Du verkar inte riktigt förstå hur stor vår planet är. Det går otroligt långsamt att förändra vårt klimat.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av klirre:

Hoppas jag inte, finns inget mer deprimerande än snö och snålblåst. Däremot får det gärna komma regn, så vattenmagasinen fylls på.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, regn är mysigt när man ligger i soffan, hatar snö och kyla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Håller med. Lättare att värma sig i kylan än att svalka sig i värmen.

👌

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tyckte det var en bra sommar. Inte många olidligt för varma veckor. Men just nu är det perfekt att springa då man inte blir så trött av värmen och slipper hinka i sig vätska.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Varit bra även 2020 tills nu. Två dagar kvar med 27-28 grader utan vind man får genomlida. Men gillar heller inte det väder som väntar f.o.m lördag med regn och 17 grader. Finns det ingen termostat man kan köpa som man ställer på 22 grader utomhustemperatur hela sommaren

I alla fall är mornarna fantastiska just nu om man löper, joxar i trädgården eller vandrar så det blir att jag väntar på nästa morgon efter att klockan slagit 11.00 (jag har semester som tur är).

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Varit bra även 2020 tills nu. Två dagar kvar med 27-28 grader utan vind man får genomlida. Men gillar heller inte det väder som väntar f.o.m lördag med regn och 17 grader. Finns det ingen termostat man kan köpa som man ställer på 22 grader utomhustemperatur hela sommaren

I alla fall är mornarna fantastiska just nu om man löper, joxar i trädgården eller vandrar så det blir att jag väntar på nästa morgon efter att klockan slagit 11.00 (jag har semester som tur är).

Du kan flytta till Bogotá så kommer du vääldigt nära iaf, helt stört hur lite temperaturen diffar där https://es.wikipedia.org/wiki/Bogot%C3%A1

Permalänk
Inaktiv

33 här idag, fyfan alltså,

Permalänk

Låter ju som att ni lider här, men samtidigt så har jag turen att bo i skärgården så kanske därför jag inte klagar. 🙃

Permalänk
Medlem

Har lägenhet UTAN kvällssol. Underbart. Vädrar hela natten och håller stängt på dagen. Är 21c ungefär på morgonen vid 7 och stiger sakta under dagen. Blir först 30c i lägenheten mot 17 tiden och då är det ingen sol i lägenheten. Funkar rätt hyffsat På dagen ställer man en skål med is (tips är att frysa in en matlåda med vatten, blir som ett stort isblock) och lägga framför en bordsfläkt, ger faktiskt skön svalka!

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Medlem

Undrar hur jag ska klara mig på semestern. På jobbet är det svalt och skönt, imorse när jag gick upp så var det 29-30°C i rummet.

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: Det är en jäkla skillnad på att bo vid kusten jämfört med inåt landet. Jag är uppvuxen några km från sydöstkusten, där är värmen inte alls lika jobbig och tryckande vid denna årstiden. Det är inte förrän i augusti när Östersjön värmts upp under hela sommaren som temperaturen når 30°. Nu bor jag 10 mil från havet (fågelvägen) och skillnaden är enorm. På vintern är det mycket kallare och på sommaren varmare. Temperaturförändringarna är snabbare med. Stor skillnad på inlands- resp. kustklimat.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ja nu längtar man fram till den kalla delen av året igen.

Som sagt så är det ju inte några som helst problem att värma sig. Bara o klä på sig lite extra när man ska gå ut.

Nu i den här värmen så hjälper det ju inte om man så är helt naken... det går inte att göra ett skit ute nu. Har en hel del utejobb som får skjutas på tills det blir lite svalt igen.

Permalänk
Medlem

@Exxovion: Tja, sova går nog? Just nu är det 18°C ute här, fortfarande mellan 29-30°C inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

@Exxovion: Tja, sova går nog? Just nu är det 18°C ute här, fortfarande mellan 29-30°C inne.

Har samma problem.. Fönstret öppet med en fläkt riktad inåt, men det hjälper inte för 5 öre.

Jobbigt som fan bara med all mygg

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har samma problem.. Fönstret öppet med en fläkt riktad inåt, men det hjälper inte för 5 öre.

Jobbigt som fan bara med all mygg

Man kan köpa/bygga myggfönster eller köpa såna här:
https://www.sparnet.se/hemmet/magnetiskt-myggnat-forsluts-aut...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Du kan flytta till Bogotá så kommer du vääldigt nära iaf, helt stört hur lite temperaturen diffar där https://es.wikipedia.org/wiki/Bogot%C3%A1

Bra tips Men jag tror inte man är välkommen att flytta dit så länge Sverige anses vara ett riskland hos WHO.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Precis hemkommen efter en lätt cykeltur i 28 grader Mölndal-Delsjön-Öjersjö-Gökskulla-Landvetter-Mölnlycke-Mölndal. 4 mil, geografisk höjdskillnad på 145m, men det är kuperat så sammanlagda skillnaden är nog litet mer. (De från Göteborgstrakten har nog en bra idé om den sträckan.)

Bara att dricka mycket före, på vägen och efteråt.

Känns ofta värre med värmen när man går än när man cyklar. Och värmen i stan är också mycket värre än när man är ute på landet.

Permalänk
Medlem

Har varit galet varmt och kvavt senaste dagarna, har inte velat gå ut alls faktiskt.

Permalänk
Medlem

Det är kul hur det bara slår om alltså. Det var inte länge sedan jag gick och frös om fötterna och nu är det 32 grader inomhus.

Permalänk
Medlem

Helt underbart!
Har klagat hela vintern på att det är så jävla kallt så nu ska det njutas
Vi har bara 3 månader sommar....om vi har tur.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Inomhustermometern har visat på som lägst 28,7 (efter korsdragsvädring i >1h) och som högst 31.7 den senaste veckan. Inte ens förra helgen när det regnade och skulle bli svalare gick temperaturen ner under 28-strecket.

Alla persienner nerdragna, dörrarna öppna 90 grader och tre golvfläktar på fullt fräs är det som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Undrar hur jag ska klara mig på semestern. På jobbet är det svalt och skönt, imorse när jag gick upp så var det 29-30°C i rummet.

Har ett par polare som jobbar i ett kök där ACn klackat ihop. De jobbade i över 40 grader igår.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Har ett par polare som jobbar i ett kök där ACn klackat ihop. De jobbade i över 40 grader igår.

Det lär nog var över gränsen vad arbetsmiljöverket skulle anse vara en rimlig arbetsmiljö (om de jobbar i den temperaturen konstant och i ett högre tempo).

Permalänk
Medlem

Redan vid ca 25 grader inomhus kan jag inte längre sova med nån form av täcke eller annat tyg på kroppen. Den gränsen passerades i mitten av maj... Nu har jag 29-30 grader inne och är konstant trött, småsvettig och sitter i bara kalsonger hela dagen (semester, singel). Bor i markplan så kan inte ha fönster öppet för utluft från en AC. Vädra har obetydlig effekt pga att hela lägenheten är i massiv betong och extremt värmetrög - en dörr öppen ut en hel dag sänker tempen ca 1-2 grader, och sen tar det bara runt en timme för den att återgå till det den var innan när jag stänger dörren. Lägenheten har fläktdriven ventilation genom en värmeväxlare ovanför spisen, så inte ens den vägen kan jag vädra ut värmen eftersom värmeväxlaren skickar tillbaks skiten hela tiden...

Nio månader om året är lägenheten perfekt, men under sommaren är den en mardröm.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S