Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

Svenskt Top Gear

https://feber.se/film/art/397607/kanal_5_ska_gra_svensk_versi...

Ja.. va tror ni? Kan det här ens bli bra?
Vilka tror ni det blir som presenterar det?
Ja tänkte direkt Peter sundfeldt från motorjournalen, men han känns för seriös haha

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långtbortistan
Registrerad
Mar 2007

Åh fy f*n, kalkonvarning deluxe!

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Janne Blomqvist, Adam Alsing och Mikael Persbrandt känns som kandidater till att vara programledare. Skulle inte förvåna mig att se en av dem iaf.

i7-4770k | 1080Ti | Noctua NH-D14 | 16Gb DDR3 |
Bahnhof 1000/1000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009

Ser typ bara att det kan bli bra om Filip och Fredrik gör det.

k.

Trädvy Permalänk
Inofficiell ambassadör
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Tyvärr tror jag presentatörerna blir typ Adam Alsing, Titti schults etc. Antagligen personer som har noll bilintresse och är "kända för att vara kända" från något skräpprogram på tablå-TV eller gammel-radio.

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Aug 2009

Tror det kommer kännas väldigt cringe på svenska, även om de hittar programledare som kan vara så utmärkt sarkastiska så att det känns seriöst.

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2002

Lite spännande att artikeln "toppas" av Jeremy, Hamstern och Captain Slow. 🤔
Och texten nämner även den bara dem, skäms dom för nya uppsättningen. 🤔🤔

//Dixon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Jan 2012

Robert Collin, Petra Mede, och Timbuktu är mina gissningar

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Msi GTX 1070 Gaming X - EVGA Supernova G3 750w - Fractal Design C TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2018

För att det skall bli bra måste man hitta en svensk motsvarighet till Jeremy Clarkson.

Skulle vara litet kul med Dolph Lundgren som medverkande i och för sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av ehsnils:

För att det skall bli bra måste man hitta en svensk motsvarighet till Jeremy Clarkson.

Skulle vara litet kul med Dolph Lundgren som medverkande i och för sig.

Bert Karlsson kanske?

Sen vet jag inte om de är så lika...

Men jag vill nog påstå att svenska folket hade haft väldigt svårt att hantera någon så politiskt inkorrekt som Jeremy.

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Känns som ett skitprogram, då passar ju Alsing bra. Att den personen får radio- och tvtid är ett lika stort under som att folk tittar på "Wahlgrens".

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz @14
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix @2.1/12Ghz
Fractal Design Define S(4x BioniX F140mm+1x Noctua NF-A15) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Tror inte det kommer bli bra, undra hur stor del av tittarna som försvann från brittiska Top Gear när Clarkson, May och Hammond slutade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Markaryd
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av zarkov:

Åh fy f*n, kalkonvarning deluxe!

+1

Alla andra varianter av originalet, Top Gear US o Top Gear Australia, har ju bara varit bleka och pinsamma kopior av den äkta varan och detta blir väl ännu en i raden.
Det som gör Top Gear så bra är ju gruppdynamiken programledarna emellan!

(sedan hjälper det ju till att budgeten per avsnitt är väl typ Kanal 5s omsättning per decenium.....)

*rolleyes*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Fy fan.

Det enda Top Gear / Grand Tour har är programledarna, utan dem är det ingenting.

Skrivet av frong:

Känns som ett skitprogram, då passar ju Alsing bra. Att den personen får radio- och tvtid är ett lika stort under som att folk tittar på "Wahlgrens".

Japp, jag fattar inte heller hur folk orkar se på sådant skit hela tiden.

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | Samsung Evo 960 1TB, 2x WD blue 5TB | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Dell XPS 15 2017
Mobil: Oneplus 6 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Baxtex:

Fy fan.

Det enda Top Gear / Grand Tour har är programledarna, utan dem är det ingenting.

Man ska nog inte glömma bort Andy Wilman, även om han inte syns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Baxtex:

Fy fan.

Japp, jag fattar inte heller hur folk orkar se på sådant skit hela tiden.

Jag kan möjligtvis förstå någon tjusning i att kolla på ett program som "Kardashians" då man får följa folk som verkligen har pengar och gör extravaganta saker (tror jag?). Jag har sett ett avsnitt utav Wahlgrens, då fick man se bland annat när Pernilla skulle äta glass och träna typ. Vad i helv... Någon som kollar på Wahlgrens kan gärna upplysa mig om var nöjesvärdet finns

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz @14
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix @2.1/12Ghz
Fractal Design Define S(4x BioniX F140mm+1x Noctua NF-A15) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Shanghai
Registrerad
Dec 2010

Robert Gustavsson och Tony rickardsson som programledare tillsammans med en brud som har koll på bilar!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

@Burks: Blir detta Bosse Bildoktorns comeback. 🤔 Hmmmm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Hm försöker fundera ut vilka som skulle vara kul och se de jag kommer på är typ Erik och Mackan. De behöver vara några med lite energi och som inte är allt för PK-lagda (inte riktigt PK jag söker som ord), de gillar iaf att spränga saker i bitar och släppa loss.

De behöver finnas någon nivå av galenskap. Typ testa hållbarhet på bil genom att putta ned dom från ett stup/sluttning och se vilken som startar.
Eller 20 000krs budget på bilköp och sen sen bila till Afrika.

Om de behöver en tredje så släng in Ola Conny i mixen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

För att maximera genomslagkraften hos medelsvensson så tror jag de väljer en, eller alla av följande:
Sean Banan, Markoolio och Måns Zelmerlöw.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Shanghai
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Burks: Blir detta Bosse Bildoktorns comeback. 🤔 Hmmmm

Jag tyckte mina kandidater var gamla redan, men Bosse, hur gammal har han hunnit att bli?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Om de nu ska ha "några av de största svenska underhållningsprofilerna" som programledare så är risken att det blir ganska kasst. Sundfält och Joppe tillsammans med någon lite roligare person så hade det kunnat bli ganska bra.

Styrkan med (gamla brittiska) Top Gear var ju att de var tre puckon som liksom hade helt olika synsätt på sakerna. May som lite mesig, gubbig, körde långsamt och hade en Fiat Panda privat, mot Clarksons burdusa sätt och lite brittisk nationalism mot Hammonds amerikanska förtjusning och pojkaktighet. Jag har svårt att se några svenska "profiler" som skulle uppnå liknande dynamik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Elektron:

Hm försöker fundera ut vilka som skulle vara kul och se de jag kommer på är typ Erik och Mackan. De behöver vara några med lite energi och som inte är allt för PK-lagda (inte riktigt PK jag söker som ord), de gillar iaf att spränga saker i bitar och släppa loss.

De behöver finnas någon nivå av galenskap. Typ testa hållbarhet på bil genom att putta ned dom från ett stup/sluttning och se vilken som startar.
Eller 20 000krs budget på bilköp och sen sen bila till Afrika.

Om de behöver en tredje så släng in Ola Conny i mixen

CTRL F "mackan".

Erik och mackan hade varit kul tror jag, men lägg till en tredje som kan något om bilar.

I7 8700K, Asus GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Plats
Edsbyn
Registrerad
Sep 2011

Detta förde mina tankar tillbaka till den svenska versionen av "Wheeler Dealers" med Kenneth Tonef som programledare. Vilken flopp alltså.. Hoppas detta går bättre

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- FD Define C - MSI X299 SLI Plus - i7 7800X + Corsair H110 - Kingston HyperX 3200mhz 2x8GB - Corsair RM750x - GTX 1080 - Samsung 970 Plus 500GB + Intel 660P 1TB -
Bärbar: Asus ZenBook UX430UAR
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Headset: Steelseries Arctis 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002

Martin Timell, Soran Ismail och Fredrik Virtanen.
Släng med Özz Nujen och hans svåger som gästförare.
Iofs, kanske behöva balansera upp det hela med det andra "könet" också, Kakan Hermansson, Zara Larsson och Victoria Kawesa.

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Adam Allsing kan nog fungera bra, kolla hans miniserie "världens bästa" särskilt köttfärssås-avsnittet med Markoolio och mormor Irma. Behövs dock två andra bilintresserade programledare som både är roliga och har mycket kunskap.
anledningen till att den top gear lyckades är just för det, trion, att de jävlas med varandra, får bestämma mycket själva och har passande personlighet. det är nog svårt att hitta den kombon i Sverige, särskilt när de pratar om "svenska topgear" då kommer man ha för höga förhoppningar.

Och i Sverige kommer det väl som allt annat vara inkvoterat, dvs. de väljs inte ut pga. deras kunskaper och vem som är bäst lämpad, utan kön och härkomst spelar stor vikt in. säger inte att det är fel att blanda, men lämplighet ska komma först!

som någon ovan sa, Erik och Mackan är roliga, lyssna på "storfräsarpodden "Erik och Mackan pratar ut!" de har fortfarande gnabbet som behövs.
Släng in Markoolio så kan det bli en trevlig kombo

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2018
Skrivet av Baxtex:

Det är väl samma med alla liknande program - om det är bilar eller symaskiner spelar ingen roll om inte programledaren ger det lilla extra som får folk intresserade.

Det stora problemet som många ordinarie kanaler har är konkurrensen från många kanaler på YouTube. Stavros969, Alec Steele, EEVblog och många andra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Fan då kommer dom köra sönder Svenska bilar.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666