Har jorden besökts av utomjordiska farkoster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Just Clas Svahn verkar ändå generellt hälsosamt skeptisk.

Det låter positivt, för just skeptisk är vad man bör vara om saker som det inte finns något uppenbart svar på

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Bekräftat: Läckta ufo-videon är äkta

Källa

citat "Nu ska ett specialteam utreda exakt vad det är som syns på bilderna"

Det ska bli intressant om dom kommer fram till något.

Lite äldre källa med Clas Svahn ordförande i Ufo Sverige.

Ingen har anledning att tro att de är fejk, det är inte det det handlar om.
Det handlar om tolkningen av det man ser på videosnuttarna.
Det är också där man inte är överens och troligen inte kommer att vara det oberoende av vad de kommer fram till och något kommer de säkert fram till.
Sant att det blir intressant att se om de kommer fram till något inom ramen för vad de övriga experterna redan kommit fram till eller som det blir något helt revolutionerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Ingen har anledning att tro att de är fejk, det är inte det det handlar om.
Det handlar om tolkningen av det man ser på videosnuttarna.
Det är också där man inte är överens och troligen inte kommer att vara det oberoende av vad de kommer fram till och något kommer de säkert fram till.
Sant att det blir intressant att se om de kommer fram till något inom ramen för vad de övriga experterna redan kommit fram till eller som det blir något helt revolutionerande.

Vad har övriga experter kommit fram till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det jag menar är att man inte behöver va otrevlig när man för en diskussion.

Jag kan inte se i mina inlägg att jag har varit otrevlig, bara skeptisk och av annan åsikt.

Skrivet av landahl:

Du skrev att du är intresserad av ämnet om jorden har besök av utomjordiska farkoster, du säger dock att inget talar för det. Vad är du då intresserad av i det hela?

Det mesta inom vetenskap är intressant och mycket inom pseudovetenskap, tro, vidskepelse m.m. är intressant om än föga trovärdigt.
UFOs är intressanta men dessvärre har inga sådana historier om utomjordingar och utomjordiska farkoster den kärna av bevis eller "nästan bevis" som skulle göra dem trovärdiga.
Konspirationsteorier är intressanta liksom historiskt belagda verkliga konspirationer.

Skrivet av landahl:

Vilka bevis skulle va tillfredställande för dig?

Jag vill vända på det och säga att hittills har det i den här tråden inte presenterats något som är tillnärmelsevis i närheten av vad jag skulle betrakta som bevis för utomjordiska farkosters besök på jorden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad har övriga experter kommit fram till?

Finns en uppsjö av inlägg och videos över hela internet där man går igenom dessa läckta videor och tolkar dem. Du har ju hittat några och länkat till dem. Jag har hittat en och länkat till den.

Permalänk
Medlem

Alla foton och filmer är alltid gråa och suddiga... Är det utomjordisk teknik som påverkar våra linser, månntro?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Alla foton och filmer är alltid gråa och suddiga... Är det utomjordisk teknik som påverkar våra linser, månntro?

.

Påminner om spöken, finns inga skarpa bilder på dom heller, märkligt sammanträffande

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Alla foton och filmer är alltid gråa och suddiga... Är det utomjordisk teknik som påverkar våra linser, månntro?

Lt. Ryan Graves, en av piloterna som påstår sig ha sett dessa oidentifierade fenomen säger i denna intervju att det finns lägre och mer högupplöst material som inte har släppts till allmänheten. Han ritar även upp på ett papper och förklarar hur han upplevde att det såg ut i verkligheten.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Jag kan inte se i mina inlägg att jag har varit otrevlig, bara skeptisk och av annan åsikt.
Det mesta inom vetenskap är intressant och mycket inom pseudovetenskap, tro, vidskepelse m.m. är intressant om än föga trovärdigt.
UFOs är intressanta men dessvärre har inga sådana historier om utomjordingar och utomjordiska farkoster den kärna av bevis eller "nästan bevis" som skulle göra dem trovärdiga.
Konspirationsteorier är intressanta liksom historiskt belagda verkliga konspirationer.
Jag vill vända på det och säga att hittills har det i den här tråden inte presenterats något som är tillnärmelsevis i närheten av vad jag skulle betrakta som bevis för utomjordiska farkosters besök på jorden.

Vad skulle du betrakta som bevis för utomjordiska farkosters besök på jorden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad skulle du betrakta som bevis för utomjordiska farkosters besök på jorden?

Har redan givit tillräckliga svar. Du får inga fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad skulle du betrakta som bevis för utomjordiska farkosters besök på jorden?

Jag skulle jämföra med vad militären räknar som starkaste graden av bekräftad ubåtskränkning: att knacka i plåten. Där nånstans. En farkost som kan visas upp och som otvetydigt har utomjordiskt ursprung, eller att man kan visa upp varelser som tveklöst har en annan uppbyggnad än allt liv på jorden, dvs nåt annat än vår DNA/RNA.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Har redan givit tillräckliga svar. Du får inga fler.

Nej du har inte svarat på denna frågan.

Permalänk
Medlem

Här är en diskussion om vad Mike Baker tycker om piloten David Fravors incident med tic tac ufot.

Former CIA Agent Mike Baker About UFO's

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Lt. Ryan Graves, en av piloterna som påstår sig ha sett dessa oidentifierade fenomen säger i denna intervju att det finns lägre och mer högupplöst material som inte har släppts till allmänheten. Han ritar även upp på ett papper och förklarar hur han upplevde att det såg ut i verkligheten.

https://www.youtube.com/watch?v=kZyNMqcpFm8#t=4m30s

Ja, men filmen är fortfarande grå och suddig

Kan ingen någonsin ta en film av vad de ser / upplever som inte är grå och suddig?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Ja, men filmen är fortfarande grå och suddig

Kan ingen någonsin ta en film av vad de ser / upplever som inte är grå och suddig?

.

Inte för att jag bryr mig så mycket men så många anstränger sig för att motbevisa något som varken kan bevisas eller motbevisas innan mer fakta finns.

Men ja, filmer från jetplan som är flera tusen meter ifrån är suddiga och inzoomade som satan.

Infrarött gör det ännu mer oskarpt, tanken med de kamerorna är inte att se detaljer utan värmekällor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag skulle jämföra med vad militären räknar som starkaste graden av bekräftad ubåtskränkning: att knacka i plåten. Där nånstans. En farkost som kan visas upp och som otvetydigt har utomjordiskt ursprung, eller att man kan visa upp varelser som tveklöst har en annan uppbyggnad än allt liv på jorden, dvs nåt annat än vår DNA/RNA.

Eller ännu hellre båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Ja, men filmen är fortfarande grå och suddig

Kan ingen någonsin ta en film av vad de ser / upplever som inte är grå och suddig?

.

Som sagt så sitter militären på bättre och mer högupplöst material om man får tro på det som piloten säger och illustrerar. Men det har inte offentliggjorts för allmänheten.

Antingen så stämmer inte det som piloten säger eller så anser militären att allmänheten inte ska få ta del av materialet.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Som sagt så sitter militären på bättre och mer högupplöst material om man får tro på det som piloten säger och illustrerar. Men det har inte offentliggjorts för allmänheten.

Antingen så stämmer inte det som piloten säger eller så anser militären att allmänheten inte ska få ta del av materialet.

Det stämmer säkert att de har filmer i bättre kvalitet, men skälet till att de inte släpper det är naturligtvis att de inte vill avslöja den tekniska nivån på systemen som använts. Det hade varit samma sak om det handlat om filmer på vanliga bilar på motorvägen. Det har inget med innehållet i sig att göra.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@cyklonen Ja så är det säkert. Får hoppas att vi delges bättre material i samband med rapporten som ska släppas i slutet av juni. För jag håller med om att dom lågupplösta filmer som har läckt ut inte är något direkt att hänga i granen.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Här är en diskussion om vad Mike Baker tycker om piloten David Fravors incident med tic tac ufot.

Former CIA Agent Mike Baker About UFO's

https://youtu.be/yA3Edy95BPE?t=140

Det tog exact 3 klick från din post för att hitta det här

Citat:

There is no cited biographical information that reports Baker was a case officer/operations officer or qualified in any Directorate of Operations (DO) specific career field. In fact, Baker was in the Directorate of Administration in the Office of Security. He was administrative employee who was responsible for such tasks as physical security (locks, sensors, safes, etc.) and processing security clearances.

Kan det vara så att han har överdrivit sitt jobb hos CIA för att ragga fler kunder till sin säkerhetsfirma Dilligence?
Som Henry E. Peterson sa 1974 "Follow the money"

Ps.
Råkade se att du missat källa för myr argumentet så jag lägger till det.
Det var G'kar som sa det 2258 och Narn har ju faktisk FTL Kapacitet så han borde veta.
https://www.youtube.com/watch?v=m7aKEmxE9nA

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Låt oss bara för exemplets skull accelerera en människa som väger 70 kg till den hastigheten, ingen farkost, trots att det naturligtvis behövs.
Ekvationen är känd: K = (γ-1)mc2, där K är den kinetiska energin, γ2 = 1 / (1 - v2/c2), m = 70 kg, c är ljusets hastighet och v = 0,9999c.
K blir då 4.3858*1023 Joule, ungefär 100000 gånger mänsklighetens samlade energikonsumtion (2015). Gör man motsvarande beräkning för massan hos rymdfarkosten plus all utrustning, alla övriga i besättningen och bränslet ser man att det inte är genomförbart.

Blev en hel del fel i de här beräkningarna och det visar att man inte ska göra snabba huvudräkningar. Siffrorna 4,3858 är räknade med papper och penna och hyfsat exakta men 1023 är en överslagsberäkning och fel. Likaså är uppskattningen av mänsklighetens samlade energikonsumtion 2015 fel och en grov underskattning. Jag har skrivit ett datorprogram som räknar ut den kinetiska energiåtgången och letat igenom internet efter statistik avseende världens totala energikonsumtion coh kommit fram till att den var förfärligt mycket större och uppgick till 5,718204*1020 Joule år 2019. Den kinetiska energin för att komma upp i 99,99 % av ljusets hastighet beräknar programmet så:
γ2 = 1 / (1 - v2/c2) => γ = sqrt(1 / (1 - 0,99992)) = 70,71244595191452
m = 70 kg
c = 299792458 m/s
och K = (γ-1)mc2 = 69,71244595191452 * 70 * 2997924582 = 4,3858095275185576 * 1020 Joule

Så att få upp en 70 ks tung person i 99,99% av ljusets hastighet tar alltså "bara" 76,7 % av den energi hela mänskligheten gjorde av med år 2019.
Hemskt slarvigt av mig. 0,767 är ju en himmelsvid skillnad mot 100000 gånger. Men rätt ska vara rätt, bara att krypa till korset. Det är fortfarande en omöjlig uppgift med dagens teknik men kanske inte lika omöjlig, om den nu finns grader av omöjlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Som sagt så sitter militären på bättre och mer högupplöst material om man får tro på det som piloten säger och illustrerar. Men det har inte offentliggjorts för allmänheten.

Antingen så stämmer inte det som piloten säger eller så anser militären att allmänheten inte ska få ta del av materialet.

Samt att dom sitter på radardata som visar att dom här objekten gör omöjliga manövrar i en hastighet aldrig tidigare skådad.
Om dom släpper den datan samt nya och bättre högupplösta bilder så kommer dom ha mer kött på benen, men det innebär fortfarande inte att det har något med utomjordingar att göra, det är som sagt det mest osannolika vad detta skulle kunna vara.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Blev en hel del fel i de här beräkningarna och det visar att man inte ska göra snabba huvudräkningar. Siffrorna 4,3858 är räknade med papper och penna och hyfsat exakta men 1023 är en överslagsberäkning och fel. Likaså är uppskattningen av mänsklighetens samlade energikonsumtion 2015 fel och en grov underskattning. Jag har skrivit ett datorprogram som räknar ut den kinetiska energiåtgången och letat igenom internet efter statistik avseende världens totala energikonsumtion coh kommit fram till att den var förfärligt mycket större och uppgick till 5,718204*1020 Joule år 2019. Den kinetiska energin för att komma upp i 99,99 % av ljusets hastighet beräknar programmet så:
γ2 = 1 / (1 - v2/c2) => γ = sqrt(1 / (1 - 0,99992)) = 70,71244595191452
m = 70 kg
c = 299792458 m/s
och K = (γ-1)mc2 = 69,71244595191452 * 70 * 2997924582 = 4,3858095275185576 * 1020 Joule

Så att få upp en 70 ks tung person i 99,99% av ljusets hastighet tar alltså "bara" 76,7 % av den energi hela mänskligheten gjorde av med år 2019.
Hemskt slarvigt av mig. 0,767 är ju en himmelsvid skillnad mot 100000 gånger. Men rätt ska vara rätt, bara att krypa till korset. Det är fortfarande en omöjlig uppgift med dagens teknik men kanske inte lika omöjlig, om den nu finns grader av omöjlighet.

Nu är det väl svårt att tänka sig att den stackars människan ska färdas naken genom rymden, och att accelerera utan motor. Lägg till några hundra till några tusen ton rymdfarkost också, så blir det lite annan energinivå på det hela. Och fundera sen på verkningsgrad på denna teoretiska framdrivningsmekanism och vad det gör för totalen...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av landahl:

Här är en diskussion om vad Mike Baker tycker om piloten David Fravors incident med tic tac ufot.

Former CIA Agent Mike Baker About UFO's

https://youtu.be/yA3Edy95BPE?t=140

Kolla, här är en video som förklarar precis vad det är man kollar på. Som redan postats. Hur ser du på det som sägs här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Blev en hel del fel i de här beräkningarna och det visar att man inte ska göra snabba huvudräkningar. Siffrorna 4,3858 är räknade med papper och penna och hyfsat exakta men 1023 är en överslagsberäkning och fel. Likaså är uppskattningen av mänsklighetens samlade energikonsumtion 2015 fel och en grov underskattning. Jag har skrivit ett datorprogram som räknar ut den kinetiska energiåtgången och letat igenom internet efter statistik avseende världens totala energikonsumtion coh kommit fram till att den var förfärligt mycket större och uppgick till 5,718204*1020 Joule år 2019. Den kinetiska energin för att komma upp i 99,99 % av ljusets hastighet beräknar programmet så:
γ2 = 1 / (1 - v2/c2) => γ = sqrt(1 / (1 - 0,99992)) = 70,71244595191452
m = 70 kg
c = 299792458 m/s
och K = (γ-1)mc2 = 69,71244595191452 * 70 * 2997924582 = 4,3858095275185576 * 1020 Joule

Så att få upp en 70 ks tung person i 99,99% av ljusets hastighet tar alltså "bara" 76,7 % av den energi hela mänskligheten gjorde av med år 2019.
Hemskt slarvigt av mig. 0,767 är ju en himmelsvid skillnad mot 100000 gånger. Men rätt ska vara rätt, bara att krypa till korset. Det är fortfarande en omöjlig uppgift med dagens teknik men kanske inte lika omöjlig, om den nu finns grader av omöjlighet.

Bygger inte den uträkningen på att det sker på jorden och under påverkan av dess gravitation och luftmotstånd?
Borde ju isf vara betydligt lägre energi som krävs i rymdens vakum?
Men det löser sig när dom upptäcker dilithium kristaller

Angående videos så innebär det inte att det är utomjordiskt bara för att man inte kan förklara vad det är.
Jag lämnar som sagt gärna dörren öppen för att det har skett, sker eller kommer att ske, däremot finns det absolut inget bevis för detta som hittills har släppts vare sig på video eller foto.
En suddig film eller foto med något oförklarligt på anser jag inte vara bevis.
Det som också motsäger att det skulle ske just nu är att det vore i princip omöjligt med dagens informationssamhälle att hålla detta hemligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Kolla, här är en video som förklarar precis vad det är man kollar på. Som redan postats. Hur ser du på det som sägs här?

https://www.youtube.com/watch?v=Le7Fqbsrrm8&t=5s

Han spekulerar bara.

Så här svarade David Fravor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Bygger inte den uträkningen på att det sker på jorden och under påverkan av dess gravitation och luftmotstånd?
Borde ju isf vara betydligt lägre energi som krävs i rymdens vakum?

Nej men jorden är naturligtvis referenspunkt, rörelsen är i förhållande till jorden. På jorden, i atmosfären blir det helt andra ekvationer och siffror. Däremot har jag för exemplets skull bara räknat energin för en 70kg tung person. Till det kommer ju rymdfarkost, övriga passagerare, deras mat OCH bränslet. Men jag tyckte det räckte för att visa på omöjligheten. En bättre approximation hade inkluderat allt och utfört beräkningarna med hänsyn till hur vikten förändras under färden men det blir bara otroligt mycket mera energi som krävs och fortfarande till synes omöjligt och är krångligare att beräkna. Jag har inte heller tagit hänsyn till hur stor acceleration som krävs utan bara den extra kinetiska energin som krävs för att nå 99,99% av ljushastigheten. I mitt exempel med resa till Centauri Proxima räknar jag inte på energiåtgång utan antar bara att energin finns tillgänglig och med en acceleration på 1 g har man ändå nått "bara" 95% av ljusets hastighet när man måste börja bromsa, halvvägs (2,12 ljusår härifrån). Vi skulle kunna vänta till Centauri Proxima befinner sig på 3,11 ljusårs avstånd men det dröjer 26700 år tills dess och då måste vi skynda oss, starta lite innan för efter de 26700 åren börjar avståndet öka igen.

Det behövs andra typer av farkoster och framdrivningsprinciper.

Skrivet av MacAllan:

Men det löser sig när dom upptäcker dilithium kristaller

Antar att du menar som i Star Trek och inte kovalent bundet litium (= dilitium, Li2). Inom Sci-Fi finns det ju även andra metoder, försätta folk i ett energibesparande sömntillstånd som i Alienfilmerna eller överljushastighet som i Star Wars.
Vore nåt! Dagens sonder som lämnat solsystemet eller tros ha gjort det, Pioneer 10 och 11, Voyager 1 och 2 samt New Horizon rör sig med hastigheter som skulle kräva mellan 75000 (Voyager 1) och 207000 (Pioneer 10) år till Centauri Proxima.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Inom Sci-Fi finns det ju även andra metoder, försätta folk i ett energibesparande sömntillstånd som i Alienfilmerna eller överljushastighet som i Star Wars.

Glöm inte att färdas i "Hyperspace/Subspace" som farkosterna gör i Stargate.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av MacAllan:

Glöm inte att färdas i "Hyperspace/Subspace" som farkosterna gör i Stargate.

Well duh, har inte du kört Warp 3 och Warp 4? Tillika med en moddad hpfs386 på en ws för att få brutalcachning av diskskrivningar när FrontDoor skyfflade echomail.

För att nämna något om den antika förhistoriska andan före sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Well duh, har inte du kört Warp 3 och Warp 4? Tillika med en moddad hpfs386 på en ws för att få brutalcachning av diskskrivningar när FrontDoor skyfflade echomail.

För att nämna något om den antika förhistoriska andan före sweclockers.

Nu tycker jag vi återgår till ämnet.