Iphone 8 visar fel batteriprocent

Permalänk

Iphone 8 visar fel batteriprocent

Halloj, igår fick jag tillbaka min iphone 8 efter strul med simkort, då verkade allt fungera men imorse såg jag att den bara laddat till 84% under natten.
Efter någon timme ser jag att den står fortfarande på 84% så jag startar om den, då börjar den visa 100% istället.
Jag har testat samtliga lösningar utan någon framgång som föreslås i https://www.youtube.com/watch?v=RXlfFrZCyEI förutom en total återställning av telefonen.
hjälp?

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Bildexpert 📺

@Diablo_Lino: Inte alls mitt område men av din beskrivning låter som allt är normalt igen efter ett tillfälligt fel. Dvs att telefonens batteri faktiskt laddades till 100% under natten, men mjukvaran krånglade och indikatorn stannade vid 84%. Efter omstart visar mjukvaran istället de korrekta 100 procenten.

Tillfälliga fel kommer att komma och försvinna. Ifall samma situation återkommer om och om igen, då kan man börja oroa sig, testa fixar, fundera på byte eller reparation.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@Diablo_Lino: Inte alls mitt område men av din beskrivning låter som allt är normalt igen efter ett tillfälligt fel. Dvs att telefonens batteri faktiskt laddades till 100% under natten, men mjukvaran krånglade och indikatorn stannade vid 84%. Efter omstart visar mjukvaran istället de korrekta 100 procenten.

Tillfälliga fel kommer att komma och försvinna. Ifall samma situation återkommer om och om igen, då kan man börja oroa sig, testa fixar, fundera på byte eller reparation.

Den har stått på 100% nu i en timme

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Diablo_Lino:

Den har stått på 100% nu i en timme

Som skrivet – ifall batteriindikatorn är opålitlig om och om igen, dag efter dag, vecka efter vecka, då är det värt att lägga energi på det hela. Det är sommar, så ta en kall i solen så länge.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Som skrivet – ifall batteriindikatorn är opålitlig om och om igen, dag efter dag, vecka efter vecka, då är det värt att lägga energi på det hela. Det är sommar, så ta en kall i solen så länge.

Är det ett vanligt fel på iphones? jag har alltid kört med android tidigare och jag har aldrig sätt detta fenomenet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Är det ett vanligt fel på iphones? jag har alltid kört med android tidigare och jag har aldrig sätt detta fenomenet.

Nej det är inte vanligt, testa fabriksåterställ om det inte fungerar som det skall.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Bildexpert 📺

@Diablo_Lino: Min poäng är den klassiska devisen om En gång är ingen gång. Två gånger är en gång för mycket.

Ett annat ordspråk är "Måla fan på väggen"

Att batteriprocenten beter sig lite egensinning förekommer på alla produkter till och från.

Permalänk
Medlem

Är inne på min 3:e iphone nu, båda som jag hade tidigare fick med tiden problem med batteriindikatorn. Den första hade dock med största sannorlikhet problem med batteriet också, då den kunde stänga av sig och hävda tomt batteri från 74% laddning och neråt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Det man kan konstatera är att Iphone har problem med batteriet. Det är vanligt att det är väldigt kort batteritid, att batteriet helt plötsligt är tomt fast den var på 60-70% en liten stund innan, att batteriindekatorn visar fel. Flera Iphoneägare har klagat på detta genom åren men det "ingår i priset" så att säga.
Bara att acceptera eller byta märke på mobilen helt enkelt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det man kan konstatera är att Iphone har problem med batteriet. Det är vanligt att det är väldigt kort batteritid, att batteriet helt plötsligt är tomt fast den var på 60-70% en liten stund innan, att batteriindekatorn visar fel. Flera Iphoneägare har klagat på detta genom åren men det "ingår i priset" så att säga.

"It's not a bug. It's a feature."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Jag har märkt att med iPhones står den på 100% rätt länge, och sedan går % ner lite snabbare de kommande %.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Detta är min jobbtelefon, fick inte ens välja något annat än iphone haha, privat har jag kört med samsung galaxy sedan tidernas begynnelse.
Btw är nere på 94% nu vilket jag är väldigt säker på inte stämmer eftersom jag har pillat på den konstant sedan jag skapade denna tråden

Visa signatur