Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag skulle rekommendera att köra Robinson r44 https://flightsim.to/file/20566/robinson-r44-raven-ii-helicop...
Eller h125 https://flightsim.to/file/25212/airbus-h125-helicopter-projec...
Båda kräver airlandfs https://flightsim.to/file/21417/airlandfs

Tycker dom här helikoptrarna är bättre än flyinsides, dessutom är dom gratis.

Ska testa framöver :). Kunde inte hålla mig köpte flyinsides. Känns bra på realistic men de var banne mig ännu svårare än de alster jag försökte mig på i FSX. Medium kändes fortfarande rätt okay. Easy där började det kännas alldeles för mekaniskt som att någon hjälpte en.

Jag är inte kräsen på texturer man tittar ju ut konstant men flyinsides bell skuggor från rotorbladen stör en del.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ska testa framöver :). Kunde inte hålla mig köpte flyinsides. Känns bra på realistic men de var banne mig ännu svårare än de alster jag försökte mig på i FSX. Medium kändes fortfarande rätt okay. Easy där började det kännas alldeles för mekaniskt som att någon hjälpte en.

Jag är inte kräsen på texturer man tittar ju ut konstant men flyinsides bell skuggor från rotorbladen stör en del.

Flyinsides Bell har så svag motor så det är svårt att få den att räcka till, man får verkigen balansera mellan pedal och collective annars stressar man motorn för mycket. Om man börjar med helikopter som nybörjare skulle jag rekommendera att börja med en modernare helikopter med lite mer kraft i sig så man får in det grundläggande innan man flyger Bell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Jo har med funderat på att köpa Fenix planet,hade köpt det över 737an alla dagar.
Har tvekat då jag har gratisversionen,nån som har båda och kan jämföra?

Den största skillnaden skulle jag tro är att cockpiten är mer komplett och du kan knappa på alla knappar för att hela cockpiten är modellerad bättre än våra gratisversioner, tyckte mig höra i något klipp att dom kan lägga in lite flygfysik i modellen också (vet inte om detta är rätt dock)

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Flyinsides Bell har så svag motor så det är svårt att få den att räcka till, man får verkigen balansera mellan pedal och collective annars stressar man motorn för mycket. Om man börjar med helikopter som nybörjare skulle jag rekommendera att börja med en modernare helikopter med lite mer kraft i sig så man får in det grundläggande innan man flyger Bell.

Finns nog två skolor här. Med bellen går det inte fuska du måste göra rätt. Nu kör jag dock med governor då jag inte har någon collective.

Jag tar mig dit jag ska men det är inte vackert

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Saxat direkt från Fenix hemsida.

The Fenix Simulations A320 for MSFS.
A feature-complete autoflight suite, including full lateral and vertical guidance modes, RNAV/RNP-AR capabilities, and complex route construction supporting multiple ARINC424 leg types such as Radius to Fix (RF) legs are part of the Fenix A320’s arsenal of features. A “physical” fluid dynamic and air-mass simulation is modelled, with thousands of working components from control computers to individual mix valves for the pneumatic system, represented - and all wired to their respective power source/networks on the aircraft, for an truly in-depth simulation.

Fetmarkerade vad jag tycker låter significant, Så där verkar finnas lite mer fysik i betalmodellerna, det är ju bra

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Den största skillnaden skulle jag tro är att cockpiten är mer komplett och du kan knappa på alla knappar för att hela cockpiten är modellerad bättre än våra gratisversioner, tyckte mig höra i något klipp att dom kan lägga in lite flygfysik i modellen också (vet inte om detta är rätt dock)

Det är ju synd att man inte har testat det riktiga planet så man kan verifiera om fysiken stämmer:).
Ska åka till grekland i sommar i ett a320, så har man tur kanske båda piloter blir utslagna så man får landa planet själv haha.
Ingen mer en jag som har såna dagdrömmar? haha.
Skulle nog tro att man kan klara av en autolandning med lite hjälp av Atcn ,man har ju lärt sig var alla reglage och knappar sitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Det är ju synd att man inte har testat det riktiga planet så man kan verifiera om fysiken stämmer:).
Ska åka till grekland i sommar i ett a320, så har man tur kanske båda piloter blir utslagna så man får landa planet själv haha.
Ingen mer en jag som har såna dagdrömmar? haha.
Skulle nog tro att man kan klara av en autolandning med lite hjälp av Atcn ,man har ju lärt sig var alla reglage och knappar sitter.

hahaha, jag flyger till Kreta nästa vecka och får se vilket plan jag får. Klart vi kan landa den

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

hahaha, jag flyger till Kreta nästa vecka och får se vilket plan jag får. Klart vi kan landa den

Självklart haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Det där är väl en klassiker som alla simpiloter drömmer om. Alla får syrebrist utom du som får den enda fungerande syrgasmasken och räddar dagen

De kör någon sommarrea nu såg jag. Fick bli ett akrobatplan. Gotfriends Bee Gee V3.

Kanske lite onödigt då det känns otroligt tuta och kör så kanske Asobos går lika bra men röj är det. Riktigt bra för vfr med grymt bra sikt. Bra komplement till edgley optica om man tycker det går för långsamt. Rakt fram är ju sikten begränsad men går så otroligt fort justera pitch och du kan köra upp och ner och bara offra ett par knop. redouts verkar inte va simulerat i FS 2020 lol.

270 graders vyn är strålande och närmast obehindrad då vingarna är så långt fram. Förvånansvärt lätthanterlig. Finns inga flaps och behöver aldrig använda trim då den är så neutral som default och svarar direkt på dina inputs. Mina roderpedaler var tydligen inte inkopplade men gick bara fint starta ändå vet inte hur de lyckats lösa torque problemet? Brukar ju va överdrivet på andra taildraggers det här känns ändå mer realistiskt totalt sett men jag tycker egentligen inga plan flyger vettigt i FS 2020. Men jag är ingen pilot så vad vet jag

Helt hopplöst overpowered måste köra speedbrakes för att få ner farten för landning men den är så kraftfull så då får man närmast köra full power. Brukar slå på och av eftersom då det är bättre balans utan men får experimentera mer. Kör jag feather på propellen och noll gas accelerar man ändå när man dyker ner mot landningsbanan men den är nog ändå klart enklare överleva i än milviz corsair f1G.

Blev lite nyfiken på deras edgley optica också men jag köper inte två versioner av samma plan. Orbx är ok och åtminstone billigare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Äntligen! https://azurpolygroup.com/fouga-cm-170-magister/

Vilket guldkorn. Mycket skönare än justflights Hawk T1 eller the hawker hunter. Fantastiskt ljud för att vara jet. Sövande på något sätt egentligen svårt förklara men man hamnar i ett sånt zen med det här planet. Det flyger så grymt bra och jag landar som en gud och allt bara klickar Saknar lite pace hade väl kanske gärna sett något fuskläge här men i VR lär det gå undan tillräckligt men den är så agile så den känns ändå inte så förbannat trög ala justflight T1 och hawker hunter. Toppfart kommer ju inte gratis tyvärr kommer med en massa dövikt ofta.

Den är inte överdrivet skvatt galen som Bee Gee V3 känns bara som att det är så här det ska va.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Äntligen! https://azurpolygroup.com/fouga-cm-170-magister/

Vilket guldkorn. Mycket skönare än justflights Hawk T1 eller the hawker hunter. Fantastiskt ljud för att vara jet. Sövande på något sätt egentligen svårt förklara men man hamnar i ett sånt zen med det här planet. Det flyger så grymt bra och jag landar som en gud och allt bara klickar Saknar lite pace hade väl kanske gärna sett något fuskläge här men i VR lär det gå undan tillräckligt men den är så agile så den känns ändå inte så förbannat trög ala justflight T1 och hawker hunter. Toppfart kommer ju inte gratis tyvärr kommer med en massa dövikt ofta.

Den är inte överdrivet skvatt galen som Bee Gee V3 känns bara som att det är så här det ska va.

Trevligt Jag fastnade för TB-30 Socata på deras sida, såg ut som ett trevligt propeller flygplan

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem

Tja e det någon mer här som inte kan köra Msfs via Microsoft store kan förövrigt inte starta något annat spel i Microsoft store heller utan kommer bara till "speltjänster" Har inte funkat på snart två veckor... Någon mer som har samma problem?

Visa signatur

Asus TUF RX 6800, Ryzen 7 5800x3D, Asus TUF B550 Pro, DDR4 32gb, 2tb hdd, 1 tb ssd, 250gb ssd
Asus TUF VG27AQ

Permalänk
Medlem

Jag kör ms store varianten. Det är inte någon uppdatering du inte fått ned?

Införskaffat DC designs f14 och top Machs f22.

Riktigt roliga plan. F22 känns lite mer modern duh men även gällande modellen lol. Huden speciellt är bättre i vr även om tomcaten ju är mycket tuffare.

Fått rätt stora problem nu med stutter i VR

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag kör ms store varianten. Det är inte någon uppdatering du inte fått ned?

Införskaffat DC designs f14 och top Machs f22.

Riktigt roliga plan. F22 känns lite mer modern duh men även gällande modellen lol. Huden speciellt är bättre i vr även om tomcaten ju är mycket tuffare.

Fått rätt stora problem nu med stutter i VR

Så kan det mycket väll vara. Nästa problem är att jag inte kan ladda ner eller uppdatera något på Microsoft store av någon anledning...

Visa signatur

Asus TUF RX 6800, Ryzen 7 5800x3D, Asus TUF B550 Pro, DDR4 32gb, 2tb hdd, 1 tb ssd, 250gb ssd
Asus TUF VG27AQ

Permalänk

Hejsan

Håller mig till tråden Microsofts flight sim

Jag har köpt en Gaming dator och en Spelskärm (Ej Självplock)

¤ Skärmen är en Acer Nitro 32’ 170 Hz Frekvens

¤ Datorn är en HP med GeForce RTX 3060 TI Och Ryzen 7* 5700G, 16GB ram 1 TB SSD Windows 11

Jag är helt “Rudis” på Datorer. Och det är inte min starka sida, en ren amatör helt enkelt. Så dumma frågor kan förekomma!

“Jag är en Stående pilot på marken” Dvs säga jag flyger Rc Modeller. Och jag har Flygsimulator till det ända målet.

Men jag har nu snöat in på Microsofts flight simulator 2020* Som jag hade tänkt införskaffa. Men jag undrar om min Dator + skärm “Räcker till” för Microsofts flyg sim? Jag vill ju ha ut det bästa, av både Dator och skärm. -Jag vet att skärmen har ett “Spelläge” för *Bästa möjliga Bildsekvenser? Och det vill man ju utnyttja på bästa sätt!

¤ Klarar min Dator av Microsoft flyg sim?
¤ Är det någonting jag behöver “uppgradera” köpa till? Till själva datorn?
¤ För att få ut det maximala, ifrån den grunden jag har idag?
¤ Vad jag förstått, så kräver Microsoft flyg sim en hel del..........

Allt som handlar om Datorer och flyg simmar. Kan man ju lägga ner en hel årslön på! Men det är jag inte ute efter heller. “Dator prylar är som formfranska” var de någon som sa! -Det är färskvara! Haha*

Jag vill bara komma igång och flyga! Och det kommer bli inköp på tillbehör i alla fall i slutändan.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vilken upplösning på skärmen? Tror det kommer fungera helt ok i 1440p om du inte är för girig med inställningarna.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av R a y b a n 2022:

Hejsan

Håller mig till tråden Microsofts flight sim

Jag har köpt en Gaming dator och en Spelskärm (Ej Självplock)

¤ Skärmen är en Acer Nitro 32’ 170 Hz Frekvens

¤ Datorn är en HP med GeForce RTX 3060 TI Och Ryzen 7* 5700G, 16GB ram 1 TB SSD Windows 11

Jag är helt “Rudis” på Datorer. Och det är inte min starka sida, en ren amatör helt enkelt. Så dumma frågor kan förekomma!

“Jag är en Stående pilot på marken” Dvs säga jag flyger Rc Modeller. Och jag har Flygsimulator till det ända målet.

Men jag har nu snöat in på Microsofts flight simulator 2020* Som jag hade tänkt införskaffa. Men jag undrar om min Dator + skärm “Räcker till” för Microsofts flyg sim? Jag vill ju ha ut det bästa, av både Dator och skärm. -Jag vet att skärmen har ett “Spelläge” för *Bästa möjliga Bildsekvenser? Och det vill man ju utnyttja på bästa sätt!

¤ Klarar min Dator av Microsoft flyg sim?
¤ Är det någonting jag behöver “uppgradera” köpa till? Till själva datorn?
¤ För att få ut det maximala, ifrån den grunden jag har idag?
¤ Vad jag förstått, så kräver Microsoft flyg sim en hel del..........

Allt som handlar om Datorer och flyg simmar. Kan man ju lägga ner en hel årslön på! Men det är jag inte ute efter heller. “Dator prylar är som formfranska” var de någon som sa! -Det är färskvara! Haha*

Jag vill bara komma igång och flyga! Och det kommer bli inköp på tillbehör i alla fall i slutändan.

Tack på förhand

Prova! Jag tror det kommer fungera. Du kan behöva dra ned några grafikinställningar.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Men jag undrar om min Dator + skärm “Räcker till” för Microsofts flyg sim?

Flight Simulator 2020 fungerar på väldigt många konfigs. Finns ju även till Xbox Series S/X. Sen ”äter den upp” all hårdvara man slänger till den, så har det varit med flygsimulatorer i alla tider och så även för MSFS2020. Du har en bra midrange-burk, som flera redan sagt, du kommer inte kunna maxa alla grafik-inställningar, men det kommer att se bra ut ändå, så kör igång.

Slänger in ett tips om ”FS Academy” add-on att köpa om du vill komma igång och flyga ”på riktigt”. Tycker det är bra lektioner och de har allt från Visual Flight Rules, Instrument flygning upp till Airliners.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Vilken upplösning på skärmen? Tror det kommer fungera helt ok i 1440p om du inte är för girig med inställningarna.

Normalläge 2560x1440@144Hz

Överklockningläge DP 2560x1440@170Hz

har jag hittat uppgift om.....

Permalänk
Medlem

Normalläge 2560x1440@144Hz

Överklockningläge DP 2560x1440@170Hz

har jag hittat uppgift om.....

Det lär fungera helt okay beroende på krav

pmdg 737-600 släppt och allt är relativt men det är ju inte de rånarpriser man blivit van vid på sistone. Lite svårt se varför man ska betala nära det dubbla för 700 även om winglets är snyggt.

Kollade på prestanda så verkar den peppar peppar vara bättre optimerad än fenix a320 så satsar nog på den. Jag är inte så inne på airliners så har tänkt klara mig med en airliner. DC 6 flyter bra på min burk intressant om 737 gillar samma nano vg inställning.

Early access ingen kabin mm ännu.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jösses Amalia laddat i tio minuter nu för att skåda min 737-600 bure viking? Ändrade texturupplösningen antagligen därför men man börjar gå sönder

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oqvist:

Jösses Amalia laddat i tio minuter nu för att skåda min 737-600 bure viking? Ändrade texturupplösningen antagligen därför men man börjar gå sönder

Första gången eller inte? Första så brukar den väl kompilera WebAssembly och grejer, kan ta ett bra tag.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Första gången eller inte? Första så brukar den väl kompilera WebAssembly och grejer, kan ta ett bra tag.

Första gången är det inte men vet inte om det smugits in någon uppdatering. Kom igång till slut i alla fall. Imponerande STOL egenskaper ändå lyckades slumpa mig från umeå till åmsele flygfält. Men nu är det ju nästan omöjligt att kraschlanda i msfs så ska väl inte överdriva min bedrift men den uppför sig ju ungefär som jag förväntat annars hade det ju inte fungerat

Kör honeycomb bravo men jag lyckas inte lista ut hur jag ska mappa reversers? Har dels detenten men jag har ju också reverserhandtag på gashandtagen som var mappat automatiskt när jag först installerade den men nu måste jag mappa själv och jag hittar inte vad de var mappade till. Tycker mig inte hitta hur jag får detentdelen av axeln att tilldelas för reverser. Misstänker det är samma knapp de mappas till.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Första gången är det inte men vet inte om det smugits in någon uppdatering. Kom igång till slut i alla fall. Imponerande STOL egenskaper ändå lyckades slumpa mig från umeå till åmsele flygfält. Men nu är det ju nästan omöjligt att kraschlanda i msfs så ska väl inte överdriva min bedrift men den uppför sig ju ungefär som jag förväntat annars hade det ju inte fungerat

Kör honeycomb bravo men jag lyckas inte lista ut hur jag ska mappa reversers? Har dels detenten men jag har ju också reverserhandtag på gashandtagen som var mappat automatiskt när jag först installerade den men nu måste jag mappa själv och jag hittar inte vad de var mappade till. Tycker mig inte hitta hur jag får detentdelen av axeln att tilldelas för reverser. Misstänker det är samma knapp de mappas till.

Jag har generellt följt denna video och gjort en profil för två motoriga flygplan med thrust reversers. Väl man har följt denna video så fattar man principen för att kunna göra det på flermotoriga eller singel.

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgan21:

Så kan det mycket väll vara. Nästa problem är att jag inte kan ladda ner eller uppdatera något på Microsoft store av någon anledning...

Kör du VPN? Jag har haft problem med det och tvingats köra utan.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Kör du VPN? Jag har haft problem med det och tvingats köra utan.

Nope de gör jag inte. Har faktiskt ingen aning vad som gjorde att "speltjänster" slutade att funka helt plötsligt. Men efter att googlat runt o läst på olika forum och kollat på mängder av olika videos på lösningar så hittade jag en video som funkade för mig. Så ifall de händer någon annan här så postar jag länken till videon som fick de att fungera för mig igen

https://www.youtube.com/watch?v=5T9si_JJTYA&t=104s

Visa signatur

Asus TUF VG27AQ

Permalänk
Medlem

Jag fick idag möjligheten att flyga helikopter på riktigt efter att ha spenderat otaliga timmar i R44:an i fs2020. Det är galet hur likt det är mot verkligheten då det är en gratis mod till spelet. Jag lyckades hovra på första försöket, allt tack vare träningen i simulatorn. Kan rekommendera alla att prova R44 om ni är intresserade av helikoptrar som känns realistiska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag fick idag möjligheten att flyga helikopter på riktigt efter att ha spenderat otaliga timmar i R44:an i fs2020. Det är galet hur likt det är mot verkligheten då det är en gratis mod till spelet. Jag lyckades hovra på första försöket, allt tack vare träningen i simulatorn. Kan rekommendera alla att prova R44 om ni är intresserade av helikoptrar som känns realistiska

Hur mycket lättare är det irl?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hur mycket lättare är det irl?

Det är lite både och, vissa saker är lättare och vissa är svårare. Jag flyger alltid i VR så det kändes väldigt likt för mig då jag flyger samma helikoptertyp men kontrollerna är ju inte 100% överensstämmande, dvs när man rör spaken 1cm i simulatorn så blir det inte exakt samma reaktion på riktigt.

Mitt hovrande var vingligare på riktigt men det kan också bero på att jag var mer nervös när det var på riktigt. Jag fick också taxa helikoptern till hangaren efter hovringen och det gick bra men betydligt mindre stabilt än när jag gör det i simulatorn. Jag tror kanske att om jag flög mer och lärde mig känna igen hur helikoptern rör sig kunde man dra nytta av det, nu använde jag mest visuella hjälpmedel precis som i simulatorn för att hovra. Instruktören var dock imponerad och sa att det vanligtvis tar 5-10 timmar att kunna hovra så det ger definitivt ett försprång.

Överlag var det extremt likt, framförallt då man använder VR, kör man bara på skärm är det ju betydligt svårare då det är svårt att bedöma höjd och hur snabbt man sjunker vilket leder till att man ofta gör rätt hårda landningar när man spelar på skärmen.

Permalänk

Alltså fy fan vad jag är beroende av denna sim, det är så fantastiskt så det går fan inte att sluta spela. Har sedan 2 veckor börjat lära mig att flyga Airliners, och speciellt då a321. Försöker nörda ner mig så mycket som går utan att det skall bli för mycket på en gång, dom senaste 2 veckorna har jag 70 timmar speltid enligt steam.

Visst mycket tid i luften sköter autopiloten med ett rätt konfigurerat plan, men halva tjusningen är ju att konfigurera det rätt och lära sig allt som har med det att göra. Sen mellan tex en flygning mellan arlanda och JFk på 6-8 timmar så är man ju framme vid skärmarna o glyser var 5:e min för att kolla att allt ser bra ut samt att kolla på allt det vackra utanför.

Ne fy fan va fantastiskt detta är!