Vad borde jag uppgradera först?

Permalänk
Medlem

Vad borde jag uppgradera först?

Det är dags att sakteliga börja uppgradera datorn till lite mer modern standard. Frågeställningen lyder, vart ska jag börja för att få ut mest av en uppgradering?

CPU: Intel Core i5 6600K
Moderkort: MSI B250I Gaming Pro AC (MS-7A67)
RAM: 8GB DDR4
Grafikkort: GeForce GTX 970
Chassi: Fractal Node 304
Monitor: Dell S2715h

Jag funderar på monitor och få till G-sync eller kanske grafikkort?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ett 1060 presterar ca 10% bättre än 970 så kommer inte ge speciellt mycket. Vill du få ut något av Ray tracing bör man nog gå upp till iaf RTX2080 och eventuellt bättre skärm. Prisvärt och Ray tracing går dock inte ihop i dagsläget. Jag hade helt klart avvaktat nästa generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Ett 1060 presterar ca 10% bättre än 970 så kommer inte ge speciellt mycket. Vill du få ut något av Ray tracing bör man nog gå upp till iaf RTX2080 och eventuellt bättre skärm. Prisvärt och Ray tracing går dock inte ihop i dagsläget. Jag hade helt klart avvaktat nästa generation.

Hur är 2060 och 2070 då? Är dom för klena för att vara framtidssäkrade? Behöver jag göra något åt CPU och RAM? Har nya COD i sikte ☺️

Eller vad är egentligen min PC's svaga länk? Jag funderar på att kanske vänta med ray tracing som du säger tills nya kort kommer och det blir lite billigare och kanske istället köpa en trevligare monitor. Jag har en Dell S2715h idag, det är ju inte direkt en gamingskärm. Kanske något med G-sync? Är det ett bättre alternativ för att uppgradera och göra störst skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Suttit och läst på som tusan nu men jag kan inte riktigt komma till vett när det gäller om jag borde satsa på en monitor eller ett grafikkort. G-sync verkar ju vara en game changer för många... men klarar mitt 970 av det ens?