Snygg touchscreen till väggmonterad Rpi4

Permalänk
Medlem

Snygg touchscreen till väggmonterad Rpi4

Tjenix!

Jag ska sätta upp en raspberry på väggen som visar kamerorna vi har runt huset. Det är en helt vanlig hemsida som visar kameraströmmar men nog om det.

Det jag vill ha är en snygg setup med touchscreen med hög upplösning. Spelar ingen roll om det är en HDMI el Raspberrys egna interface bara det är snyggt.

Jag har hittat denna men vet inte hur den står sig kvalitetsmässigt då jag aldrig sett deras grejer (noob i Rpi världen) så vad tror ni?
Raspberry-Pi-HDMI-LCD-10-1

Har ni några andra förslag på en snygg setup?

Har tyvärr ingen 3D skrivare annars hade jag kunnat gjort en snygg setup till den eventuella displayen jag hittar.

Tacksam för förslag!

//Jörgen

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

@P-son78:

Om du bara visar webbinnehåll (från zoneminder eller blueiris gissar jag då?) så varför inte en 10" surfplatta? jag menar kostnadsmässigt så blir det ju typ samma som en rpi med skärm. Men fördelen att surfplattan bygger mindre utåt och inte kommer se klumpigt ut på väggen.

Ska du gå mer funktionalitet än att bara visa kamera-streams så kanske en 19-24" touchskärm kunde vara något?
Jag menar då har du bildyta nog för att visa kamerorna plus att eventuellt inkludera styrning av belysning etc på skärmen.
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s413994011&catId=393&s...

Sen har du ju möjligheten att ta valfri skärm och köpa en touch-foil och eftermontera med.

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja ni kanske har rätt. En platta är ju enklast och snyggast men tänkte mer att man skulle få användning för Rpi man köpt så den inte blir som all annan sk_t som ligger hemma och skräpar

Jag får kanske hitta ett annat användningsområde för den helt enkelt!

Tack!

//Jörgen

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|