Börjar bli rätt trött på detta nu;
Köpte först en Asus Zenbook där musen frös och den var allmänt dålig. Reklamerade och fick konstaterat jordfel. Jahapp. Beställde en Dell XPS som också hade issues, framför allt det otroligt störande elektriska vinandet och uberdåligt ljud, mycket trevlig skärm men reklamerade den ändå för ljudfelet.
Fick idag hem min Lenovo Yoga C930 och får såklart bluescreen 2 gånger under 2 timmars användning, samt en fläkt som startar så fort datorn är igång. Har alltså köpt 3 datorer och samtliga har varit defekta. Blev inte helt övertygad om 2-in-1-formatet dock - en 14" dubbelvikt tablet på 1,4 kg blir ganska otymplig och även om jag nu inte fick chansen att testa den under föreläsning så vet jag inte hur smidigt det skulle vara ändå. Jag lade, under den korta perioden jag och Lenovon hade tillsammans, också märke till att jag uppfattade skärmen som rätt mörk (~280 nits enl Laptopmag). Har ni något minimum när det kommer till maxljusstyrka när ni köper dator?
Överväger nu att antingen be att få en ny eller ta pengar tillbaka och köpa en Acer eller någon annan billigare dator och ge upp mina digitala anteckningsambitioner. Jag har som ni förstår blivit ganska uppgiven av denna soppa, har ni något råd?