Rösta fram t-shirt till communityt!
Permalänk
Medlem

Sennheiser Software?

Tjo

Jag har just införskaffat mig ett par Sennheiser HD 599 lurar. Tänkte bara kolla med er om dom har något typ av program man ska installera på datorn? Det kanske bara är till deras "gaming headsets"?

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av walkiii:

Tjo

Jag har just införskaffat mig ett par Sennheiser HD 599 lurar. Tänkte bara kolla med er om dom har något typ av program man ska installera på datorn? Det kanske bara är till deras "gaming headsets"?

Nej det finns ingen mjukvara för en vanlig hörlur, däremot kan det som driver den kanske behöva nått dvs drivrutiner till ljudkort eller kanske du har en dac och hörlursförstärkare som behöver nått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ljudet är fantastiskt bra som det är. Misstänkte att det inte fanns något, men tänkte ändå fråga. Ska nog köpa deras gsx 1200 pro, så får man några presets och sånt. Framförallt en smidig volymkontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Sennhesiser HD 650 år 2008 som jag
använde några år tills slutade använda hörlurar och
fann hörlursförstärkare helt nödvändig och att en
Moon Audio anslutningssladd (som kostade typ som
hörlurarna) gav en till anmärkningsvärd förbättring.

MVH

PS. Och man vill ej ta analogt ljud ur dator, TV eller
liknande utan digitalt till extern D/A-omvandlare ... .

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av walkiii:

Ljudet är fantastiskt bra som det är. Misstänkte att det inte fanns något, men tänkte ändå fråga. Ska nog köpa deras gsx 1200 pro, så får man några presets och sånt. Framförallt en smidig volymkontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan ju fixa eq på andra sätt i datorn också och det finns andra hörlursförstärkare och dacar men nu är du ju inne på drivning av hörluren och inte hörluren i sig.
vill du hålla på med eq ("presets") så är https://sourceforge.net/projects/equalizerapo/ antagligen det bästa du kan hitta och dessutom gratis men drivhårdvaran är ju svår att lösa i mjukvara

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.